Webcam: NX Ultra vs QuickCam Pro vs ToUCam Pro II

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Oke, nou heb ik heel wat opgezocht hier op het forum en op kieskeurig.nl heel wat lopen afkijken, en vandaag in de winkel gekeken, maar ben er niet helemaal uit.

Als ik oude threads lees, dan komen de bovenstaande 3 heel goed naar boven. De ene keer schreeuwt iemand dat de creative beter is en de andere keer wordt de philips of de logitech geprezen.

Nou zag ik ze staan voor de volgende prijzen:

Creative NX Ultra €69 => 60 FPS - Video res. 640x480
Logitech QuickCam Pro 4000 €69 =>30 FPS - Video res. 640x480
Phjilips ToUCam Pro II €79 =>60 FPS - Video res. 640x480

Helaas kan ik niet een hele goede vergelijking maken omdat vel foto's uit de oude thread het niet meer doen. Nou vroeg ik me dus af welke van de 3 de beste keus is, en of mensen wat niweu plaatjes konden plaatsen met daarbij welke webcam is gebruikt. Hoe zit het met beeld bij weinig licht, gebruiks gemak etc..... Als ik zo naar het statief kijk van de Philips lijkt ie me niet goed te positioneren, maar ik heb helaas de webcam niet in actie kunnen zien, alleen in doos, en op plaatjes. Zijn de webcams goed in te stellen? Zo ja waarom wel en waarom niet.

Ik wil de webcam gebruiken voor MSN en niet om foto's te schieten, maar wil wel gewoon goed beeld. Ik heb nu een sweex cheap ass ding, waarbij ik een extra bureaulampje achter moet plaatsen zodat men me een beetje normaal kan zien.

Dus met andere woorden welke van de 3 is een goede vervanging van de sweex die ik nu heb.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankGuthrie op 22-12-2004 22:38 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
die Creative is echt hardstikke goed

op een computerbeurs laatst zitten vergapen om de kwaliteit vergeleken met dat prutsding dat ik heb....

en je weet in zo'n hal is er echt niet veel licht (zeg maar gerust donker), en die cam had gewoon perfect verlicht vloeiend beeld op 640x480

ook zeer fijne pootjes...........ok ik heb niet die 2 andere gezien maar kan je dus wel zeggen dat je met die creative geen miskoop zult doen...

oja ik denk dat die Logitech wel veruit de minste is van die 3....zeker aangezien ze vrijwel hetzelfde kosten

[ Voor 13% gewijzigd door Noedelsupke op 22-12-2004 22:23 ]

PIII 800@804 Mhz

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
ViperGTS schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:21:
die Creative is echt hardstikke goed

op een computerbeurs laatst zitten vergapen om de kwaliteit vergeleken met dat prutsding dat ik heb....

en je weet in zo'n hal is er echt niet veel licht (zeg maar gerust donker), en die cam had gewoon perfect verlicht vloeiend beeld op 640x480

ook zeer fijne pootjes...........ok ik heb niet die 2 andere gezien maar kan je dus wel zeggen dat je met die creative geen miskoop zult doen...

oja ik denk dat die Logitech wel veruit de minste is van die 3....zeker aangezien ze vrijwel hetzelfde kosten
K, maar gaat me ook om gebruiks gemak en instellingen. Moet geen worsteling worden om het werken te krijgen (qua software enzo). Driverproblemen kom ik ook leiver neit tegen en meer van dat soort ongein.

Moet gaan werken onder windows 2000

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/F793595D3016F68CC1256D4C00222B10_big.jpg

Die philip blijkt toch niet goed in te stellen, omdat de camera omhoog wijst, hhmmmmm....

[ Voor 18% gewijzigd door FrankGuthrie op 22-12-2004 23:15 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)