Toon posts:

[Cisco] Cisco als PPTP Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Ik heb een internetaansluiting waar ik een private ip range toegewezen krijg (192.168.x.x)
nu wil ik een VPN maken met een andere locatie vanaf deze privat ip range.
Een tunnel gaat uiteraard niet lukken, vanwege het ontbreken van het public ip :(

Nu kan ik vanaf de computer een PPTP connectie maken met de andere locatie, alleen
leuker is uiteraard om PPTP client te configureren in de router, alleen ik heb al flink wat gezocht
en ik denk dat het met Easy VPN solution van Cisco kan (heb overigens een Cisco 831 tot mijn beschikking) mijn vraag is iemand ervaring hiermee, of gaat het zowiezo niet lukken, of moet ik
het in de l2TP tunnel gaan zoeken ? Iemand nog andere suggesties om dit probleem op te lossen. Ander type router (wel een Cisco uiteraard:) )

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

PPTP of L2TP maakt niet uit voor de basis funcitonaliteit.

Bottomline is dat je een tunnel over een publiek netwerk wil gaan leggen. Dus is er wel degelijk een publiek IP. Ik mis alleen in je verhaal een kleine schets van hoe de netwerken gekoppeld zijn, waar de tunnel over heen moet lopen. Ik denk dat je toch dieper moet ingaan op de werking van VPN oplossingen, hoe deze in het algemeen werken voor je de merk specifieke oplossingen bekijkt, wat deze kosten en of ze bieden wat jij wilt realiseren.

* Firefox vermoedt een slotje

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit m niet in het maken van de tunnel maar in het volgende:

Er is een lege locatie, waar alleen een ethernetstekkertje ligt. Als ik een netwerkdevice
op die stekker aansluit, dan krijgt dit device het volgende ip-adres : 192.168.90.10 (gw: 192.168.90.1)
dit is een private range, dus een tunnel over een publiek netwerk maken, zit er in mijn ogen
zowiezo niet in, gezien de omstandigheden.

Wat ik wel kan is vanaf dat ip-adres het internet opgaan, dus als ik een computer aansluit op dat netwerkkabeltje, dan kan ik een PPTP-VPN maken met allerlei locaties. Nu was mijn orignele vraag:
dit wil ik dus ook met een router kunnen, en het liefst met een Cisco 831 ( vanwege de 2 ethernet poorten ) echter krijg ik het niet voor elkaar om een werkende VPN Dialout op de Cisco
te configureren en mijn vraag was, omdat ik er weinig over kan vinden, of het uberhaupt mogelijk
is en of hier mensen ervaring mee hebben of een betere oplossing voor dit probleem bestaat?

Verwijderd

Move PNS > NT