iPod oordopjes beter dan Sony MDR-EX70?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Ik heb deze week mijn ipod photo binnen gekregen en heb vandaag de meegeleverde oordopjes uitgebreidt vergeleken met mijn 2 jaar oude Inner ear plugs Sony MDR-EX70 en dat was een onaangename verassing; de meegeleverde oordopjes geven namelijk een ENORM veel beter geluid! Meer hoog, meer midden en slechts een klein beetje minder bass maar met de ipods EQ settings komen de bassen er wel minder vervormd uit.
Alleen zitten die apple dopjes voor geen meter in mn oren, en dat is vervelend op z'n zachts gezegd..

Al met al vindt ik dit een vreemde gewaarwording moet ik zeggen aangezien ik maar weinig positiefs had gelezen over de standaard doppen en omdat ik under the impression was dat de EX-70 zo goed zouden moeten zijn. Wat moet ik hier nu van maken? Zijn de MDR-EX70 dan toch crap? Zou het exemplarisch zijn? Ik ben toch altijd erg blij met die dingen geweest.. tot nu dan.

Zijn de nieuwe EX72 beter mischien? Worth the money?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb vaak gehoord dat de iPod dopjes crap zijn, maar persoonlijk vind ik ze ook erg goed.

Ze kunnen niet keihard, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet. Bass is prima met de normale EQ settings.
Maar wie bepaalt welke dopjes hun geld waard zijn ? Als de iPod doppen je bevallen gebruik je die toch lekker ?

Geluid/gehoor is erg persoonlijk, waarom moeilijk doen ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
nou omdat de standaard doppen echt niet lekker zitten bij me.. wel balen dus. anders was het inderdaad geen probleem geweest. maar nu vraag ik me af of het t waard is andere te kopen.. jammer dat je die dingen niet eers mag testen.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

dat is inderdaad ook mijn probleem met de meegeleverde oordopjes: ze zitten totaal niet lekker

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
ik vind ze ook kl*te zitten :p
daarbij vind ik het geluid van m'n El Cheapo Creative dopjes die ik ooit bij m'n Muvo had gehad stukken beter..

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hmm bij mij zitten die iPod dopjes prima.
En inderdaad, het geluid is prima. Al vervormt hij bij sommige albums met de equalizer op 'Loudness' wel. Of dit aan de iPod of de oordopjes ligt heb ik overigens niet getest, maar ik gok dat het de iPod is.

Wat ik trouwens wel erg irritant vind is de lengte van het snoer. Ik heb zo'n losse afstandsbediening waar dus aan de ene kant een kabeltje naar de iPod aan zit, en aan de andere kant stop je er het kabeltje van je dopjes in. Maar nu heb ik een kabel van pakweg 2 meter lang! Dus voortaan alles maar in m'n binnenzak proppen, rits dicht en t afstandsbedieninkje eruit laten hangen.... is daar niks op te verzinnen?

[ Voor 47% gewijzigd door rb338 op 23-12-2004 08:10 ]

Verwijderd

Ik vind de standaard doppen ook niet slecht.. ze zijn behoorlijk helder end at is natuurlijk erg fijn!

Maar, toch heb ik MDR-71's gekocht en hier nooit spijt van gehad. Toen ik ze voor het eerst aansloot dacht ik wel: wat zijn dit voor een doffe bas-pijpen, maar na een dag inspelen werden ze een stuk beter!

Bovendien vind ik het echt fantastisch dat die sony's zo goed afsluiten, als ik zit te te suderen op de tu, of ik zit in de trein hoor ik tenminste de herrie van anderen niet (heb ik echt een bloedhekel aan).

Misschien zijn ze niet helemaal top meer, je 70's? Beetje mishandelt misschien? Probeer ze ook eens een nachtje te laten draaien op stevig volume, misschien dat ze na die twee jaar weer even los-gedraait moeten worden?

Maar zeker als je lekker jazz zit te draaien is het wel fijn als je ook de contrabas lekker diep hoort.. het geluid is veel warmer en voller van die sony's..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 08:16 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Zelf vind ik de iPod oordopjes ook erg goed, hoewel de bass net iets zwaarder had mogen zijn.

Wil je echt goede oordopjes, dan moet je gaan voor de Etymetic oordopjes: http://www.thinkgeek.com/electronics/audio/69b9/ Ze kosten echter wel erg veel geld.

Zie ook deze link: http://www.etymotic.com/ephp/er6i.asp

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
MacWolf schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:19:
Zelf vind ik de iPod oordopjes ook erg goed, hoewel de bass net iets zwaarder had mogen zijn.

Wil je echt goede oordopjes, dan moet je gaan voor de Etymetic oordopjes: http://www.thinkgeek.com/electronics/audio/69b9/ Ze kosten echter wel erg veel geld.

Zie ook deze link: http://www.etymotic.com/ephp/er6i.asp
Ik zal er naar kijken, en de Shure E2c daar lees je ook alleen maar goede dingen over, ook interessant mischien. Review: http://gear.ign.com/articles/409/409957p1.html?fromint=1
Mischien iemand in Amsterdam woonachtig met de Shure E2c of Etymotic, wil ze wel s horen.

rb338, gewoon een eindje oprollen en er een wit bindertje omheen draaien lijkt me de voordeligste oplossing. :)

[ Voor 14% gewijzigd door dadj op 23-12-2004 12:50 ]

• Suaver
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Ik zelf gebruik de iPod oordopjes ook, vind ze niet echt fijn zitten + mooi eruit zien, maar who cares. Ik krijg er voor mijn gevoel goed geluid uit wat voldoende is voor mij.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:01:
dat is inderdaad ook mijn probleem met de meegeleverde oordopjes: ze zitten totaal niet lekker
Wow...die iPod dingen zijn de best zittende dopjes period (bij mij dan :P )

Helaas dat mijn Sennheiser MX500 toch beter zijn ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
leokennis schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:31:
[...]

Wow...die iPod dingen zijn de best zittende dopjes period (bij mij dan :P )

Helaas dat mijn Sennheiser MX500 toch beter zijn ;)
Zo zie je maar, behalve smaken verschillen de oren ook! }:O

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, zo heb ik altijd problemen met de gangbare dopjes, vallen bij mij continu uit.
iPod dopjes daarintegen blijven eindelijk zitten.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
nu we hier toch zijn ff een andere vraag tussendoor; de alarm clock geeft me wat problemen. als ik muziek wil aspelen op het moment dat de wekker aanslaat gebeurt dit niet. de ipod springt wel aan maar iets spelen ho maar. ik heb de nieuwste software versie draaien. Iemand enig idee?

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:44
Misschien een idee om iPod in-ear dopjes te kopen? Denk dat het geluid vergelijkbaar is met een waarschijnlijk fijne zit in het oor.

http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M9394

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/409/store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9394_lm.jpg

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ik vind de standaard oordopjes ook erg fijn zitten, in tegenstelling tot veel andere dopjes krijg ik zelfs na drie uur nog geen pijn in m'n oren. En over het geluid: ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik heb absoluut geen klachten :)
rb338 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:08:
Wat ik trouwens wel erg irritant vind is de lengte van het snoer. Ik heb zo'n losse afstandsbediening waar dus aan de ene kant een kabeltje naar de iPod aan zit, en aan de andere kant stop je er het kabeltje van je dopjes in. Maar nu heb ik een kabel van pakweg 2 meter lang! Dus voortaan alles maar in m'n binnenzak proppen, rits dicht en t afstandsbedieninkje eruit laten hangen.... is daar niks op te verzinnen?
Dark Blue had hier ooit iets moois op verzonnen :)

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Poekoek schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:59:
Misschien een idee om iPod in-ear dopjes te kopen? Denk dat het geluid vergelijkbaar is met een waarschijnlijk fijne zit in het oor.

[afbeelding]
Maar dat zijn toch Sonys eigenlijk? Daar heb ik op moment even mn vertrouwen in verloren.. :|

Verwijderd

ik heb de Sony MDR-EX70SL en ik moet zeggen dat ik daar echt super tevreden mee ben, sluit goed af idd en heeft een dijk van een sound!
Waarom heb jij je vertrouwen erin verloren dan? Ik weet dat de goedkopere dopjes van Sony niet echt om over naar huis te schrijven zijn, maar de top of the range modellen zijn goed te doen vind ik.
En puur omdat het een in-ear model is maakt het toch nog geen Sony? of worden ze door Sony geproduceerd?

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:40:
En puur omdat het een in-ear model is maakt het toch nog geen Sony? of worden ze door Sony geproduceerd?
dat meen ik ergens gelezen te hebben, don't nail me down on that though.

mischien is er wel wat fout met mijn sonys dan want in vergelijking klinken ze dus echt niet geweldig.. ik heb trouwens een ipod photo, ik weet niet of daar een nieuw type doppen bij zit mischien?

• MacWolf
Poekoek schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:59:

[afbeelding]
Ik heb die in-ear oortelefoontjes gekocht en ze zijn qua geluid minder dan de oortelefoontjes die je standaard bij de iPod krijgt (IMHO).

Voordeel is wel dat je drie verschillende kopjes heb waardoor die altijd wel goed in je oor moet passen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

het is vooral belangrijk (maar dat zal jij ook wel weten na 2 jaar) dat je dus de goede maat opzetstukjes gebruikt, anders is de bas slecht en worden je oren niet goed afgesloten.
Inspelen heb ik bij de mijne niet gedaan, en ze worden niet zachtzinnig behandeld, maar ze doen het nog steeds perfect (ik heb ze denk ik een half jaar oid).

(reactie op Dadj)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 18:10 ]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
nou, ik weet t ook niet, maar mischien is dit exemplarisch, ze klinken iig voor geen meter. Ben benieuwd naar de Shure E2c doppen, iemand hier ervaring?

Verwijderd

Ik ben ook zeer te spreken over de geluidskwaliteit en de vorm van de standaard Apple oordopjes. Maakt iedereen hier gebruik van de oordopjes zo out of the box of gebruiken jullie net zoals ik die zwarte opzetstukjes. Zonder die zwarte opzetstukje (schuim) zitten de oordopjes bij mij namelijk niet. Zit er wel minder uit, maar anders krijg ik zelfs pijn aan mijn oren van het plastic.

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:44
Ik heb die zwarte stukjes er niet op, maar ik gebruik normaal ook niet de dopjes maar een Panasonic DJ100 koptelefoon, een wat groter ding, maar wel met superieure geluidskwaliteit!

...en het houdt je oren lekker warm met deze weersomstandigheden, opzich ook wel prettig...

[ Voor 21% gewijzigd door Wutroe op 23-12-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
net voordat ik de Shure E2C doppies wou bestellen kwam ik deze review tegen niet niet veel goeds te melden heeft over de dingen. http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=1060_0_6_0_M

ook geen optie dus.. :}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
dadj schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 02:17:
net voordat ik de Shure E2C doppies wou bestellen kwam ik deze review tegen niet niet veel goeds te melden heeft over de dingen. http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=1060_0_6_0_M

Zoek dan nog ff naar die Etymotic oordopjes, die schijnen volgens recenties echt goed te zijn, ik geloof dat ik had gelezen dat oorchirurgen en muziekanten hadden meegewerkt met de ontwikkeling van deze dopjes. Ze kosten echter wel erg veel geld, de duurste met prijzen als van een iPod...

Lees het volgende: http://www.etymotic.com/aer/

[ Voor 4% gewijzigd door MacWolf op 24-12-2004 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 21:12
Poekoek schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:20:
Ik heb die zwarte stukjes er niet op, maar ik gebruik normaal ook niet de dopjes maar een Panasonic DJ100 koptelefoon, een wat groter ding, maar wel met superieure geluidskwaliteit!

...en het houdt je oren lekker warm met deze weersomstandigheden, opzich ook wel prettig...
Sja, ik heb ook zo'n grote koptelefoon (AKG K55) met geluidskwaliteit waar geen enkel dopje tegenop kan, maar ik vind het niet echt relaxed om daar mee rond te lopen of te gaan fietsen. Daarnaast hoor je ook gewoon niks meer naast je muziek (de mijne is dan ook een gesloten model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:13
Ik heb ook die in-ear dopjes van Apple gekocht, maar ze blijven bij mij voor geen meter zitten.
Als je beetje beweegt met je hoofd dan hoor je al geen bas meer, en moet je ze weer opnieuw je schedel indrukken.
De originele dopjes bevallen me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
MacWolf schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:20:
[...]

Zoek dan nog ff naar die Etymotic oordopjes, die schijnen volgens recenties echt goed te zijn, ik geloof dat ik had gelezen dat oorchirurgen en muziekanten hadden meegewerkt met de ontwikkeling van deze dopjes. Ze kosten echter wel erg veel geld, de duurste met prijzen als van een iPod...

Lees het volgende: http://www.etymotic.com/aer/
Ja, ik heb ze gezien maar dat is wel echt idioot veel geld vindt je niet? bijna 200 euro! ouchhhhhh...

edit: oh de ER-6 is "maar" $139.. hm, ff checken! :)

[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 24-12-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
dadj schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:25:
[...]

Ja, ik heb ze gezien maar dat is wel echt idioot veel geld vindt je niet? bijna 200 euro! ouchhhhhh...

edit: oh de ER-6 is "maar" $139.. hm, ff checken! :)
Ik vind het ook idioot veel geld en zou het niet kopen (tot ik miljonair ben ofzo :)), maar als je audiofiel bent, wil je niet anders.

EDIT: Nog maar wat extra info/reviews van oortelefoontjes: http://www.discountheadphones.com/reviews.html

Wellicht dat je daar ook goedkoop je oortelefoontjes kan kopen, maar ik weet niet of het helemaal te vertrouwen is (je betaald nl. via PayPal).

[ Voor 25% gewijzigd door MacWolf op 24-12-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
MacWolf schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:42:
[...]

EDIT: Nog maar wat extra info/reviews van oortelefoontjes: http://www.discountheadphones.com/reviews.html

Wellicht dat je daar ook goedkoop je oortelefoontjes kan kopen, maar ik weet niet of het helemaal te vertrouwen is (je betaald nl. via PayPal).
Cool dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56

Nietzman

Woei!

Het lijkt me heel erg fout om je nieuwe earbuds te gaan vergelijken met je 'twee jaar oude' oordopjes.

Toen ik vroeger mijn nieuwe MX500 met mijn een-jaar oude MX500 vergeleek, zat daar ook al een wereld van verschil tussen. Mijn ervaring is dat oordopjes echt behoorlijk kunnen slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
iPod oordopjes veel hoog :? Die van mij geven echt een behoorlijk dof geluid. Ik gebuik liever mijn EX71's :D
De leeftijd van je oude doppen kan er misschien ook wel mee te maken hebben, zoals Nietzman al zegt.

Die Apple in-ear dopjes schijnen trouwens ook niet super te zijn, voor dat geld kun je beter een setje EX71's kopen. Zie ook Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 24-12-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
jah, slijtage zat ik ook al aan te denken idd. ik zal dat andere topic s ff goed doorpluizen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Bigs schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:07:
iPod oordopjes veel hoog :? Die van mij geven echt een behoorlijk dof geluid. Ik gebuik liever mijn EX71's :D
De leeftijd van je oude doppen kan er misschien ook wel mee te maken hebben, zoals Nietzman al zegt.

Die Apple in-ear dopjes schijnen trouwens ook niet super te zijn, voor dat geld kun je beter een setje EX71's kopen. Zie ook Wat zijn goede oordopjes? Deel 3
Ja serieus! Ze hebben in mijn geval een veeeeel groter bereik dan de sonys..

updatje, vermoedende dat mijn doppies gewoon zwaar versleten zijn heb ik online een nieuw paar (witte) Sony EX71SL besteld, maar $41 !! das dus maar 31 euro :D
Nu maar hopen dat ze niet alsnog tegenvallen :)

[ Voor 17% gewijzigd door dadj op 26-12-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
HEHE, ik heb nu me ipod mini een kleine week en nu is me rechter oordop van de apple al kapot. Hij lijkt wel opgeblazen :S. Nou heb ik nog sony oordopjes en die leken beter te klinken.
Nu ga ik denk ik me dopjes weg brengen en dan gelijk die met een Ab in de draad bestellen, iemand daar ervaring mee? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Konjo schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:17:
HEHE, ik heb nu me ipod mini een kleine week en nu is me rechter oordop van de apple al kapot. Hij lijkt wel opgeblazen :S. Nou heb ik nog sony oordopjes en die leken beter te klinken.
Nu ga ik denk ik me dopjes weg brengen en dan gelijk die met een Ab in de draad bestellen, iemand daar ervaring mee? :Y)
ehm, welke zijn dat dan? welk type nummer? Ik heb net een apple remote besteld icm de Sony EX71SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08
ik hoor over de EX71vooral dat ze beter zitten dan de orginele dopjes maar zorgen ze nou ook vorr een beter bass? want ik ben nogal een "bass lover" en bij de Ipod is het geluid vooral helder maar laat de bass te wensen over....

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Ik vind de ipod oordopjes maar gaar.. maar ja ik ben sony headphones gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
The_Thijs© schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:19:
ik hoor over de EX71vooral dat ze beter zitten dan de orginele dopjes maar zorgen ze nou ook vorr een beter bass? want ik ben nogal een "bass lover" en bij de Ipod is het geluid vooral helder maar laat de bass te wensen over....
ja lijkt me wel ja, de EX71's zouden behalve gewoon beter te moeten klinken ook minder vervorming hebben bij hogere volumes, en dat hoor je meestal t eerst bij de bassen. Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat de philips erg cleane bassen weergeeft, maar dat is dan wel zon beetje t enige voordeel waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die EX71SL's besteld? Mijn standaard dopjes beginnen een beetje te verteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:16
Ik heb hier ook mijn originele ipod dopjes vervangen voor de EX71SL en vond het een enorme verbetering, vooral erg fijn dat je alleen nog maar muziek hoort en niet het domme geleuter van andere mensen in de trein enz.

Heb de mijne trouwens bij audiocubes.com gekocht destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ik heb ze hier besteld, net als veel anderen: http://stores.ebay.com/i-...e_W0QQsspagenameZl2QQtZkm ik verwacht ze komende week binnen te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door dadj op 02-01-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

offtopic:
Ik vind de ipod mini dopjes superfijn zitten, maar dat zwarte schuim zit zooo ruim om het dopje heen dat ze er zo af kunnen vallen. :( Meer mensen hier last van? Denk dat ik het met erop zetten te schuim dingen iets tever uit elkaar gerekt heb... je kreeg 4 schuimdopjes, misschien zijn de andere 2 kleiner :?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ND schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:19:
offtopic:
Ik vind de ipod mini dopjes superfijn zitten, maar dat zwarte schuim zit zooo ruim om het dopje heen dat ze er zo af kunnen vallen. :( Meer mensen hier last van? Denk dat ik het met erop zetten te schuim dingen iets tever uit elkaar gerekt heb... je kreeg 4 schuimdopjes, misschien zijn de andere 2 kleiner :?
Yep, same shit here, de 1e dag was ik er al 1 kwijt. gebruik m zonder schuim maar dat zit dus weer niet. Hoop dat mn sonys snel hier zijn!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de Sony EX71SL geprobeerd, maar irriteerde me direct aan het feit dat ik ze zo diep in mijn oor moest schuiven. Ik verwachtte ook veel geprononceerdere diepe bas te horen, maar hoe diep ik ze ook in mijn oor duwde, die kwam maar niet. Ik heb nog oude Sony MDR-ED228 (de originele fontopia) en die werkten tot nu toe perfect, maar daarvan is het rechter kanaal nu gaan kraken bij diepe bassen.

Ik heb de originele iPod doppen ingespeeld en geprobeerd (4thG 20GB iPod), maar die klinken zó ontzettend dof vergeleken met de Sony's, dat ik op zoek ben gegaan naar nieuwe.

In eerste instantie wilde ik de opvolger van de bovengenoemde MDR-ED228 kopen, de MDR-ED21LP, maar ik heb toch nog even bij Philips gekeken en ben overstag gegaan (kon ze voor die prijs niet laten liggen) voor de SBC HE571, wit en met fontopia achtige doppen. Ik heb ze net binnengekregen (via bol.com) voor €16,95 (ex verzend) en ben er reuze tevreden mee, ze zijn nu al net zo goed als mijn oude Sony's en ik ben ze nu aan het inspelen, dus de bass-response zal nog wat beter worden.

Ik ben overigens geen bas liefhebber, ze zijn niet bedoeld voor dance of trance of whatever dat heet, maar ik ben wel heel gevoelig voor een slecht klinkend midden en hoog, daar kan ik mij enorm aan irriteren.
Dus voor eenieder die die doppen in-ear niet kan lijden, denk ik dat de Philips ook een goede keus zijn. Niet duur en vergelijkbaar met de Fontopia's van Sony. Gelieve nu niet met een vergelijking komen van doppen van €100,- plus, ik geloof direct dat die beter zijn.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
dadj: hoeveel heb je nou in totaal betaald? (dopjes+verzendkosten?) ik heb denk ik bij dezelfde shop maar dan op ebay.nl besteld was totaal dus €45 kwijt 8)7 , maar dan weet ik in ieder geval waar ik ze moet bestellen als de mijne stuk gaan.

ben zeker blij mee met m'n 71SLs, maar dat ie niet bij iedereen lekker in het oor zit is heel begrijpelijk en mede daardoor komt er geen mooie geluid uit als je ze niet goed in hebt zitten.

de ipod dopjes zijn gewoon bagger, zonder EQ komt er geen degelijk geluid uit vind ik, en sinds ik m'n 71SLs heb, heb ik die nooit meer aanstaan :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Ze zijn niet slecht voor standaard dopjes, maar ze halen het lang niet bij de Sony MDR-E888 . Helaas zijn de mijne inmiddels na 6 jaar versleten, maar het zijn nogsteeds topdopjes :) Nu gebruik ik vooral MX400 dopjes van Sennheiser met m'n iPod.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 08-01-2005 03:46 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:20
Ik heb sinds een dag een iPod en meteen de Sony EX71SL besteld. De standaard dopjes bevallen me qua geluid absoluut niet en na de positieve reacties hier en elders heb ik meteen ze maar via eBay te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel de sony ex71 sl , als de ipod INEAR dus niet de stand. doppen die je erbij geleverd krijgt.

Mijn voorkeur gaat toch voor ipod inear voor geluidskwaliteit, ik vind de vocal/stemmen veel helderer klinker en vooral de bass klinkt natuurlijk.

De sony ex71 kunnen ermee door, maar hier overheerst de bass heel erg, waardoor het niet natuurlijk overkomt..

Conclusie wil je helder geluid met een natuurlijke bass ->ipod inear.
Wil je echt een bass van hier naar tokyo -> sony ex71. :7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
[b][message=22416034,noline]jammer dat je die dingen niet eers mag testen.
bij de mediamarkt toch wel?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

dadj schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 02:17:

Je kan over elk product wel een slechte review vinden. Lees er gewoon een paar, streep de paar beste tegen de paar slechtste weg, ga maybe zelf een keer luisteren en kopen die hap, daarna nooit meer reviews zoeken :P

Mijn broertje heeft E2c's, ik heb de e70's gehad en nu e71, en als ik bij m'n ouders ben dan is m'n broertje steeds z'n e2c's kwijt :P

Ja het is persoonlijk :)

[edit]Sorry, beetje trage quote he? B) :Z

[ Voor 7% gewijzigd door eamelink op 10-01-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Die in-ear dingen zitten bij mij dus ook voor geen meter, heb alle opzetstukjes geprobeerd, en een vriend van me ook. Vallen er iid constant uit, hoe hard ik ook aandruk.

Erg zonde van het geld...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat zelf te twijfelen tussen de EX71's en de E2c's en na het lezen van verschillende reviews besloot ik dat de E2c's hun geld niet waard waren.. ze zijn wel goed, maar net niet goed genoeg (qua prijs/prestatieverhouding dus). Ik heb daarom nu EX71's gekocht (waar ik trouwens zeer tevreden mee ben) en mezelf beloofd E3c's te kopen wanneer ik een keer wat geld over heb :) Die lijken me het namelijk wel waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 10-01-2005 17:09 ]

Pagina: 1