In de logboeken komt elke 5 minuten de volgende foutmelding:
Bron: Userenv
Gebeurtenis_id: 1091
De groepsbeleidsextensie van de client Security kan geen RSoP-gegevens (Resulterende verzameling beleidsregels) in het logboek registreren. Controleer of er al eerder fouten zijn gerapporteerd door deze extensie.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Als ik RSOP uitvoer, kom ik inderdaad een fout tegen. Volgens RSOP zit de fout zit in Computerconfiguratie/Windows-instellingen/Beveiligingsinstellingen/Accountbeleid/Wachtwoordbeleid - Minimale wachtwoordduur = Niet gedefineerd. Er staat een roude kruis bij. Als ik vervolgens daar op klik, tabblad prioriteit aanklik, staat er onderdaan de volgende tekst:
Het beleidsprogramma heeft niet geprobeerd om de instelling te configureren. Zie %windir%\security\logs\winlogon.log voor meer informatie.
De inhoud van winlogon.log:
woensdag 22 december 2004 22:36:58
Gebruiker met beheerdersbevoegheden is aangemeld.
Waarden voor het ongedaan maken naar het samengevoegd beleid kopiëren.
----De configuratie-engine is geïnitialiseerd.----
----Bezig met lezen van configuratiesjabloongegevens...
----Initialisatie van configuratie-engine opheffen...
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Bron: Userenv
Gebeurtenis_id: 1091
De groepsbeleidsextensie van de client Security kan geen RSoP-gegevens (Resulterende verzameling beleidsregels) in het logboek registreren. Controleer of er al eerder fouten zijn gerapporteerd door deze extensie.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Als ik RSOP uitvoer, kom ik inderdaad een fout tegen. Volgens RSOP zit de fout zit in Computerconfiguratie/Windows-instellingen/Beveiligingsinstellingen/Accountbeleid/Wachtwoordbeleid - Minimale wachtwoordduur = Niet gedefineerd. Er staat een roude kruis bij. Als ik vervolgens daar op klik, tabblad prioriteit aanklik, staat er onderdaan de volgende tekst:
Het beleidsprogramma heeft niet geprobeerd om de instelling te configureren. Zie %windir%\security\logs\winlogon.log voor meer informatie.
De inhoud van winlogon.log:
woensdag 22 december 2004 22:36:58
Gebruiker met beheerdersbevoegheden is aangemeld.
Waarden voor het ongedaan maken naar het samengevoegd beleid kopiëren.
----De configuratie-engine is geïnitialiseerd.----
----Bezig met lezen van configuratiesjabloongegevens...
----Initialisatie van configuratie-engine opheffen...
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?