Toon posts:

Zalman 7000B en Asus K8V SE de Luxe, probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de Zalman 7000B cooler en het ASUS K8V moederbord.
De cooler zou geschikt moeten zijn (volgens Zalman) maar ik kan hem niet goed bevestigen, hij blijft wiebelig los zitten wordt niet goed op de core gedrukt (te weinig spanning).
Als de door Zalman meegeleverde montageonderdelen zouden worden gebruikt lijkt de aandruk spanning groter te kunnen zijn, hiervoor zou echter de achterplaat die op het MB zit vervangen moeten worden voor een van Zalman.
Ik zie echter geen mogelijkheid om de bestaande Asus achterplaat te verwijderen, hij lijkt muurvast te zitten!!
Vraag: heeft iemand hier ervaring mee? hoe zou deze achterplaat verwijderd kunnen worden.
Loop ik de kans om mijn garantie te verspelen? als het MB later nogeens kapot zou gaan?

Verwijderd

Ik heb die coolers er al meerdere malen op dat moederbord gezet. Als je maar hard duwt krijg je de backplate er toch vrij makkelijk af. Wel met beleid drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:26:
Ik heb die coolers er al meerdere malen op dat moederbord gezet. Als je maar hard duwt krijg je de backplate er toch vrij makkelijk af. Wel met beleid drukken.
Waar "druk" je dan op? het lijkt alsof de asus achterplaat geplakt zit? klopt dat?

BVD

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als de backplate echt vast op het moederbord zit, kun je met een föhn proberen de lijm minder stijf te maken. Druk op de busjes/schroefdraad van de backplate.

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 22-12-2004 23:13 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
ik heb die plaat verwijderd voor er met een mes een stukje tussen te duwen en dan het mes een beetje te draaien

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/