Toon posts:

Beetje goed systeem zo?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuw systeem kopen en nu wil ik van jullie weten of het een beetje goed is zo. Ik heb de onderdelen en de prijs vermeld en de winkel. Dit is toch alles wat ik nodig heb?

............................................

Systeemkast: Mini Tower Alternate fl 59,00
Mainboard: Eaglemax BX-Pro AT Des fl 219,00
Diskstation: 3,5" Drive Sony Des fl 35,00
Harddisk: IBM 20,3 Gb Alternate fl 369,00
Videokaart: MSI Riva TNT 32 Mb Alternate fl 189,00
Monitor: Relisys 17" Alternate fl 419,00
Cd-rom: Afreey 50x Alternate fl 89,00
Geheugen: 128 Mb 100 Mhz Alternate fl 219,00
Toetsenbord: Qware Multimedia Alternate fl 39,00
Geluidskaart: On board 3d Sound
Modem: On board 56k
Netwerk: On board 10/100 Mbit
IDE-interface: Ultra Dma 66
Tv-Kaart: Anubis Tv / Radio tuner Alternate fl 129,00
Zipdrive: Iomega Zipdrive 100 Mb Alternate fl 139,00
Processor: Intel Celeron 500 "boxed" Alternate fl 299,00
Excl BTW: fl 2.204,00
Incl BTW: fl 2.589,70

............................................

Prijs/Kwaliteit ook een beetje in orde?

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Aargh, nooit onboard geluid/video oid nemen!

Ik zou als ik jou was echt gaan voor een losse geluidskaart en modem.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

yup dat onboard schijnt nou nit echt super te zijn, vooral als je die comp. in de toekomst wil upgraden is dat niet makkelijk.
verder lijkt mij het wel een goed systeem, vooral die celeron 500mhz is wel een goede keuze (zo'n soort systeem ga ik namelijk ook halen :) )

Verwijderd

Waarom schop je er geen VIA 133x bordje in?

Verwijderd

Waarom een mini tower? Ga je hem nooit meer uitbreiden?
Waarom nog een 100 MB ZIP drive? Er zijn er ook al van 250 MB.
Waarom van die vage merken van de andere componenten?

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Je wilt een relisys kopen, maar waarom?

Omdat ie goedkoop is, maar bedenk wel dat je daar altijd naar moet kijken en ik neem aan dat je je ogen niet snel de vernieling in wilt helpen. Besteed liever wat meer aan een goede monitor. Want 60 Hz of 75 Hz kijken is niet gezond voor je ogen. Ik heb een IIyama 17" en ik heb hem op 100 Hz staan en echt waar dat ziet me toch fijn :) :)

Denk nog maar eens goed na over de keuze van je monitor!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

ik zou ook een paar tientjes eztra investeren in PC 133 Mhz ram.

'Beter voor later'

Verwijderd

Topicstarter
quote:
...........
Twan: Waarom een mini tower? Ga je hem nooit meer uitbreiden?
Waarom nog een 100 MB ZIP drive? Er zijn er ook al van 250 MB.
Waarom van die vage merken van de andere componenten?
...........
Uitbreiden? Nee hoogstens og wat ram erbij. 100 Mb zipdrive? 250 is me te duur. Vage componenten? Volgens mij alleen Afreey maar dat verander ik misschien nog wel.

quote:
...........
Zion: Aargh, nooit onboard geluid/video oid nemen!
Ik zou als ik jou was echt gaan voor een losse geluidskaart en modem.
...........

Onboard geluid/video: Video is vervangen door een TNT2 kaart en dat geluid maakt me niet zoveel uit zoveel verschil maakt het volgens mij ook niet. Die modem is ook wel OK volgens mij en er zit ook nog een netwerkkaart op (voor mijn huis netwerkje).

quote:
...........
Eating Elpie: Waarom schop je er geen VIA 133x bordje in?
...........

Wordt me een beetje te duur. Moet ik ook meteen weer losse audio, modem en netwerk bij kopen. Dit bordje draait op 100Mhz. Ondersteunt Celeron, PentiumII en PentiumIII.

quote:
...........
PleXtor: Je wilt een relisys kopen, maar waarom?
...........

Ik heb even op de site gekeken en het zag er allemaal wel goed uit. Ik zit inderdaad ook te twijfelen aan een IIyama 700Jt1 maar die is wel een stuk duurder en er zat ook niet veel verschil in refreshrates op hogere resoluties dus ik weet het nog niet.

Nu wil ik nog weten of de prijs/kwaliteit verhouding van dit systeem goed is

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Geen onboard video nemen!!

Maar goed, prijs kwaliteit.
Je bestelt al zoveel bij alternate(top trouwens) als ik jou was zou ik per E-mail een offerte voor een compleet systeem vragen. Dan kan nog wel eens schelen.

grtz :)

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

alternate top?!?
als alles werkt wel ja, zo niet ben je hopeloos verloren... :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

hmm Meer als 85 hz merk je toch niet, dat kunnen je ogen niet eens aan namelijk, maargoed..

Verwijderd

Dat merk je echt wel hoor (bijvoorbeeld het verschil tussen 85 en 100 Hz, 100Hz is gewoon veel rustiger).

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

Moet ie de 85 Hz wel halen natuurlijk. En ik denk dat nog wel een moeilijk gaat worden op 1280x1024! Ik kijk nu zelf naar 100@1024x768, en dat is een lekkere refresh. Maar hoger dan 85Hz heeft inderdaad niet zoveel zin.

Maar ik weet niet wat je van plan bent met die pc, maar als je nu nog een TNT gaat kopen, lijkt me niet verstandig.

Jag

Verwijderd

NEEM GEEN EAGLEMAX BORD!!!!

Sorry, maar het moest er even uit, als er IETS bagger is is het dat wel... het is spotgoedkoop, 219 voor onboard geluid en netwerk.. maar je krijg er spijt van als haren op je hoofd.
Als je gewoon een MSI BX master met een SB128PCI en el-cheapo 10/100 netwerkkaartje neemt ben je misschien 150 piek meer kwijt, maar dat is het meer dan waard.
Je kan nog beter een Celly 433 nemen ipv die 500 en dat geld in een ander mobo stoppen, ik heb die eaglemax eens gehad, en ik moest er ruim 30% prestaties voor inleveren ten opzicht van een normaal bord...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan dit soort adviezen heb ik tenminste iets, niet aan adviezen over het feit dat ik er geen onboard video in moet zetten terwijl ik die niet heb. TNT2 is trouwens helemaal niet slecht. En ik zal ook nog even kijken naar een andere monitor de Belinea 103010 is ook wel goed (85 Hz op 1024 bij 768) Nu ga ik waarschijnlijk een ander moederbord inzetten en dan kan ik dus ook alles bij alternate kopen. Mogen ze hem ook voor me assembleren. Toch maar even zo'n offerte aanvragen (is toch vrijblijvend?).
Heeft er iemand nog wat te adviezen over andere onderdelen.

Oh ja wat ik ook nog wou weten. Op hoeveel Mhz kan ik die Celeron 500 of 433 laten draaien?

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Op 500 of 433.

LOL

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer, ben jij nou zo dom of ben ik zou zo slim? Ik vroeg op welke snelheid ik mijn 500 Mhz Celeron of 433 Mhz Celeron kan laten draaien (ik weet namelijk nog niet zeker welke ik wil).

Verwijderd

500 haalt met wat mazzel 7.5x75=563
433 haalt met wat mazzel 6.5x83=541
in principe kunnen ze allebei net zo hard , maar dan niet met een F-merk moederbord wat niet genoeg bussnelheden heeft .

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet er maar een Abit van maken. Welk type is goed? Niet te duur s.v.p

Verwijderd

BF6 ? 280 ofzo .

Verwijderd

Sjjiiiit man

Ik snap dit echt niet he....
Je vraagt aan ons of de Prijs een beetje overeenkomt met de kwaliteit..

KOM MAAR TERUG ALS JE MEER DAN 2500 TE BESTEDEN HEBT. (minstens 3500)

Want hier irriteerd toch iedereen zich aan.
Meer dan de helft van je gekozen hardware ZUIGT

Zompu op je klompu

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53

admiral866

The King Personality Disorder

Wordt er wel rekening meee gehouden dat bij alternate nog 17.5 procent bij moet??

ik heb btw nog ene leuek url http://www.lageprijzen.nl

daar worden veel winkels met elkaar vergeleken en kun je de goedkoopste hardware uitkiezen

Verwijderd

Topicstarter
He Boer Upkes wat loop je nou te lullen joh! Je kan toch wel naar een prijs kwaliteit verhouding vragen als de prijs niet zo hoog is (2600-2700)! Je weet zeker niet wat een prijs kwaliteit verhouding is? Die onderdelen moet je ook niet over zeiken, daar heb ik er al een paar van vervangen. Die Afreey wordt een NEC 40X en die Eaglemax wordt een Abit. Ik plaats deze topic juist om te vragen wat jullie van de onderdelen vinden, en dan moet je niet zo'n stom lulverhaal gaan houden BOER. Sommige mensen hebben nou eenmaal geen 3500 gulden over voor een computer die over twee maanden al weer even duur is als dit systeempie hier!

Verwijderd

Plextor:
Je wilt een relisys kopen, maar waarom?

en wat is er mis mee met een Relisys ik heb een 19 " Relisys en het geeft echt een gooie beeld hoor en niet te vergeten ook 3 Jaar onsite garantie ! voor die prijs een goede monitor.

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

The Boss:

Volgens mij ben jij dom:
Op hoeveel Mhz kan ik die Celeron 500 of 433 laten draaien?
Nou die Celeron 500 kun je op 500 MHz laten lopen en die 433 op 433 MHz. Logisch toch?
Je kan hem zelfs langzamer instellen.

Als je nou had gevraagt "Tot op welke snelheid kan ik de (betreffende) processor laten lopen?", was dat slimmer en duidelijker geweest. Dus geen andere interpretatie mogelijk.

NOG slimmer was om het zelf uit te proberen. Niet iedereen heeft dezelfde processor/moederborden/andere hardware combinatie of dezelfde revisies. Dus als iemand aangeeft dat hij/zij een Celeron 500 op zeg, 800 MHz kan laten lopen wil het nog niet zeggen dat jij dat dan ook kan (stabiel).

PcDealer heeft gesproken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer, je snapt toch wel dat ik dat niet bedoelde. Dat zou wel een heeel erg stomme vraag zijn geweest. je had beter meteen kunnen zeggen wat je nu zegt. In iedre geval bedankt.
Pagina: 1