CD ISO's van bijv spel naar 1 DVD?

Pagina: 1
Acties:

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-03 19:58

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Is het mogelijk om van een paar cd iso's een dvd iso te maken? Ik ga namelijk nogal slordig om met mijn cd's, en zo wil ik er dus nog wel eens een slopen :/ . Daarom heb ik nu al mijn cd's als iso op mijn harde schijf gezet, maar ik zou ze het liefst op cd zetten.

Probleem is nu dat het best een aardige collectie is, en er zitten veel games bij die 4 of 5 cd's bevatten. Ik denk hier dus aan ongeveer 50 cd's branden(en bewaren). Deze 4/5 cd games zouden in hun geheel best op 1 dvd kunnen, als die mogelijkheid er is.

Mijn vraag:
Is er een programma dat iso's van cd's ''merged'' naar een dvd?

Ik heb de search gebruikt maar daar kwam niet veel uit.

http://specs.tweak.to/16495

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik doe het zo: ik sla gewoon de iso's als bestand op op de dvd, en als ik ze nodig heb, steek ik de dvd erin en mount ik de losse iso's met een tool alla Nero Image Drive of Alcohol :)
Werkt perfect!
en het is nog minder werk ook...

[ Voor 17% gewijzigd door the_stickie op 23-12-2004 10:03 ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
The_Stickie schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:02:
ik sla gewoon de iso's als bestand op op de dvd,
Werkt perfect!
Snap ik, maar het is wel een beetje een work-arround. Ik zou het liefst gewoon de dvd in mijn drive doen en op ''install'' klikken (vooral met grotere games...4 cd's sims 2 ofzo :O ).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij sommige games kun je wel de inhoud van de CD's met elkaar mergen, maar bij andere werkt dat weer niet. Je kunt dan inderdaad het beste de manier volgen zoals Stickie oppert :) Zoveel werk is het verwisselen van CD's trouwens ook weer niet :?

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:06:
Bij sommige games kun je wel de inhoud van de CD's met elkaar mergen
Zou je me uit willen leggen hoe? :>

Of is zoiets in strijd met de policie? (lijkt me niet toch) Is daar een tool voor ? of moet ik handmatige al die bestanden in een iso gooien ?

Het is ook niet zo heel veel werk,maar ik ben een lui mens :*)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Cyphax

Moderator LNX
HeefStan schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:04:
[...]

Snap ik, maar het is wel een beetje een work-arround. Ik zou het liefst gewoon de dvd in mijn drive doen en op ''install'' klikken (vooral met grotere games...4 cd's sims 2 ofzo :O ).
Een ander voordeel van deze manier is dat je de CD's behoudt, als je een keer CD x nodig hebt kunj e 'm gewoon branden want je hebt de ISO. Dit is voor mij de reden om deze manier te prefereren. Je kunt in de meeste gevallen rustig 4 CD's tegelijk mounten, dan ben je toch niet steeds aan het wisselen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Het heeft inderdaad ook zo zijn voordelen,maar toch had ik graag een programma of een mogelijkheid om te kunnen doen wat ik wil doen. Dan kan ik daarna alsnog beslissen of ik het anders wil doen. (het hoeft geen freeware te zijn, ik betaal ook voor die games, dan ook voor die software ;) )

offtopic:
nu school, tot straks.

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 23-12-2004 10:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

HeefStan schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:07:
Zou je me uit willen leggen hoe? :>

Of is zoiets in strijd met de policie? (lijkt me niet toch) Is daar een tool voor ? of moet ik handmatige al die bestanden in een iso gooien ?
Uhuh, mergen is Engels voor bij elkaar voegen. Dus gewoon files los bij elkaar doen op de HDD en daarna branden :)

Verwijderd

No cd crack er over, dan inpakken met winrar in eeen sfx acrhief. Waar bij je instelt dat die automatich de snelkopeling plaats op de buroblad.
Op deze manier kan jemakelijk 4 spellen kwijt op een dvd en het werkt ook veel sneller _/-\o_ .

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
JC Ken zegt dus dat ik het spel installeer, dan een nocd bepaald programma'tje B) zoek, dat in archiefje frot en die een snelkoppeling laat maken...werkt wel, maar niet bij alle spellen...toch?

En Balusc zegt dat ik de iso's moet extracten (dat bedoel je toch met losse files? of bedoel je ook de installatiemap op mijn hd?) en daarna weer overnieuw iso'n?

Ik zal het zometeen even proberen.

edit : ik bedenk me net, veel programma's hebben registeringang nodig die bij de installatie worden aangemaakt, die worden niet gemaakt bij JC Ken's methode.

[ Voor 27% gewijzigd door HeepH op 23-12-2004 17:04 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
er zijn hier al meer topics over geweest moet je die maar even opzoeken.
en no cd cracks zijn illegaal! dus niet toegestaan op got.. ( praten erover ook niet toch? )

@hieronder:
toch blijft het illegaal , je omzeilt een beveiliging van de fabrikant en dat mag dus niet..
laat maar... toch een discussie waar niks uit komt. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Satch op 23-12-2004 17:01 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Hoezo is een nocd crack illegaal? als je het originele spel hebt kan dat geen kwaad lijkt me.

Ik kan me goed voorstellen dat je niet altijd de cd erin wilt hebben als je een spel erg veel speelt, die cd gaat dan namelijk krassen etc.

Mijn rig

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
<update>

Installatiemap rarren en op cd zetten werkt wel, iso's uitpakken en samen in een iso op dvd zetten werkt niet, dan krijg je file not found/input cd X berichten.

zit ik alleen nog met de registerenwijzigingen die ik niet kan doen in winrar, en ik weet niet van elk spel wat er aan het register word toegevoegd.

[ Voor 34% gewijzigd door HeepH op 23-12-2004 19:37 ]

Pagina: 1