Gratis alternatief voor Visio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 34142

Topicstarter
Goedemorgen ICT goden;

Ik ben op zoek naar een gratis alternatief voor Visio.
Het gaat om het maken van een 'workflow', met verschillende aktie momenten.

Ik hoef dus géén Visio alternatief voor het maken van netwerk tekeningen (met routers en switches icoontjes..).

Op kunnen slaan in GIF of JPG formaat.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Check sites als www.download.com , www.snapfiles.com etc. Het is niet de bedoeling dat dit soort vragen hier worden gesteld. Ik krijg bovendien niet het idee dat je zelf al echt gezocht hebt. Zoek eens met goolge op +flowchart +software +freeware oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 90394

Dia?

dit is de windows versie van het linux-pakket
je kan er allerlei stroom/netwerk diagrammen mee maken

gratis, open-source, wat wil je nog meer? ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 90394 op 23-12-2004 12:04 . Reden: Spider.007 heeft een puntje ;) ]

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 21:28

McFreak

McFraGG de gekste !!

mspaint ?

McFraGG de gekste !!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is best wel een interessante vraag; helaas blijkt er weinig eigen inzet uit je topicstart. Wat heb je zelf al gevonden?

Verder wil ik reagerende mensen vragen om hun replies iets langer te maken dan 2 of 3 woorden; enige argumentatie of gebruikservaringen zijn wellicht handig :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of gewoon in Powerpoint - doe ik ook vaak genoeg. Wordt je vanzelf handig in :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:08

JohnD

Bernd

idd powerpoint of word kan je workflow tekeningen mee maken

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Anoniem: 39949

Mind Manager?
is niet gratis, maar wel gratis uit te proberen volgens mij

Anoniem: 66153

SunStorms_sletje schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:06:
Is natuurlijk niet echt handig. Als je n.l. een rechthoekje maakt dan wil je niet dat je het de hele tijd moet knippen en plakken om hetzelfde rechthoekje te kunnen reproduceren. Verder zijn de verbindingslijnen dan niet aan het object gekoppeld. Dit heeft als groot nadeel dat als je met de figuren gaat slepen dat je nieuwe lijnen moet trekken.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-04 01:56

wvdburgt

MacOS all the way baby!

er is een evaluatie versie van visio maar een gratis alternatief heb ik ook niet gevonden.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Anoniem: 90394

SunStorms_sletje schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:06:
hmmm... dat is zoiets als met een hamer en een schroevendraaier een beeld uit graniet proberen te hakken in mijn ervaring.
/me ReSc heeft altijd ruzie met Clippie ;)

@ts
ben je student btw? dan kan je visio en nog veel meer software voor heel weinig op school krijgen
( een volledige visio kost bij mij op school 25 euries)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 90394 op 23-12-2004 12:20 ]

Anoniem: 34142

Topicstarter
Neen, ik ben geen student.

Heb nu een trial versie van Smart Draw. Ben er nog niet helemaal gelukkig mee.
Jarenlang met Visio gewerkt, maar ja.. nieuwe werkgever... geen Visio meer.

Werken in Word, Paint en Powerpoint heb ik wel eens geprobeerd.
Ik vind inderdaad de omschrijving van 'beeld uit graniet hakken' wel een goede metafoor.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
OpenOffice Draw komt al veel verder dan die brol die in Office zit (ik heb het niet over Viso, maar over de functies in Word enzo, die zijn gewoon onhandig, in PowerPoint is het mischien iets beter, maar toch). Dia vind ik zelf wel oké, er zitten genoeg figuurtjes in, maar ik ondervind toch vaak dat er heel veel fouten in zitten... OpenOffice Draw zal waarschijnlijk geen alternatief voor Visio zijn.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wil je de applicatie permanent kunnen gebruiken of is het nu voor 1 tekening? Wellicht is een trial een oplossing.

Zijn er eigenlijk geen goede opensource alternatieven op dit vlak?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Wilke
  • Laatst online: 19:43
Sinds wanneer zijn Word en Powerpoint trouwens gratis, wat dat betreft?

Het is inderdaad lastig om goede alternatieven voor Visio te vinden. Er zijn wel Linux-projecten, zoals bv. Umbrello, maar die zijn vaak vooral gericht op UML-modellen e.d. (ik weet niet of Workflow daar ook bij hoort, en zelfs zo ja, of het er dan al in zit), en ze zijn ook niet altijd even volledig/uitontwikkeld.

Voor Windows wordt 't helemaal lastig dus wat dat betreft best een goede vraag eigenlijk.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-04 01:56

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Wilke schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:00:
Sinds wanneer zijn Word en Powerpoint trouwens gratis, wat dat betreft?

Het is inderdaad lastig om goede alternatieven voor Visio te vinden. Er zijn wel Linux-projecten, zoals bv. Umbrello, maar die zijn vaak vooral gericht op UML-modellen e.d. (ik weet niet of Workflow daar ook bij hoort, en zelfs zo ja, of het er dan al in zit), en ze zijn ook niet altijd even volledig/uitontwikkeld.

Voor Windows wordt 't helemaal lastig dus wat dat betreft best een goede vraag eigenlijk.
als ik weet dat bijna overal office profissional staat zonder visio dan is het bijna alsof het lijkt dat et gratis is:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Pagina: 1