[Headphones] Sennheiser pmx60 VS pmx40

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 00:19
Ik ben op zoek naar een 'behind the neck' koptelefoon, en mijn keus is gevallen op de Sennheiser pmx60 of 40. Dit vanwege de prijs en dat ze zo licht zijn.

Van de sennheiser site:
PMX40
The open, supra-aural, dynamic PMX 40 are stereo neckband headphones for portable players. With single-sided cable.

- Ideal for portable players such as MP3 or CD
- Good sound quality
- Innovative"Basswind" system for powerful bass response
- Lightweight and comfortable for music on the move 1 m cable

PMX 40
The open, dynamic PMX 60 neckband headphones are the ideal choice for all portable audio sources. Their balanced sound image easily outdoes other mini headphones.

- Ideal for all mobile audio sources such as MP3 players or portable CD players
-Specially designed for rock and pop music
- Transparent, bass-driven sound
- Bass tube for rich, crisp bass
- Ultra-lightweight diaphragm for powerful sound
- Excellent overall sound qualities
- Lightweight and comfortable for listening on the move
1.0 m connection cable

Kan ik hieruit opmaken dat de pmx60 beter is dan de pmx40 :? Of is het juist omgekeerd want ik heb ook ergens gelezen dat de pmx40 nieuwer is en dat ze wat dingen verbeterd hebben tov de pm60.
Het rare is ook dat bij de ene winkel de pmx60 duurder is dan de pmx40 en bij de andere juist omgekeerd.
Op got kwam ik alleen ervaringen over de pmx60 tegen en nog niet over de pmx40.

Kan iemand mij wat duidelijkheid geven? :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:18

Outerspace

Admin General Chat
Hmm. Mijn ervaring is dat zelf luisteren het beste resultaat levert.
Iedereen heeft een eigen 'gehoorgang' , vind de een juist zwaarder ( meer bass) lekkerder, de andere lichter (minder bass)

Dus misschien is het proberen van de koptelefoons geen slecht idee.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik die pmx60 behoorlijk lekker vind klinken. Hij zat precies goed om mijn gehoorschelp heen, kwam lekkere bass uit en weinig mensen konden mij horen ook al had ik het geluid hard staan.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ik heb net PMX 60 besteld. Ik weet het ook niet zeker maar wat mij betreft is de PMX 40 gewoon een "nieuwere" budget versie van de PMX 60. Dit is zowel aan de minder uitgebreide specs op de website als het serie nummer af te leiden. Die prijsverschillen komt omdat de 40 net is geintroduceerd.

Maar weet het allemaal niet zeker dus je hebt er eigenlijk geen flikker aan :Y)

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 00:19
Ja aan het serienummer te zien zou je idd denken dat de 40 budgetmodel is van de 60.
Maar ik had ook iets gelezen dat het geluid bij de pmx60 makkelijker wegglekt dan bij de pmx40. Bij de 40 schijnen ze namelijk een nieuw soort bassysteem te hebben gemaakt ofzo.

Niemand die ervaring heeft met beide headphones?
(Ik kan ze niet zelf gaan beluisteren omdat ik nu niet in de stad ben, vandaar dat ik het even hier vraag)