Waar op letten aanschaf versterker/receiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Wie kan me een beetje de goede kant op duwen qua versterker/receiver.

Heb al flink wat afgezocht over de hoe en wat.

Wil de volgende dingen aansluiten op m'n versterker/receiver:

Workstation PC: Hoogstwaarschijnlijk binnenkort AMD64 -> 8.1onboard sound
Muziek & Spelletjes
HTPC: Asus A7N8X (Soundstorm) -> Spdif
[i]Films, DVD's, Muziek (?)
Playstation 2 -> Spdif, Rood, Witte tulp stekkers (?)
Spelletjes, DVD's
Televisie -> Rood, Witte tulp stekkers

Waar moet ik op letten, wil zowiezo max uit me HTPC halen, dus Dolby. Maar zijn dingen als DTS, THX, AC3 etc ook een must? Heb hele mooie versterkers zien staan op 2dehands.nl, maar dingen als AC3/THX ontbreken dan meestal. Of is dat voor een beginner als mij onnodig?

Signature?

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 15:30
Je moet er zowiezo op letten dat er genoeg digitale (spdif) ingangen op zitten. Verder vind ik voor films (en sommige games) Dolby Digital/DTS een must. THX is puur een certificering. Wanneer apparatuur aan bepaalde voorwaarden mbt bijv. ruis en dergelijke voldoet krijgt het een THX certificaat. Alleen als de rest van je apparatuur die certificaten niet heeft vervallen de voordelen (-> je set is zo goed als z'n zwakste schakel). Dus ook je speakers enz... moeten dan het certificaat hebben.

Verwijderd

THX is een certificaat voor bioscopen, waar bij ten eerste de versterker minimaal 110wat moet kunne leveren. Erg leuk allemaal, maar voor thuis heb je helemaal niks aan zo certificaat omdat er hele andere eisen zijn in een home instalatie.
Liever een 10watt Klasse A versterker dan bijv een 110wat.

voor 274,- heb je al een Denon 1705 ;) , ik weet niet hoevel je van plan bent om uit te geven aan een tweedhandsje. Maar pas op dat je niet te veel betaalt.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
ac3 is een coderingformaat voor xvid/divx filsm met 5.1 geluid, maar in feite gewoon dolby digital, bij een versterker zie je dit dus niet terug :)

Last.fm
Films!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
The big J schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:20:
Je moet er zowiezo op letten dat er genoeg digitale (spdif) ingangen op zitten. Verder vind ik voor films (en sommige games) Dolby Digital/DTS een must. THX is puur een certificering. Wanneer apparatuur aan bepaalde voorwaarden mbt bijv. ruis en dergelijke voldoet krijgt het een THX certificaat. Alleen als de rest van je apparatuur die certificaten niet heeft vervallen de voordelen (-> je set is zo goed als z'n zwakste schakel). Dus ook je speakers enz... moeten dan het certificaat hebben.
Jah zag mooi setje op 2dehands, en zat er al beetje mee dat ie maar 1 spdif ingang had, die valt dus af.
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:25:
THX is een certificaat voor bioscopen, waar bij ten eerste de versterker minimaal 110wat moet kunne leveren. Erg leuk allemaal, maar voor thuis heb je helemaal niks aan zo certificaat omdat er hele andere eisen zijn in een home instalatie.
Liever een 10watt Klasse A versterker dan bijv een 110wat.

voor 274,- heb je al een Denon 1705 ;) , ik weet niet hoevel je van plan bent om uit te geven aan een tweedhandsje. Maar pas op dat je niet te veel betaalt.
Jah twijfel ook hierover of ik wel 2dehands moet gaan. Heb hier hele mooie gezien, maar €375,- blijft een hoop geld.

Sony STR-DB940QS
Sv3n schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:28:
ac3 is een coderingformaat voor xvid/divx filsm met 5.1 geluid, maar in feite gewoon dolby digital, bij een versterker zie je dit dus niet terug :)
Weet je dit zeker? Lees dit namelijk vaker bij versterkers:

Specificaties:

Sound Output Mode AC-3 (Dolby Digital)

En misschien stom vraagje, maar wat moet een versteker met S-Video ingangen? :o

Signature?

Verwijderd

ac3=dobly digital dus no worries.

De meeste homecinema receivers kunnen ook de video bronnen schakelen.
Dus je sluit b.v. je
  • DVD speler
  • VHS recorder
  • Console
  • Satelliet receiver
Aan met s-video aansluitingen op je receiver,
dan gaat er van de receiver 1 s-video kabel naar je tv.
Zodra je dan van bron wisselt schakelt de receiver beeld en geluid over.

Erg handig en scheelt bergen kabels.

Verwijderd

Jij moet er dus op letten dat je minimaal 3 (afhankelijk van je PC kan je af met 2) optische ingangen hebt. Verder kun je er bijna wel van uitgaan dat een receiver die die ingangen heeft ook DD/DTS ondersteund.

Je zou voor ideën een kijkje kunnen nemen in dit topic: [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.