Netwerk switch naar netwerk van buur!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Ikzelf zit hier met een vervelend probleem op mijn WIFI netwerk! Als ik op mijn desktop ga gebeurt het soms dat hij op een ander wifi netwerk gaat -> iemand uit de buurt maar kan dus dan ook niet meer op het net. Als ik dit doe met mijn laptop kan het soms gebeuren dat er na een uur ofzo hij overschakeld naar dat ander netwerk!

Hoe is het mogelijk om dit te vermijden en er voor te zorgen dat hij enkel mijn netwerk te zien krijgt?

Access Point is een 3Com OfficeConnect
Router: SMC WBR 7004 v2.0
Receiver van mijn desktop is een 3Com

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img139.exs.cx/img139/6251/netwerk2za.jpg

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je het over Win XP hebt. Bij je geavanceerde draadloze instellingen kan je gewoon een lijstje maken van wlan netwerken. Vervolgens kan je gewoon uitvinken dat hij automatisch naar andere verbindingen zoekt en de gebruikt.

Overigens ook handig om te zorgen dat jouw wlan beveiligd is (is uiteraard altijd handig), anders weet je zeker dat je buur af en toe op jouw netwerk komt.

{signature}

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Volgens mij moet je het zoeken in je WiFi profielen. Met een centrino laptop zit rechtsonder dat icoon van WiFi. Ongetwijfeld heb je dat ook op je desktop.
Daar moet je gaan kijken, denk ik.

BTW: welk programma gebruik je om die netwerklayout te maken. Die iconen zien er netjes uit.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Zit er nergens een optie waarin je voorkeuren aan netwerken kan geven? Ik zit nu op m'n werk, dus kan even niks opzoeken. Als je XP gebruikt kan je ook de "wireless zero configuration service" uitzetten, en je netwerk handmatig instellen. Hij zal dan niet meer proberen zelf iets in te stellen.

@mabarto: ziet er uit als visio

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 23-12-2004 10:19 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Je kan inderdaad jouw verbinding statisch in je wireless netwerk instellingen instellen. Gebruik wel een ssid en een wepkey om je verbinding te beveiligen. Asl je het allemaal eenmaal handmatig hebt ingesteld, dan blijft hij voortaan naar die connecten.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Mmm dan vraag ik me af in welke template ze zitten.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Voutloos schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:18:
Ik neem aan dat je het over Win XP hebt. Bij je geavanceerde draadloze instellingen kan je gewoon een lijstje maken van wlan netwerken. Vervolgens kan je gewoon uitvinken dat hij automatisch naar andere verbindingen zoekt en de gebruikt.

Overigens ook handig om te zorgen dat jouw wlan beveiligd is (is uiteraard altijd handig), anders weet je zeker dat je buur af en toe op jouw netwerk komt.
Inderdaad ik gebruik Windows XP maar zonder SP2 op mn notebook. Desktop staat wel de SP2 geinstalleerd dus zal eens naar kijken!
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:22:
Je kan inderdaad jouw verbinding statisch in je wireless netwerk instellingen instellen. Gebruik wel een ssid en een wepkey om je verbinding te beveiligen. Asl je het allemaal eenmaal handmatig hebt ingesteld, dan blijft hij voortaan naar die connecten.
Alles staat beveiligd een SSID en WEP staat geactiveerd doch springt hij over naar netwerk van buur!
mabarto schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:02:
Mmm dan vraag ik me af in welke template ze zitten.
Als je visio geïnstalleerd hebt moet je gewoon het volgende doen:

Visio Opstarten ;) - Gedetailleerd netwerkdiagram - Dan links zie je alle keuzes!! Have fun!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Pagina: 1