Toon posts:

5 draads kabel voor sata 150 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik een Maxtor 10 aansluiten op een 5 draads SATA kabel of juist op een 4-draads (via een molex), of maakt het niks uit? Maxtor 10 HDD hebben Ncq, SATA 150 (is SATA 2), volgens mij.

Je zou denken dat ik dat snel zou moeten kunnen vinden in de SATA FAQ of via google, maar het lukt me niet om zekerheid te krijgen. Mischien is die 5 draads kabel wel ergens anders voor bedoeld.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het kan allebij, zolang je ze maar niet tegelijk aansluit. Er is een klein voordeeltje van die 5 pins aansluiting (dat er geen kortsluiting kan komen of hotswaping ofzo) maar je merkt het verschil in ieder geval niet.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 22-12-2004 22:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het maakt niets uit.
Sommige hardeschijf fabrikanten bouwen beide voeding-connectoren in hun hdd's voor het gemak van de consument. Zodat je dus zelf kan kiezen.
Neem degene die voor jou het best uitkomt :)

[ Voor 91% gewijzigd door Rone op 22-12-2004 23:05 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

SATA150 is Sata 1
SATA300 is Sata 2

en voor de voedingmaakt het niet uit
als je maar allebij tegelijk gebruikt anders krijg je spanningsverschillen.
en dat kan dan weer verkeerd zijn voor je HW van je schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Soms is de eenvoudigste info moeilijk te vinden, of wellicht zit ik al te lang achter dit ding. . Mischien had ik op hot swappable cable moeten zoeken. Het is dus geen SATA 2.

Verwijderd

Uhm dus niet alle 2 gebruiken, dat vind je hdd niet fijn :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SimplyMe schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:01:
SATA150 is Sata 1
SATA300 is Sata 2

en voor de voedingmaakt het niet uit
als je maar allebij tegelijk gebruikt anders krijg je spanningsverschillen.
en dat kan dan weer verkeerd zijn voor je HW van je schijf.
Je bedoeld hopelijk niet dat ie allebij de connectoren aan moet sluiten :X Staat heel groot op m'n Raptor: "Do not use both!" (oid)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet beiden. Er zit 1 sata connector op de hdd. Mijn punt was dat een voedingskabel met 5 draden andere eigenschappen kan hebben als een met 4 draden (4 draden via zon molex stekker en verlengkabeltje). Maar beiden zijn blijkbaar even goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 23:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stroom is stroom. Ongeacht de manier waarop je het aansluit :)

Dit is best wel basic. Dit had je ook kunnen uitvinden door even de handleiding van je harddisk op Maxtor.com te downloaden: http://maxtor.com/_files/...ta_installation_guide.pdf

Pagina 7:
Your Serial ATA drive may be equipped with two power connectors. You can use either the 15 pin SATA or the 4-pin legacy power connector. These connectors cannot be used at the same time; powering both connectors simultaneously will damage the drive.
Basic / RTFM / Zoekertje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.