offtopic:
Ik ben er niet 100% zeker van of dit in de goede afdeling staat, maar aangezien hier de pro's op het gebied van netwerken zitten dacht ik dat het aardig in de buurt zou moeten komen.
Ik ben er niet 100% zeker van of dit in de goede afdeling staat, maar aangezien hier de pro's op het gebied van netwerken zitten dacht ik dat het aardig in de buurt zou moeten komen.
Ik loop stage bij een internet bedrijf (waarvan ik de naam liever niet noem), waar we vandaag (naar wat we vermoeden) een DDos attack hebben of hadden. Aan de grafieken van het bandbreedtegebruik te zien waren er pieken van meer dan 60Mbit verbruik, en hebben we alleen al in 13 uur meer dan 180Gb dataverkeer gehad. Normaliter zit dit op 60-70Gb. Er staan op de server een paar zeer grote websites met ongeveer zo'n 35-40000 per dag.
Alles plat dus en een leuke factuur in het vooruitzicht voor de bandbreedte. (en nog steeds nu)
We hebben gezien dat er vanuit verschrikkelijk veel hoeken van de wereld aanvragen binnen komen en soms vanuit bijvoorbeeld LA meer dan 20 tegelijk vanuit dezelfde dns. Er zit wel een proxy/firewall voor maar blijkbaar werkt deze niet goed of kan hij het niet tegenhouden omdat het allemaal http aanvragen zijn.
Vraag 1 dus:
Is dit nou een ddos attack en moeten we gewoon afwachten totdat het overgaat? We hebben nu de netwerkkaarten afgegrendeld op 10mbit zodat het bandbreedtegebruik een beetje binnen de perken blijft, maar dit moet niet veel langer doorgaan...
Vraag 2 in navolging:
Welke bedrijven raden jullie aan om op afstand onze servers te beveiligen tegen dit soort rotzooi. We zijn buurtjes van GoT en ik knipoog altijd even tegen de mooie kastjes van Tweakers bij Redbus
edit:
bij nader inzien had dit denk ik in B&V moeten staan sorry
bij nader inzien had dit denk ik in B&V moeten staan sorry
[ Voor 3% gewijzigd door MacDokie op 22-12-2004 22:51 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -