Intel Celeron i.p.v. PentiumII

Pagina: 1
Acties:

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik had een vraagje, kan je een Celeron processor in een moederboard stoppen dat eerst een pentiumII bevatte??:?
Zo ja, welke Celeron kan ik dan het beste kopen, kijkend naar de prijs prestatie verhouding, met die prestatieverhouding bedoel ik dus hoever ik hem kan overklokken >:)
MZZL

BuzzerCrAsH

Verwijderd

Ja, tuurlijk, maar je moet wel een converter kopen.
En kijk s wat er onder mijn naam staat??
Die mot je gewoon hebben, of een 600 dieis ook f*ckin' goed te oc-en!!

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 17:36 schreef PC-Freak het volgende:
Die mot je gewoon hebben...
Ik ben wel benieuwd hoe je die C700 (stabiel?) op 1200 heb gekregen en dan niet in de trend van gewoon je FSB op 112 zetten...

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 21:25 schreef Taylor het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je die C700 (stabiel?) op 1200 heb gekregen en dan niet in de trend van gewoon je FSB op 112 zetten...
Ja, hoe heb je dat gedaan? :? Stikstof gekoelt? In de vriezer gezet? .......
Nou ik hoor het wel...

Greetz

Verwijderd

Is t ook nie!! Ik heb er eerst Alpha cooling op gezet van 90 gulden, dat houdt hem redelijk/retelijk koel en dan kan je natuurlijk een beetje gaan knoeien.
EN ik had veel geluk, want dat ding van mij liep met de Intel koeler al op 1050!! Maar diezelfde Celly 700 kwam niet over de 800 bij een vriend van me...
Ik had gewoon geluk met die processor en je moet er natuurijk wat van kunnen om hem zo stabiel te krijgen, en o ja de fsb zit op 115!!

Verwijderd

Mijn voltage staat trouwens op 1.85V..

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik geloof er vrij weining van ..
zeker Cco stepping. kan je ffe een plaatje posten ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 23:47
Als je die cellie 1200 naast een PIII of Athlon 800 zet racen die je er echt wel uit hor, denk nou niet dat dat ding ook werkelijk de volle 1200 is.. Als er een cellie 1200 zou bestaan zou deze dus echt wel een stukkie sneller zijn..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Athlon 800 niet , maar wel de 1000 of zo..
Dat geef ik toe, maar ik vind het gewoon gaaf wat ik hier heb staan, daarom zet ik het ook als ondertitel, en om te laten zien wat een simpele Celly kan met gewoon een nieuwe koeler d'r op te zetten. Ik heb trouwens echt geen Cco gedaan..

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Cco doe je niet, Cco is de stepping !! ik begin nu echt te twijfelen...

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Mensen hebben een hele lage dunk van de celly2. Maar op een FSB van boven de 100mhz komt hij toch al meteen dicht bij zijn p3 variant uit van ~150mhz lager. Ik wil wel eens iemand zien met een p3-750 en 100mhz bus die mijn celly 2-566@896 eruit loopt op alle fronten. En een celly op 1200mhz komt toch wel in de buurt van een p3-1000mhz hoor

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Ja, tuurlijk, maar je moet wel een converter kopen.
hoeft niet je hebt ook celly's in slot 1 versie

• ELD
  • Niet online

ELD

Op vrijdag 05 januari 2001 01:20 schreef Wimpy006 het volgende:
Mensen hebben een hele lage dunk van de celly2. Maar op een FSB van boven de 100mhz komt hij toch al meteen dicht bij zijn p3 variant uit van ~150mhz lager. Ik wil wel eens iemand zien met een p3-750 en 100mhz bus die mijn celly 2-566@896 eruit loopt op alle fronten. En een celly op 1200mhz komt toch wel in de buurt van een p3-1000mhz hoor
klopt de 800 Mhz overgeclocked naar 1200
fsb 150 lol

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
K geloof er geen scheet van.

Divide and conquer.

• Wimpy006
De enige cellies die in slot versie zijn de 266 tot de 366. of zelfs maar tot de 333.
En wat begrijp je niet van mijn verhaal ELD? ik begrijp jou reactie niet echt.
1. Wat is er raar aan een celly800@1200 met 150fsb, naast dat de processor dit niet trekt??

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 00:44 schreef Wimpy006 het volgende:
De enige cellies die in slot versie zijn de 266 tot de 366. of zelfs maar tot de 333.
En wat begrijp je niet van mijn verhaal ELD? ik begrijp jou reactie niet echt.
1. Wat is er raar aan een celly800@1200 met 150fsb, naast dat de processor dit niet trekt??
Tot de 400 heeft Intel ze zelfs gemaakt in Slot1... Ik kan het weten, ik had er 1...

• Wimpy006
Ow. nou ja.. dan had ik eigenlijk geen converor hoeven kopen + een 400, maar gewoon een slot 400. Maar ik denk dat die er toen niet meer waren, omdat er ook geen celly366 meer waren.

Verwijderd

:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

• Exirion
  • Laatst online: 22:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 04 januari 2001 21:53 schreef PC-Freak het volgende:
Is t ook nie!! Ik heb er eerst Alpha cooling op gezet van 90 gulden, dat houdt hem redelijk/retelijk koel en dan kan je natuurlijk een beetje gaan knoeien.
EN ik had veel geluk, want dat ding van mij liep met de Intel koeler al op 1050!! Maar diezelfde Celly 700 kwam niet over de 800 bij een vriend van me...
Ik had gewoon geluk met die processor en je moet er natuurijk wat van kunnen om hem zo stabiel te krijgen, en o ja de fsb zit op 115!!
Yeah right. Als Intel z'n Pentium III niet fatsoenlijk op 1,13MHz kan laten lopen, moet wij dan geloven dat jij een Celeron 700 (:r) op 1200 laat lopen? Ik denk dat je met een Celeron nooit boven de GHz uit kan komen, en als het lukt dan misschien alleen maar met een hele zware koeling erop en een hele hoge spanning |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Een Celly op 1200Mhz ! Bwaaaahahahahaha :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:Z:Z

Da's boelscheit natuurlijk.
Geef ons eens wat benchmarks dan, of wcpuid ofzo.

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 23:31 schreef Majestic het volgende:
Cco doe je niet, Cco is de stepping !! ik begin nu echt te twijfelen...
Haha! Ik ook! :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Leuk.. oude topics omhoog halen
Z'n sig is inmiddels: Ferrari is no. 1 :+

Verwijderd

Kijk uit, BuzzerCrAsH!

Alle Celeron's die je tegenwoordig in de winkels aantreft zijn Celeron 2's en hebben een Coppermine Core. Tenzij je een relatief nieuw moederbord onder je Pentium II hebt zitten, zul je waarschijnlijk niet je P-II op datzelfde mobo kunnen vervangen door zo'n nieuwe Celeron. Ook niet na een BIOS upgrade. Kijk dus in je handleiding of je mobo wel Coppermine cores (of in elk geval de juiste voltages) ondersteunt. Zo niet: dan gaan er uitsluitend Pentium II's, oude Celeron's (tot 533MHz dacht ik) en oudere (Katmai) Pentium III's in.

Succes!

Verwijderd

Tja een celeron 700 op 1200
knap werk
laat mij dan maar al je gegevens eens zien
waterkoeling?????
de fsb settings multiplier en al die shit
ooohh ja hoe heet word die ???
en je core waar staat die op ???
nee kan het nog niet geloven
mijn tweede systeem is ook een celeron
600 met een mobo p3v4x
nou vertel mij hoe ik die kan overclocken op ja 1000 is genoeg

ooohh ja coeler is een neolec freezer 2
en die is geschikt tot 1500 mhz
dus die doet het wel

nee geloof het nog niet leg maar eens uit dan...

groeten

• slacksoff
  • Laatst online: 19:02
mijn celly@950 komt wel verdacht dicht in de buurt van de scores van de p3-933. [sandra] het is echt geen slechte proc. 1200 kan best haalbaar zijn als je je bedenkt dat die p3 2x zoveel cache gebruikt. die celeron gebruikt de helft niet dus draait een stuk koeler op hoge snelheden.

1200 is dus best haalbaar. maar dan moet je dus echt een p3 hebben die dus op 1.13 liep en waarvan een stuk cache het niet deed.

je hebt er 2 dingen voor nodig.

een vette koeler.

en HEEL VEEL GELUK

Verwijderd

1200 Mhz is ook zeker wel haalbaar... waterkoeling erop en lopen maar.. vriend van me heeft het voor elkaar gekregen.. wel es waar geen 1200 Mhz dan.. maar niet veel minder ;)

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 22:11 schreef M-Vibe het volgende:
:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z
Slaap Lekker

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 17:51 schreef SoDM2k het volgende:
1200 Mhz is ook zeker wel haalbaar... waterkoeling erop en lopen maar.. vriend van me heeft het voor elkaar gekregen.. wel es waar geen 1200 Mhz dan.. maar niet veel minder ;)
Zeker 1180 Mhz of zo?

Verwijderd

1.2 weet ik niet... maar mijn 633@950 wordt stressed maar 35 C.....eehhmmm.. met de bijgeleverde intel-cooler .... :P

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 18:23 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
1.2 weet ik niet... maar mijn 633@950 wordt stressed maar 35 C.....eehhmmm.. met de bijgeleverde intel-cooler .... :P
Dat is wel inderdaad Relaxed :D
Pagina: 1