[Freecell probleem] Mist enkele schermpjes

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Pc van mijn moeder, Intel 800Mhz met WIN98SE.

Freecell werkt niet goed meer. Als je een nieuw spel selecteert, missen de lijnen waar de kaarten moeten komen te liggen. Als er een kaart van de groene achtergrond wordt weggenomen, verkleurt de achtergrond.
Als je uit het menu "opties" of "spel kiezen" selecteert, is dit menu er wel, maar je ziet het niet. Ik kan hier wel mee leven, maar mijn moeder niet. Die moet het gewoon kunnen zien.

Spel verwijderen en opnieuw installeren vanaf de cd heeft nietgewerkt.
Mcafee uitzetten werkt ook niet. Is trouwens home versie 8.
Ik vermoed dat er ergens een foute dll op de pc rondzwerft die niet vervangen wordt tijdens een herinstallatie. Waar kan ik een lijst vinden van alle bestanden die bij freecell horen zodat ik die handmatig van de HD kan verwijderen?
Andere suggesties ziijn ook welkom..

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Misschien kan je erachter komen welke DLL's zijn geladen met ListDLLs, een freeware programma van Sysinternals, op deze pagina te vinden: Sysinternals

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet het niet zeker, maar sfc zou misschien ook kunnen helpen.

In ieder geval SA --> Spielerij - Problemen & Vragen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Probleem opgelost!
In Safe mode werkte het wel, dus heb standaard opgestart met zo weinig mogelijke progjes. Door er telkens een bij te stoppen, kon ik zien welke het probleem veroorzaakte. En het bleek dus de driver van de typhoon (Aldi) muis te zijn. Zodra die start, zijn de problemen er weer. Nou ja, dan maar geen extra knoppen op de muis.

Zo zie je maar weer: de moeilijkste poblemen zijn die problemen met de makkelijkste oplossing :)

@MaikelG: dankjewel voor de tip, lijkt me een erg nuttig progje.. Ga ik nog even wat mee experimenteren.

@F_J_K: ik zat even in dubio, want freecell is spielerij, maar aangezien het conflict waarschijnlijk door software algemeen (hier muis dus) veroorzaakt leek te worden, plaatste ik het in Software algemeen. Er was wel over nagedacht ;)
En wat bedoel je precies met sfc?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Achteraf inderdaad software. Had jij het bij het rechte eind :P

sfc: System File Checker, een command line tool. nevermind O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)