Jewel 8080 (=Compal CL56) touchpad doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 15:05

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Haloa,

Ik heb dus een maandje een Jewel 8080, maar deze heeft problemen met z`n touchpad. Deze gaat steeds meer een eigen leven lijden.

Af en toe:
-als je de tp aanraakt, staat de muis totaal ergens anders op je scherm
-als je de tp loslaat, schiet de muis naar de plek waar de muis stond voordat je de tp aanraakte
-"klikt" de muis (op buttons en linkjes e.d.) zonder dat je de knoppen van het tp hebt aangeraakt of even op het tp hebt getikt.

Wie heeft hier ook last van? Is het een garantie geval of is het gewoon een slecht ontworpen tp?

Alvast bedankt!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14
misschien minder fanatiek ermee muizen?
Het "klikken" bij een touchpad gebeurt ook al wanneer je een tikje geeft op het tochpad, dan wordt dat gezien als een muisklik.

Anders moet je een nieuwe driver downloaden.

wijze woorden

Verwijderd

Ik zit momenteel op dezelfde laptop als jij, en ik heb er af en toe ook last van, dat komt dan doordat je tp waarschijnlijk te vochtig is geworden. Wat bij mij dan helpt is je handen zeer goed wassen endrogen (met basische zeep zodat je handen ook neit meer zo vet zijn) en dan ook ff je tp met je mouw helemaal opwrijven. Meestal doet ie het dan wel weer, mocht ie het dan nog niet doen is hij idd wel verkloot.... maarja khoop dat je er wat aan hebt
Groetjes G-kire :)

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 15:05

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Dat het met je vingers erop tikken als klik wordt gezien, snap ik, maar hij doet dat dus ook als je niet tikt, maar erover wrijft.

Verder doet hij het misschien iets beter als je je handen wast, maar hier neem ik geen genoegen mee. M`n vorige laptop kon ik nog gebruiken als ik 3 liter mayo aan m`n vingers had!