[98] Taakplanner terug

Pagina: 1
Acties:

• mifa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik wil graag mijn taakplanner weer terug.
Hij staat al in msconfig, ook aangevinkt. Computer daarna ook opnieuw opgestart.
Als ik in de map geplande taken bij geavanceerd, de taakplanner activeer, krijg ik de foutmelding dat "de Task-Scheduler services" niet actief is. Het icoontje is ook niet te zien in de system tray. Wie kan mij helpen?

mifa

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 01:01
Probeer de taakplanner eens rechtstreeks van uit de windows root op te starten.
Of ga naar deze map: C:\WINDOWS\Tasks, en open daar 'een nieuwe taak openen' en dan staat hij er weer.

[ Voor 40% gewijzigd door Steephh op 22-12-2004 21:03 ]

_@/'

• mifa
"uitvoeren -> mstask " geeft zelfde foutmelding

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 01:01
Opnieuw installeren? Of zit hij al standaard in Windows 98?

_@/'

• mifa
Bij de windows software installeren staat hij niet in de lijst. Kan hem dus ook niet opnieuw installeren.
of moet w98 helemaal opnieuw doen. Niet echt veel zin in.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 10:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik herinner me zoiets dat je dit kon openen/activeren via de verkenner. Het stond in een van de menu's, ik gok op "Extra"

Correct me if I'm wrong.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Je zou kunnen proberen om internet explorer 6 te installeren. Hiermee installeerd hij namelijk een nieuwere versie van de taakplanner. Mocht je IE6 al geinstalleerd hebben, dan zou je eens moeten proberen om IE6 te herstellen.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;298624

Suc6 :)

Good, bad, I'm the guy with the gun!

• mifa
In de map "geplande taken" kan dat idd onder het kopje geavanceerd, maar dan krijg ik dus heel kort, nog geen seconde de foutmelding.

Als ik een taak toevoeg, lijkt het haast of mijn pc vastloopt. daarom - ctrl alt del- en idd taakplanner reageert niet -> afsluiten. nog keer proberen en na een paar minuten kan ik een taak toevoegen. Na voltooien kan ik idd een taak (*.job) toevoegen. maar weer wil hij deze niet uitvoeren omdat de service niet active is. Er wordt mij gevraagd of de service gestart moet worden, ja dus en dan krijg ik een foutmelding van explorer. Jammer dus, zal weer eens herstarten

• mifa
maar IE6 herstellen geeft niet het gewenste resultaat
zelfs na deleten mstask.exe krijg ik hem via ie6 herstellen niet terug
Pagina: 1