Toon posts:

Vergaderingen opnemen..

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens vergaderingen zou ik graag de mogelijkheid om delen, of gewoon de gehele vergadering op te nemen..

Het gaat om vergadering met 8 tot 14 personen.. Watvoor oplossing is hiervoor het beste...? Een simpele geluidsrecorder? Eén of ander rand apparaat aan de labtop die we hier al hebben.. ? Of..???

En wat zal zoiets moeten kosten..?

Iemand ervaring..?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

TeeDee

CQB 241

Wat dacht je van een dicteerapparaatje?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar dacht ik aan ja..
Maar ja, hoe zit het met bereik..? Daarom hop ik op mensen die er ervaring meehebben..

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik ben bezig met afstuderen en moet daarvoor een flink aantal interviews houden.
Een vriend van mij is inmiddels afgestudeerd en heeft voor zijn interviews zowel een dicteerapparaat met cassettebandjes als een usb mp3speler met microfoon gebruikt.
Na beide gebruikt te hebben was hij enorm te spreken over de opnames van de mp3 speler met (interne of externe ?) microfoon . Met name het analyseren van de opnames ging digitaal veel sneller dan iedere keer het spoelen met de knopjes van het dicteerapparaat . Digitaal opende hij het bestand met winamp en kan met simpele toetscombinaties spoelen.

• Brokkenpiloot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Het is al een oud draadje maar ik heb soortgelijke omstandigheden en vraag:

Is het mogelijk meerdere microfoons op 1 geluidskaart aan te sluiten mbv splitters? Ik heb wel dicteerapparaten gevonden waar meerdere mics op zouden kunnen (Phillips 9360), maar zou een opstelling met meerdere mics niet makkelijker en goedkoper kunnen?
Of zijn er speciale memorecorders waar meerdere mics op kunnen?

Een dicteerapparaat werkt slecht omdat door de afstand de personen niet meer te onderscheiden zijn. En de personen die ver weg zitten zijn niet eens te verstaan.

Ik heb al heel wat afgezocht, maar helaas zonder resultaat.....zucht

[ Voor 15% gewijzigd door Brokkenpiloot op 09-03-2007 16:49 ]

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13

DJ Vincento

1422055

Weet je wat mooi is? Een mengtafel met een stuk of 8 microfoons die goed opgesteld staan, en de line out van dat mengpaneel gaat weer naar een mooie revox spoelenrecorder. Prachtig. :)
Maar dat is niet echt bruikbaar voor dit doeleind.

Ik zou gewoon zorgen dat ik aan een dicteer apparaat kwam. Een digitaal apparaat is wel makkelijk in gebruik, maar de praktijk leert ons dat er in mp3-spelers enzo slechte microfoons zitten. Dan zou ik liever voor zo'n cassettedicteer apparaat gaan, waar waarschijnlijk een betere microfoon in zit. Microcassette zou ik niet doen, de geluidskwaliteit draavan is beroerd, en bij het afspelen ben je aangewezen op hetzelfde apparaat, dus ook op de batterijen.

Ik lees dat je ook een laptop hebt, dan is het gewoon kwestie van een microfoon aanschaffen, aansluiten op de laptop, en opnemen met een of ander geluidrecorder programma ( total recorder, windows geluidsrecorder, Cooledit, )

EDIT: Wat voor oud topic is dit? En wat is de lol om hem te kicken? :) :) Nu heb ik zelf wel de kick van de eeuw gedaan toen ik nog net lid was, maar dit is zeker ook wel de kick van 2007 :P

[ Voor 9% gewijzigd door DJ Vincento op 09-03-2007 19:04 ]

• Brokkenpiloot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
DJ Vincento schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:02:
Ik lees dat je ook een laptop hebt, dan is het gewoon kwestie van een microfoon aanschaffen, aansluiten op de laptop, en opnemen met een of ander geluidrecorder programma ( total recorder, windows geluidsrecorder, Cooledit, )
Dit heb ik al gedaan, maar wanneer de vergadergroep te groot wordt zijn sommige personen niet te verstaan op de opname omdat zij te ver weg zitten. Daarom wil ik graag meerdere mics aansluiten om ook de verre geluiden goed op te vangen. Mijn vraag dus, kan dus makkelijk op een standaard laptop?

Ik dacht, waarom een nieuwe topic starten terwijl er al een soortgelijke bestaat? Vandaar de kick
Pagina: 1