[FX 5500] Games werken niet soepel..

Pagina: 1
Acties:

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Geachte gotters,

Ik ben hier op school bezig om de pc's die we nieuw hebben te installeren voor spelletjes zodat we dat vrijdags smiddags kunnen doen...

Maar naar onze verbazing werken ze dus niet het hapert en het doet en loopt niet vloeiend..

Terwijl de systemen amd 2500+ met 512 geheugen en een GF FX 5500 dit zat moet trekken...

We hebben al van alles geprobeert xp en 2000 zelfde probleem..
Nieuwste drivers werkt niet...
Iets oudere ook niet, drivers die bij de pc's zijn bijgelevert werken ook niet..

Toen hebben we wat oude geprobeert de 53.03 maar ook deze werkt niet goed wel beter maar niet zoals het hoort...

We zijn nu al paar dagen bezig naar het probleem aan het zoeken maar kunnen het niet vinden..

Op het forum kan ik ook niet echt wat vinden aangezien dit toch echt een driver probleem is..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met welke driver ik nodig heb..

Gr.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Met welk spel ben je aan het testen? Geef eens iets meer specs van de pc's

Money for nothin' and your chicks for free

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je chipset drivers geïnstalleerd :?

Overigens heb je het wel over een relatieve budgetkaart, dus eentje waar bijvoorbeeld een Half Life 2 niet op hoge resoluties zal draaien ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Amd dus 2500+
512 ddr333
GF FX 5500 128mb
Msi mobo welke precies weet ik nu niet dat zou ik moeten opzoeken als het nodig is..

Windows xp is nu geinstalleert maar op w2k doet die het zelfde..

We testen met het spel Battlefield Vietnam

Verwijderd

nu is een fx5500 ook niet egt een retesnelle kaart... ik ben bang dat je op die schoolcomputers de eyecandy flink omlaag moet schroeven, (ik heb gelukkig een fx5200 64mb(dus ook 64bit geheugen aanspraak (is langzaam)die doom 3 nog op 1024x786 op maximum settings 19,5 fps draait, maar dan heb ik die kaart ook hevig overgeclocked)

Verwijderd

de fx5500 is een kaart die ongeveer hetzelfde presteert als een fx5200. daarnaast is BF vietnam een game die niet echt bekend staat als een soepel lopende game (zeer veel intensieve shader functies).

Edit 1: Typos

Edit 2: Conclusie: de fx 5500 is niet de ultieme gamekaart ondanks het hogere nummer dan de 5200. Probeer eens te draaien op 800x600 en dan alles op medium detail.

Edit 3: Kijk eens hiernaar http://graphics.tomshardw...041004/vga_charts-12.html

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 10:28 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

Probeer eens te testen met een andere game.

BF Vietnam is extreem laggy op veel PC's (ik krijg het thuis ook amper goed aan het draaien).

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

wij hebben op school soms ook een LAN (vrijdag middag) en draaien met P4 1,7 en 512MB DDR 2100 (of 2700). dat valt allemaal mee alleen de Grapix kaart is nie super. we moeten het met een Gforce 4 MX 440 doen. 64 MB dus.
COD, SOF2 en UT 2004 draaien goed. nu izjn SOF2 en COD niet extreem zwaar maar UT2004 mag er wel wezen en dit is geen probleem. (PS: super low eyecandy)

ik denk dat je het probleem of het in je chipset zit (zoals turkish zegt) of je moet je eyecandy ver naar benee schroefen en steeds iets omhoog doen.

PS: gebruik fraps; dan kan je kijken hoeveel FPS je haalt

@nemisizz:
BF vietnam vreet memory en CPU. dit omdat alle AI berekent moet worden etc.
* Griffin is het met nemisizz eens, probeer eens COD or whot ever

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 23-12-2004 15:16 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je even vertelt op welke settings je het speelt ,maakt het al heel wat makkelijker. Zet alles gewoon om laag dan moet het wel lopen. Overigens is voor battlefield de cpu veel belangrijker als de graka.

@ mstreurman: dat kan gewoon niet.
nieuws: Grafische kaarten strijden op leven en dood in Doom 3+
dan moet jouw fx 5200 even snel zijn als een 9600xt..
een fx5200 met 64 bits is gewoon te langzaam daarvoor...

[ Voor 34% gewijzigd door Satch op 23-12-2004 15:38 ]

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Turkish schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:31:
Heb je chipset drivers geïnstalleerd :?

Overigens heb je het wel over een relatieve budgetkaart, dus eentje waar bijvoorbeeld een Half Life 2 niet op hoge resoluties zal draaien ;)
Hebben de chipset driver opnieuw geinstalleert en tot onze verbazing werkte het nu wel..
Terwijl deze al wel was geinstalleert dus waarschijnlijk niet goed...

Na de vakantie pc daar opnieuw installeren en meteen alles goed doen..

Bedankt voor alle reacties _/-\o_
Pagina: 1