Toon posts:

[FC3] Belkin Wireless PCMCIA Installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb zojuist Fedora Core 3 installed maar nu werkt mijn wireless lan niet. Het is een Belkin 54G PCMCIA (F5D7010).
Aangezien mijn linux kennis niet je van het is vraag ik hier dus hoe ik het werkend krijg. GoT search op belkin + fedora gaf 5 resultaten maar helaas niet het gewenste resultaat

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel vroeg...maar even klein kickje....heb mijn wireless zo nodig :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

welke chip zit in dat kaartje dan?
RTL8180 toevallig? die schijnt namelijk nogal een bitch te zijn om werkend te krijgen in Linux.
Ik heb zelf een Edimax EW-7106PC met RTL8180 chipsetje, die ik onder Slackware 10 werkend wil krijgen... tot zo ver nog geen suc6, maar ik ben ook niet echt een linux kenner... heb al wel een mogelijke oplossing gevonden, namelijk de tool "Ndiswrapper". Die kan gebruik maken van de WinXP driver in linux, en dat ga ik binnenkort eens uitproberen. (werkt voor allerlei netwerkkaartjes btw, niet alleen de RTL8180)

edit:
ik lees niet goed... ik zie dat het een 54G kaartje is... daar kan dus helemaal geen RTL8180 in zitten.
Maar ndiswrapper kan alsnog een oplossing zijn.

edit2:
linkjes naar wat info:
http://www.bryson.co.nz/linuxtip.cgi?27 <-- eerder info voor mij... maar toch.
http://ndiswrapper.sourceforge.net/ <-- Ndiswrapper homepage
http://fedoranews.org/contributors/e_a_graham_jr/ndis/ <-- howto van Fedoranews.org

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 23-12-2004 09:30 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Heb je zelf al wat geprobeerd? volgens mij nix meer dan het insteken van die kaart nml. Als ik je kaarttype in google gooi, krijg ik voldoende hits waar ik iets mee zou kunnen. Aangezien ik zelf niet zo'n kaart heb, ga ik dat niet allemaal voor je uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Jai k heb zeker wel wat geprobeert, ndiswrapper kwam ik ook al tegen maar krijg ik niet installed

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:02:
Jai k heb zeker wel wat geprobeert, ndiswrapper kwam ik ook al tegen maar krijg ik niet installed
watheb je allemaal al geprobeerd dan?
en hoezo krijg je ndiswrapper niet geinstaleerd? krijg je een foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Ja kreeg meerder fourmeldingen, maar moet eerst een andere kernel ofzo installen. 16k stack ipv 4k stack wat fedora core 3 standaard aangeeft...daar ben ik nu mee bezig en het lijkt te lukken
Het is volgens mij wel gelukt, moet nu nog aan de windows 98 driver zien te komen, heb de originele cd namelijk niet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met ndiswrapper el een eind gekomen, tot dit gedeelte...hier kom ik niet verder en wiki helpt ook niet echt met het wat te doen als ik deze error krijg
code:
1
2
[root@localhost ndiswrapper]# modprobe ndiswrapper
FATAL: Module ndiswrapper not found.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik heb zonet mijn WiFI kaartje werkend gekregen met ndiswrapper.
volgensmij kan je beter de WinXP driver gebruiken.

anyway, hoe heb je ndiswrapper geinstalleerd? (aan de hand van een how-to? zo ja, welke?)
kreeg je al ergens anders warnings/errors?

bij mij is het iig in 1 keer perfect gegaan met het eerste linkje dat ik eerder gaf.

Pagina: 1