Toon posts:

installatie DVD-brander wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik open dit topic eventje voor iemand anders....

hij zit dus met het probleem dat hij z'n brander niet kan installeren.
Brander aangesloten op MB>Powerkabeltje aangesloten>Booten.
nu komt hij niet door het bootscherm heen. Er verschijnt een meldig met Searching IDE Drivers.....
Toen heeft hij op aanbeveling van mij nieuwe Hyperion drivers gedownload van viaarena.com.
Nu krijgt hij de melding bij het opstarten: Detecting IDE Drivers. Hij start daarna weer niet door naar windows.

heeft iemand hier een oplossing voor, want ik heb zelf ook geen idee waaraan het zou kunnen liggen.....

p.s
Het gaat hierom een:
LG 16x Super Multi DVD Rewriter GSA-4160B (internal E-IDE / ATAPI)
Moederbord: Asus A7V8X-X

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jumpers goed staan?

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

zet hem eens op de andere IDE kabel en kijk naar master/slave settings. Overigens hebben de hyperion drivers geen invloed op het bios B)

wat voor HD trouwens

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
heb drander op master en speler op slave, dus ik denk dat dat wel goed zit...

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Je kan nog proberen om in veilige modus te komen? zojah, software...
Anders alles systematisch uitrekken, beginnen natuurlijk met je brander, kijken of die nu wel weer doorstart (moet haast wel) etc.

Dan weet je tenminste waar je probleem ligt. Als je comp helemaal niet meer wil doorstarten (zonder brander), dan zou ik die hyperion-drivers eens boos aankijken...en ze in veilige modus proberen te verwijderen. iig su6 dermee :)

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je de pc aan hebt kan de de DVD-speler wel open en sluiten met het eject knopje? Zonee, probeer een andere molex (of beter aandrukken.)

Kijk voor de zekerheid nog even de jumper instellingen na. Kijk in de BIOS of de alle IDE poorten enabled zijn.

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
andere kabel?
mijne gaf problemen op een 40draad en deed perfect op 80draad
probeer ook cable-select
speler/branders zijn ook wel eens hardware incompatible, koppel je speler af en test

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij heeft ie de IDE kabel er gewoon omgekeerd ingestoken, is mij ook nog overkomen O+ . Hij blleef dan ook hangen bij "detecting ide drives"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Check de FAQ alhier onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed". Tips te over.
Pagina: 1