Toon posts:

Device I/O error bij kopieren bestand naar USB-medium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het kopieren van bestanden naar een CF-card of MP3-speler met HD krijg ik bij sommige bestanden een device i/o error. Altijd dezelfde bestanden en zowel via USB naar de CF-reader/writer als de HD van de MP3-speler doet het fenomeen zich voor. Het is wat mij betreft volledig willekeurig. Iemand een idee waar ik dit ergens moet zoeken qua oorzaak.

Effe wat specs van de PC:
WinXP
PIII 600 @ 744
Abit BX6R2
USB 1.1
USB Hub van Sweex (geloof ik?)

Nu vind ik het met USB1.1 en een externe HD van 20Gb ook wat traag gaan. Is zo'n interne PCI-card met USB 2.0 een aanrader en maakt het merk dan nog uit?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Opslagmedia & I/O Controllers eigenlijk? :)
Ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

device i/o error
Dit kan zo'n beetje van alles zijn: ranzige drivers, vuile software/OS, gare Flashdrive / HDD / MP3 speler, brak geheugen, etc.
Nu vind ik het met USB1.1 en een externe HD van 20Gb ook wat traag gaan. Is zo'n interne PCI-card met USB 2.0 een aanrader en maakt het merk dan nog uit?
USB 1.1 heeft een maximale transferrate van 12Mbit/s, oftewel 1,5MB/s. En USB 2.0 kan 480Mbit/s oftewel 60MB/s verwerken. Let er wel op dat dit theoretische snelheden zijn. Daar mag zo'n 10% eraf ivm overhead. Dus ik denk dat je het verschil wel gaat merken, ja ;) Merk maakt overigens weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:38:
[...]
Dit kan zo'n beetje van alles zijn: ranzige drivers, vuile software/OS, gare Flashdrive / HDD / MP3 speler, brak geheugen, etc.
[...]
USB 1.1 heeft een maximale transferrate van 12Mbit/s, oftewel 1,5MB/s. En USB 2.0 kan 480Mbit/s oftewel 60MB/s verwerken. Let er wel op dat dit theoretische snelheden zijn. Daar mag zo'n 10% eraf ivm overhead. Dus ik denk dat je het verschil wel gaat merken, ja ;) Merk maakt overigens weinig uit.
Ok, ik ga dan een voor zo'n kaartje kijken want dat scheelt een hoop. Ik zag wel dat ik wsl. met die BX6R2 een PCI 2.1 mobo heb en dat dan de Sweex afvalt want die kan alleen PCI 2.2. De Sitecom CN-014 schijnt wel PCI 2.1 te ondersteunen. Misschien lukt het met zo'n kaartje wel om te kopieren, je weet het nooit ;)