Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koolance PC3-425SL(Lian-Li) of Antec Sonata ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ben de laatste tijd wat opzoek naar een kast die minder (lees zo weinig mogelijk of amper geluid) maakt. Watercooling lijtk me wel wat, maar dan wel geintergreerd in de kast... dus ik wwam uit bij de Koolance PC3-425SL:

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/shop/images/pc3-425sl_02.jpg

volgens mij gebaseerd op de lian-li PC-60, voordelen: mooi, licht en dus watercooling nejtes ingebouwd. je blijft uiteraard wel met 2 fans bovenop het koelblok zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/images/pc3-425sl_p1.jpg

nu vraag ik me dus af hoeveel "lawaai" deze fans nog produceren. iemand ervaring met deze kast? tzijn vrij kleine fans volgens mij... ik heb het id datze beter 120mm hadden kunnen gebruiken die op een lage snelheid draaien.

nogmaals iemand ervaringen/ idén over deze kast? en dan gaat het er voor mij vooral om om een zo geluidsloos-mogelijk systeem te maken, overclocking is van minder belang ik heb op dit moment een XP2500+ met een fsb op 182 (dus ongeveer de snelheid van een 2800+). dat moet ik met dezelfde kast ook kunnen halen lijkt me.

Het alternatief is de Antec Sonata:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/Sonata_3.4view_final.jpg

volgens Antec superstil, dit komt voornamelijk omdat er standaard alleen een 120mm fan in zit, waarschijnlijk moet ik voorin ook een 120mm fan plaatsen om mijn 2 hd's te koelen. de voeding heeft ook 1 fan: " TruePower 380Watt ATX12V power supply with single fan design for enhanced quietness".

voordeel van deze kast is dat hij redelijk betaalbaar is: 110 euro incl voeding, de koolance kost 200 euro excl voeding en cpu/vga koelblok en hd koelers. ik weet niet precies wat die kosten maar incl verzendkosten van de usa (ik kan de koolance tenminste niet in nl vinden) zal het aardig richting de 300euro gaan.... wil ik hem echt stil houden dan komt daar nog eens een fanless voeding a 170 euro bij. kortom dan zit je in de buurt van de 500 euro! :o

btw: ik heb de search gebruik maar over de PC3-425SL is gewoon niets/weinig te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 23-12-2004 09:49 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
Die fan op de lianli zullen ongetwijfeld weinig geluid maken en anders is dat gemakkelijk zelf te doen denk ik zo.

De koolance/lianli combi heb ik nog nooit gezien persoonlijk, ziet er interessant uit. Maar als je wat meer vrijheid wilt hebben zou ik het gewoon zelf bouwen. Je kunt dan zelf de kast kiezen en verder je gewenste componenten voor een schappelijke prijs. Er hoeft iig niks uit de usa te komen, wat al scheelt in de verzendkosten. In beide kasten pas waterkoeling gemakkelijk denk ik dus dat moet geen probleem zijn.

Een fanless voeding zou misschien wel overkill zijn, stille merkvoedingen met actieve koeling hoor je echt niet hoor. In mijn lianli met WC en zalman-voeding hoor ik als enige de harddisk en dat is toch wel storend. Probeer daar dus ook naar te kijken als je voor complete stilte gaat.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@toeter,

ik wou de kast van koolance dus kant en klaar kopen omdat ik zelf niet handig genoeg ben in het knutselen, dus dan zitje met de verzendkosten je kan op de website van koolance rechtstreeks bestellen. de Lian-li kas kost los iets van 115 euro dacht ik dus je betaald ongeveer 85 euro voor de radiator, waterpomp, led display en een aantal slangetjes die in de kast voor gemonteerd zijn. ik heb het id dat dat niet echt duur is.

Het voordeel van de Antec (naast dat hij goedkoper is) is dat je de Hd's in rubberen voetjes plaatst dus waardoor die ook weer stiller werken. met 1 120mm fan in de achterkant en 1 voedings-fan maakt de antec kast 20 db aan "lawaai" helaas kan ik nergens vinden heoveel geluid de koolance kast maakt.

komt nog wel bij dat er in de antec kast nog een 120mm fan geplaatst moet worden en ikh ou natuurlijk een vga en cpu fan.... die 20db zal dan wel aardig omhoog gaan.

nog ff een andere vraag (ik ga dr ook zelf even naar zoeken) zijn er complete watercooling setjes te koop? dus pomp+radiator+cpu+hd+chipset+vga+slangetjes (mis ik nog iets) koeling?

Verwijderd

http://www.computechshop.be/shop/catalog/index.php?cPath=1 verkoopt die lian-li koolance kast voor 239 euro alleen staat op "binnenkort verwacht"

• Kriz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb Koolance PC-601, ik weet niet of op de Lian-Li Koolance dezelfde fans zitten, maar die van mij is alles behalve stil te noemen. Je kunt hem op drie standen zetten, maar zelfs op de stilste is hij nog zeer goed te horen.
Als die koolance dezelfde fans als de mijne heeft zou ik er of andere in zetten en anders zou ik hem niet nemen als je een stil systeem wilt.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 15:51

TrekDr0p

QR niet scannen

Vergeet niet dat er geen koel blok bij zitten
Note: In order to maximize your cooling performance, due to the large variety of CPU, HDD, and video/chipsets on the market, Koolance cases do not come with the waterblocks included.
Dus dan kom je denk ik aardig in de buurt van 300€ voor je case en je koelblokken + slangen enzo.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23
Chaoss schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:46:
voordeel van deze kast is dat hij redelijk betaalbaar is: 110 euro incl voeding, de koolance kost 200 euro excl voeding en cpu/vga koelblok en hd koelers. ik weet niet precies wat die kosten maar incl verzendkosten van de usa (ik kan de koolance tenminste niet in nl vinden) zal het aardig richting de 300euro gaan.... wil ik hem echt stil houden dan komt daar nog eens een fanless voeding a 170 euro bij. kortom dan zit je in de buurt van de 500 euro! :o

btw: ik heb de search gebruik maar over de PC3-425SL is gewoon niets/weinig te vinden.
fanless voeding is beetje overbodig want als die stil is maakt de rest teveel lawaai zoals:
- je cpukoeler maakt geluid.
- je hdd's maken ook lawaai
- je videokaartkoeler maakt geluid

Voor hdd kun je bijvoorbeeld een Silentmaxx HDD-silencer kopen. Als je geen heethoofd van een videokaart (de 6800gt en de X800 en de 9800xt zijn dat dus wel) hebt kun je die passief koelen met een zalman koeler en als je die wel hebt: extra koeler op de zalman koeler
En cpu koeler zou je kunnen gaan voor een zalman 7000/7700 of een thermalright heatsink met een stille fan erop.

En voor voeding: een stille, bijvoorbeeld een tagan of een nexus breeze (maar er zijn zat stille voedingen).

[ Voor 3% gewijzigd door PASware op 24-12-2004 21:28 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
PASware schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:02:
[...]

fanless voeding is beetje overbodig want als die stil is maakt de rest teveel lawaai zoals:
- je cpukoeler maakt geluid.
- je hdd's maken ook lawaai
- je videokaartkoeler maakt geluid

Voor hdd kun je bijvoorbeeld een Silentmaxx HDD-silencer kopen. Als je heethoofd van een videokaart (de 6800gt en de X800 en de 9800xt zijn dat dus wel) hebt kun je die passief koelen met een zalman koeler.
En cpu koeler zou je kunnen gaan voor een zalman 7000/7700 of een thermalright heatsink met een stille fan erop.

En voor voeding: een stille, bijvoorbeeld een tagan of een nexus breeze (maar er zijn zat stille voedingen).
Bij de videokaarten die jij opnoemt moet je wel een fan op de zalman monteren he ;) .

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb thuis een sonata staan en moet zeggen dat hij lekker stil is.

heb nog een 120 mm fan voorin erbij gezet en cpu heeft een 80 mm fan.

chipset en vga is passief.

ideaal als server :)

Van klussen krijg je grijze haren

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
fenrir schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:32:
ik heb thuis een sonata staan en moet zeggen dat hij lekker stil is.

heb nog een 120 mm fan voorin erbij gezet en cpu heeft een 80 mm fan.

chipset en vga is passief.

ideaal als server :)
als het hoofd-einde van je bed binnen 2 meter afstand zou staan zou je er dan bij kunnen slapen? :P

Pagina: 1