Toon posts:

[2003] Userenv 1091 fouten op sbs-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de logboeken komt elke 5 minuten de volgende foutmelding:

Bron: Userenv
Gebeurtenis_id: 1091

De groepsbeleidsextensie van de client Security kan geen RSoP-gegevens (Resulterende verzameling beleidsregels) in het logboek registreren. Controleer of er al eerder fouten zijn gerapporteerd door deze extensie.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Als ik RSOP uitvoer, kom ik inderdaad een fout tegen. Volgens RSOP zit de fout zit in Computerconfiguratie/Windows-instellingen/Beveiligingsinstellingen/Accountbeleid/Wachtwoordbeleid - Minimale wachtwoordduur = Niet gedefineerd. Er staat een roude kruis bij. Als ik vervolgens daar op klik, tabblad prioriteit aanklik, staat er onderdaan de volgende tekst:

Het beleidsprogramma heeft niet geprobeerd om de instelling te configureren. Zie %windir%\security\logs\winlogon.log voor meer informatie.

De inhoud van winlogon.log:

woensdag 22 december 2004 22:36:58
Gebruiker met beheerdersbevoegheden is aangemeld.
Waarden voor het ongedaan maken naar het samengevoegd beleid kopiëren.
----De configuratie-engine is geïnitialiseerd.----

----Bezig met lezen van configuratiesjabloongegevens...

----Initialisatie van configuratie-engine opheffen...

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Arno

PF5A

Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem op te lossen ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Check eens of de C:-partitie van de client FAT32 is.. If so, dan heb je daar je probleem...

convert c: /fs:ntfs

klinkt misschien gek, maar iets vergelijkbaars heb ik vandaag meegemaakt met een soort-gelijke foutmelding..

[ Voor 39% gewijzigd door Zoetjuh op 23-12-2004 00:49 . Reden: HTML opmaak :) ]

Verwijderd

Move PNS > WOS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
:* JSS

Gaatser kijk hier even naar: http://www.eventid.net/di...16&source=Userenv&phase=1

Kan je ook je startpost nog even aanvullen met de door Arno gevraagde informatie over wat je allemaal al gedaan hebt om dit probleem op te lossen? Dit verwachten we namelijk wel van je. Meer info daarover is in Windows Operating Systems - Policy te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bewuste beleidsinstellingen geprobeerd in alle groepsbeleidsobjecten aan te passen naar andere waarden. Maar zonder resultaat. Kan ik ongestoord alle beleidsobjecten verwijderen? Ik vermoed dat de fout in een van deze objecten zit. Zelf denk ik dat dit conflicteert door dat deze server eerst niet de domeincontroler was, maar omdat de SBS versie van Windows 2003 met Exchange eiste dat deze server de domeincontroler moest zijn. Deze server is vervolgens de domeincontroler geworden door DCPromo uit te voeren. Ik kan er naast zitten hoor. Ik weet verder niet zo waar ik naar moet gaan zoeken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ik kan geen touw vastknopen aan je dienstmededeling helaas.

Je hebt een SBS2003 server? en die draaide eerst als memberserver ofzo?
Als je niet weet waar je naar moet zoeken, kun je dan in ieder geval een paar dingen verduidelijken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Je, het was de bedoeling dat de SBS 2003 server als member server zou gaan draaien. dat heeft ie eerst ook eventjes gedaan, maar toen kwam een melding dat dit niet mocht conform de licentieovereenkomst van Microsoft. Wat ik denk wat er gebeurd is is datr de beleidsinstellingen zijn overgenomen van de voormalige domeincontroler en deze toegepast heeft.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als memberserver van een 2000 domain?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
nee, als member server in een 2003 domein

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ik zou maar eens wat van de bovenstaande linkjes gaan volgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik trouwens zomaar de groep policy objecten zomaar verwijderen en vervolgens opnieuw aanmaken?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nee.

http://search.support.mic...fault.aspx?query=dcgpofix

Maar heb je uberhaupt wel gekeken naar die eventid.net link?

http://www.microsoft.com/...tem&LCID=1033&ProdVer=5.2

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 26-12-2004 13:17 ]

Pagina: 1