[xp] blauwe schermen bij installatie (herhaling)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Krijg dus steeds blauwe schermen bij installatie van XP pro (dobs ?)
laatste fout melding : memory-management.
Ik wordt niet wijzer van de diverse info hierover op Got en bij Microsoft en via Google over dexe foutmelding.(stop: 0x0000001A (0x00041284,0x064F8001,0x00006953,0xC0503000)
Op advies van eerste plaatsing van dit topic heb ik nu mijn ram en hdd getest en die zijn o.k.
Ook heb ik mijn bios gereset.
Er stond ook iets in het blauwe scherm over interne cache uitzetten.
Ik weet niet wat dit betekent. Ik kwam het echter wel als optie in de bios tegen.
Zou dit een optie zijn om in de bios de interne cache te disable'n

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

Verwijderd

Probeer eens memtest86 op het bakkie uit te voeren, meestal wijst dit op een Rotte CD (maar dat heb je zelf natuurlijk al getest, je bent immers tweaker), een brakke HDD, of rot geheugen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bij mij heeft het nog wel is geholpen om pc ff minuutje of 10 uit te zetten en stroom eraf te halen, en ff cd schoonmaken...

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:32:
Probeer eens memtest86 op het bakkie uit te voeren, meestal wijst dit op een Rotte CD (maar dat heb je zelf natuurlijk al getest, je bent immers tweaker), een brakke HDD, of rot geheugen.
dit alles heb ik dus gedaan en is het niet, cd is legaal gloednieuw

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ze bedoelen waarschijnlijk opties zoals shadowing en caching in het BIOS uit te schakelen. Dit heeft vreemd genoeg bij mij ook eens één keer geholpen toen ik willekeurige blauwe schermen tijdens de Windows XP setup kreeg.

Aan het geheugen lag het niet maar toen ik da caching en shadowing opties allemaal uit zette ging het wel :?

Gewoon eens proberen dus.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eeeuhm. [rml][ xp] blauwe schermen bij installatie[/rml] is nog gewoon open: als je die nu "omohoogschopt" met de nieuwe info lijkt het me handiger om alle informatie centraal in 1 topi te houden. Dus zet je info ajb daar in een nieuwe reply :)
(Inclusief de feedback op de tips hier ajb, zodat de mensen daar ook weten hoe en wat er al is genoemd :) )

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2004 23:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.