Toon posts:

Belkin Pre-N pci kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de nieuwe Belkin pre-n router gekocht.
Het enigste probleem is ... waar kan ik in Europa de PCI netwerkkaart vinden?
De PCMCIA is verkrijgbaar, maar de PCI versie is overal uitverkocht :?
De PCI versie is eigelijk een soort van Cardholder waar je de PCMCIA kaart insteekt.

Nog een probleem is dat de PCI kaart bijna evenveel kost als de router zelf .... .
De router was 151 euro, de netwerkkaart is rond de 100-120 euro 8)7

Voorbeeldje van de router + netwerkkaarten:
Belkin Pre-N router

Voor een preview, zie:
Review Belkin Pre-N router

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik sprak afgelopen dinsdag een Belkin sales-rep in de Mediamarkt en hij zij dat de Pre-N producten vanaf januarie in Nederland geleverd zullen gaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
wel, de router en pcmcia kaart zijn verkrijgbaar id benelux, alleen de pci kaart is niet te vinden.
We zullen dus nog even geduld moeten hebben :X

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Leuk apparaat!! Waar heb je hem in Nederland gekocht als ik vragen mag? Als ik het goed begrijp zou je dus de router+PCI-card kunnen kopen. Vervolgens de PCMIA-card uit de PCI-card halen en deze in je laptop gebruiken? Of moet ik nog duurder denken en een losse cardholder kopen, een PCMIA-card en een router?

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 23-12-2004 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je moet gewoon eens rondbellen naar de dealers in Nederland (zie site Belkin). De meeste pc winkels kunnen er wel aangeraken hoor.
De prijs ligt rond de 150€, laat je er niet opleggen, want op ebay bvb verkopen ze hem voor 240€ !!

De PCMCIA kaart is ook reeds verkrijgbaar in Europa en kost ongeveer 75-80€, de PCI 'adpater met kaart' kost ongeveer 120€.
Je kan dus idd best de PCI kit kopen, dan kan je de PCMCIA kaart eruit halen en die in je laptop steken. Als je met je pc En je latop tegelijkertijd opt net wilt zal je, uiteraard, een PCI kit en een aparte PCMCIA-kaart moeten kopen.

LET OP : de router die nu in omloop is heeft een AMERIKAANSE stekker!!!!
Je zal dus een adapter nodig hebben om van usa stekker naar europese stekker te gaan!

Als ik hem heb uitgetetst zal ik eens een review maken en hier posten.
Deze router wordt als 1 vd beste op dit moment beschouwd, we zullen zien ;)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
In PC Magazine jaargang nr6, nr 12/2004 blz. 40 stond ook al een review over deze set te lezen. Conclusie, letterlijk overgenomen:

"De nieuwe 802.11n-standaard biedt een enorme prestatiesprong ten opzichte van de 80211a/b/g-generatie. Maar deze Pre-N toestellen bieden geen enkele comptabiliteitsgarantie en zijn dus alleen geschikt voor persoonlijk gebruik"

Op 20 meter worden snelheden bereikt van 40,7Mbps terwijl een vergelijkbare 802.11g router slechts 15Mbps levert. Als we de afstand vergroten tot 55 meter blijft een snelheid van een solide 8,9 Mbps gehandhaafd, terwijl de 802.11g-router is afgehaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Let wel op,
De Belkin pre-n router is volledig backward compatibel met de huidige standaarden 802.11b en g.
Hij zal waarschijnlijk NIET compatibel zijn met de toekomstie 802.11n standaard.
Dat is wat ze eigelijk bedoelen bij pc-magazine.
Nu, voor mij is het ook niet de bedoeling dat hij compatibel is met de nieuwe n-standaard, want die zal er toch pas komen binnen een jaar of 2.
De huidige g-producten zijn overgens ook niet compatibel met de n-standaard, dusja.
't is dus niet omdat er pre-n bijstaat dat het iets te maken heeft met de 802.11n standaard.

tss haakjes, ik heb m'n gisteren uitgetest.
USR modem gewoon vervangen en Belkin router id plaats gezet, voila alles werkte!
Na security instellingen werktte alles nog steeds vlot, en extreem stabiel.
Ik merktte een klein signal verschil, maar nu ook niet om naar huis te schrijven.
ik denk dat ik 5% betere signal strenght heb.
Volgens mij ligt dit wel aan de USR netwerkkaarten die ik gebruik.
Ik hoop dat de pci versie van de Belkin pre-n kaart binnenkort leverbaar zal zijn, dan kan ik het echte verschil eesn testen.

nog een opmerking: resetten is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Druk eerst 10 sec de reset toets in (blijf die ingedrukt houden), unplug de powerkabel van de router. Plug de powerkabel terug in (nog steeds de reset toets ingedrukt houden!), en wacht nog eens 10 sec. Daarna zal je zien dat het 'wireless' lampje begint te flikkeren. Dan pas is de router gereset. Daarna nog eens de powerkabel eruit, en het wireless lampje zal weer gewoon oplichten en je router is gereset 8)7
Pagina: 1