Toon posts:

[Debian] Postfixadmin + squirrelmail probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een debian distro draaien. Ik ben nu al enkele dagen bezig om postfixadmin goed te laten werken. Ik heb de howto op de site gevolgt. Alleen ik zit nu met een aantal problemen.
  • Bij compilen van sasl2 krijg ik een error omdat de optie -lcrypt niet ondersteund wordt. Weet iemand hoe dit op te lossen ?
  • Als ik bij squirrelmail wil inloggen welke username moet ik gebruiken, is dat met @domain er achter ? Als ik nu bv. met root inlog krijg ik de error "Maildir: file not found or no such dir." en een user uit de postfix admin werkt nog niet... :(
  • Als alles draait kan ik dan nog met gewone users inloggen, of gaat alles via de postfix admin?
Als iemand misschien wat oplossing weet graag, ik wordt nl gek ervan 8)7

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Sowieso compilen? WTF ben je aant doen, sasl zit gewoon in de libsasl2(-modules) pakketjes AFAIK, als je saslauthd gaat gebruiken zit ie in sasl2-bin.

Verder geef je weinig info, wij moeten ruiken wat je precies gebruikt en hoe en wat. Aan je melding kan ik ruiken dat je Courier gebruikt, maar dan houdt het ook op.

[ Voor 4% gewijzigd door _JGC_ op 23-12-2004 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:38:
Sowieso compilen? WTF ben je aant doen, sasl zit gewoon in de libsasl2(-modules) pakketjes AFAIK, als je saslauthd gaat gebruiken zit ie in sasl2-bin.

Verder geef je weinig info, wij moeten ruiken wat je precies gebruikt en hoe en wat. Aan je melding kan ik ruiken dat je Courier gebruikt, maar dan houdt het ook op.
offtopic:
Jah sorry, zal wel komen dat het nog zo vroeg is :O

ik weet zo niet 123 de versies, maar het zijn de pakketjes van debian unstable

Debian unstable
Postfix Mail Server
Courier-IMAP
Squirrelmail
Postfixadmin (laatste versie)

ik heb wel zitten zoeken tussen de pakketjes maar dat libsasl2 zal wel niet de goeie zijn, doordat ze in de howto over cyrus-sasl2 spraken :X

bij sasl2-bin zie ik in de file list van de package dat hij ook iets in /etc/default/ zet, is dit zal dan ook wel de plaats zijn voor de rest van de config files .. smtp.conf

Denk dat ik hier dat wel ga uitkomen. Alleen nu nog eens kijken hoe ik dat squirrelmail ga oplossen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Gebruikt postfixadmin saslauthd? zo ja: in /etc/default/saslauthd geef je dat ding zn opties mee, in /etc/saslauthd.conf, die je zelf moet maken, config je dat ding.

Verder moet je erop letten dat je postfix aan de sasl groep toevoegt, anders kan postfix niet bij de saslauthd socket. Als je postfix chrooted draait (std bij debian), moet je saslauthd stoppen, /var/run/saslauthd naar de postfix chroot directory moven en terug symlinken naar de originele plaats.

Verder worden postfix sasl instellingen gedaan in /etc/postfix/sasl2/smtpd.conf of sasl/smtpd.conf, ik heb beide dirs met in elk die config file, zou zo niet weten welke van de 2 het is.