Floppy Error na bios reset

Pagina: 1
Acties:

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik was daaarnet even met de bussnelheid van mijn cpu aan het spelen, en dat ging dus fout, ik dus bios resetten. na wat gehannes kom ik er dus achter dat ie niet door boot volgens het D-bracket omdat hij ergens tegen een fout aanloopt bij het initialiseren van de floppy controller en of drive.
Dus ik trek een floppy drive en kabel uit de kast sluit de boel aan en probeer opnieuw, nogsteeds dezelfde fout. Ik pak andere kabels en andere drive er probeer nog verschillende combo's, maar dat levert allemaal niks op.
Na nog even in de manual gebladert te hebben kom ik er nogsteeds niet uit,
Het gaat hier om een MSI K7N2 Delta L.
Hij boot dus niet meer normaal, krijg ook geen beeld meer sindsdat ik bios gereset heb.
Dit was overigens mijn eerste bios reset sinds dat ik het bord enkele maanden geleden overgenomen heb van iemand, heb er ook nog nooit een floppy drive aangehad omdat die dingen over het algemeen niet nuttig zijn.
Maar kan iemand mij misschien op weg helpen. Of aanwijzen wat voor stomiteit ik nou weer over het hoofd heb gezien

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Te ver overclocken kan schade toebrengen aan de hardware. Maar de floppy foutmelding is op zich wel bijzonder, aangezien je helemaal geen FDD drive hebt aangesloten.

Heb je al geprobeerd om de BIOS nogmaals te resetten? Wel even de voedingstekker eruit trekken en dan eenmaal op de powerknop drukken. Dan gaat het laatste restje stroom uit de PC. Pas dan kun je de BIOS met zekerheid resetten.

Verwijderd

zou het kunnen dat ie toch naar een floppydrive zoekt??? meestal moet je dat nl. eerst in de bios uitzetten voordat het werkt... heb ik ook gehad bij mijn mobo... of je zet je bios op halt on: no errors (oid)... of je moet jouw floppydrive op none zetten... moet natuurlijk wel eerst een floppy aansluiten (als je die hebt... anders zijn die dingen nooit duurder als 10 euries bij jouw lokale pc boer)...

• y2kbug
Het Probleem met de overklok was dus dat hij opzich de bussnelheid van 200mhz (400 ddr dus) makkelijk kan hebben, maar dat ik met mijn suffe kop vergeten was de vcore voldoende op te schroeven. Vervolgens toen ik de settings op had geslagen in de bios kwam hij niet meer op, dus ik bios resetten meerdere malen, maar hij bleef die floppy error gooien. Toen ben ik dus floppy drives en kabels gaan pakken en hij weigert dus 2 floppy drives en verschillende kabels. Maargoed ik ga zo nog ff zoeken of ik paar kabels kan vinden.
Maar heb dus net voor de zekerheid nogmaals gereset zoals jij beschreef BalusC, maarf helpt niet.
En het zou toch eigenlijk niet mogen dat een modern Nforce2 bord niet eens in de bios kan komen zonder floppy drive, of b en ik de enige die dat raar vind?

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:08:
zou het kunnen dat ie toch naar een floppydrive zoekt??? meestal moet je dat nl. eerst in de bios uitzetten voordat het werkt... heb ik ook gehad bij mijn mobo... of je zet je bios op halt on: no errors (oid)... of je moet jouw floppydrive op none zetten... moet natuurlijk wel eerst een floppy aansluiten (als je die hebt... anders zijn die dingen nooit duurder als 10 euries bij jouw lokale pc boer)...
dit al geprobeert? :)

Joggie ;)

• y2kbug
hoe bedoel je dat joggie??
ik krijg niet eens mijn videobios te zien laat staan het mobo bios, en nee ik ben nog geen nieuwe flop drive wezen kopen, ik ga eerst nog ff kijken of er hier nog wat ligt om mee te proberen

[edit]
ok ben zo net eens gaan testen met minimale componenten en nou wijst de d bracket naar het ram
dus ik ram in een andere pc testen en het ram van die andere bak in mijn pc en het blijkt dus dat het geheugen gewoon goed is maar hier niet wil werken terwijl het maanden goed ging.
Een maat van me stelde voor om cpu los te halen starten zonder bios batterij en dan cpu er terug in, dit ga eerste keer resultaat dat ik weer bij de floppy fout uitkwam, maar daarna zat ik weer bij de geheugen zit niet goed geinstalleerd of functioneert niet correct code van de d bracket.
Dus ik opnieuw cpu los aan zonder batterij bios reset jumper nog ff omgezet gehad, maar nogsteeds blijf ik bij de geheugen is fout code komen van het d bracket.

[edit 2]
uiteindelijk is het me gelukt er met behulp van de fsb safe mode jumper eruit te komen.

[ Voor 69% gewijzigd door y2kbug op 23-12-2004 21:34 ]

Pagina: 1