Toon posts:

Website Bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb voor onze vriendengroep een site gemaakt een tijd geleden via geocities. Daar bouw je gewoon met een pagebuilder. Dus gwoon met .tk een kort adres van gemaakt.
Maar omdat de site soms onbereikbaar is wil ik nu een .nl gaan nemen.

Bij mijndomein.nl kun je goedkoop zon domeinnaam ''kopen''. Maar werken met html
dus tags en zo ben ik niet z'on ster in. Ik kan het wel een klein beetje maar
ik kan er niet echt een superwebsite van maken op die manier. Kan ik ook gewoon in
Microsoft Word een site bouwen, en in html op slaan? en dan gewoon links naar bijvoorbeeld een ander worddocument maken en daar bijvoorbeeld fotos neer zetten?. Is dit mogelijk? Want dat is natuurlijk niet moeilijk en zo kan je wel een redelijke site maken lijkt mij?

Kan dit en weet iemand nog andere makkelijke manieren om toch .nl domeinnaam te nemen en toch een site bouwen zonder html codes of editor. (mijndomein.nl geeft je dan 100mb en 1 gig verkeer per maand)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 20:56 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Je kunt je site gewoon bij geocities laten hoor. Je laat je .nl domein met een simpel scriptje naar je gc domein verwijzen. Beetje zonde van je schijfruimte, maargoed.

Internetpagina's maken in Word kán prima. Tis niet mijn ding, maar het kan wel.
Eenvoudige WYSIWYG-editors zijn er ten overvloede. Even zoeken dus.
Ik gebruik zelf voornamelijk Dreamweaver. www.macromedia.com

Je kunt natuurlijk ook gewoon een simpele (tabel) opgemaakte template van internet plukken en die gaan bewerken. Ziet het er ook nog netjes uit.

[ Voor 17% gewijzigd door ACID-dude op 22-12-2004 21:02 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ja met word kan je rustig een site maken
heb ik ook gedaan is makkelijk te doen
geloof dat op http://users.raketnet.nl/pshyto nog staat wat ik toen had gemaakt.
nouja er kan veel meer mee maar tja was toen 12 dus wel aardige site toen :P
verder kan je gewoon opslaan als webpagina, en je kan ook gewoon bij "new" kiezen voor website wizard. dan doorloop je een wizard maakt die pagina's aan en frame's dan word het helemaal makkelijk.

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ACID-dude schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:00:
Je kunt je site gewoon bij geocities laten hoor. Je laat je .nl domein met een simpel scriptje naar je gc domein verwijzen. Beetje zonde van je schijfruimte, maargoed.
hij vond geloof dat geocities tevaak offline lag (A)

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Pshyto schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:02:
[...]

hij vond geloof dat geocities tevaak offline lag (A)
Oeps. Lezen.
Misschien kun je je GC pagina's nog leechen oid.

WYSIWYG-progsels

[ Voor 23% gewijzigd door ACID-dude op 22-12-2004 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je er precies mee?
ACID-dude schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:04:
[...]

Oeps. Lezen.
Misschien kun je je GC pagina's nog leechen oid.

WYSIWYG-progsels

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:11:
wat bedoel je er precies mee?

[...]
Sorry. Ik bedoelde dat je de pagina's die je mbv pagebuilder hebt gemaakt, nog van de gc server af kan halen om ze op je eigen domein te plaatsen. Zo heb je geen extra werk. Link daaronder geeft een lijstje met simpele editors die wellicht het proberen waard zijn. Tis ook wel leuk om je er een beetje in te verdiepen (als je dat interesseert natuurlijk).

Verwijderd

1. www.w3schools.org
2. pak kladblok of dreamweaver (en voor plaatjes PS of PSP, fireworks alleen als je echt gevaarlijk wil doen :x )
3. maak een site ...

je kunt het met word ofzo gaan maken, maar dan doe je de mensen die je website willen bekijken alleen maar pijn...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb vandaag zon korte cursus op internet gevolgd om het te leren. Ik heb geleerd Hoe ik plaatjes ergens neer moet zetten. Hoe ik lettertype lettergrootes enzo voort kunt veranderen.
Maar als ik echt iets netjes wil maken dat zal me niet lukken dus ik kan wel eigenwijs dat dreamwaver gaan downloaden, ik zou willen dat ik het kon maar ik kom er zo alleen niet uit.
Daarom was ik dus op zoek naar iets waarmee ik op een andere manier redelijk simpel een site kan maken
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:23:
1. www.w3schools.org
2. pak kladblok of dreamweaver (en voor plaatjes PS of PSP, fireworks alleen als je echt gevaarlijk wil doen :x )
3. maak een site ...

je kunt het met word ofzo gaan maken, maar dan doe je de mensen die je website willen bekijken alleen maar pijn...

Verwijderd

Benader het eens van de andere kant.

Wat voor informatie ga ne aanbieden?
Als je veel tekst hebt met weinig afbeeldingen, heb je misschien aan Word wel genoeg.

Wat is je doelgroep?
Je doelgroep bepaalt deels welke technieken je wel of niet kunt gebruiken.

Welke eisen stel je aan het ontwerp?
Als je website grafisch gelikt moet zijn, kom je er niet zonder goede software om afbeeldingen mee te bewerken. En dan heb je waarschijnlijk ook software nodig dat is gericht op het maken van website, en niet op tekstverwerking en het opmaken van documenten, met slechts een optie om te exporteren naar HTML, wat overigens vaak erg belabberde resultaten oplevert.

Welke functionaliteit moet de site bieden?
Als je een contactformulier, een gastenboek, een onderhoudbaar fotoalbum of iets dergelijks op de site wilt, zul je ook bepaalde eisen moeten gaan stellen aan de hosting.
Elk hostingpakket ondersteunt het hosten van een statische site zonder veel tierelantijnen.

Wat wil je eigenlijk nou echt?
Wil je gewoon een site hebben, of wil je leren om een website te maken? In het eerste geval kun je misschien beter aan iemand in je kennissenkring vragen om het voor je te doen of je erbij te helpen.
Als je het wilt leren kan dat natuurlijk ook wel, maar dan zou ik ervoor kiezen om vooral veel te lezen, en te proberen enig begrip te krijgen bij wat er allemaal voor nodig is om een website te bouwen. Natuurlijk, vrijwel iedere bezoeker van dit forum is in staat om het te leren, maar de meesten beginnen uiterst slecht voorbereid, en blijken niet erg bereidwillig te zijn om iets uit te zoeken.
Uit jouw verhaal maak ik eerlijk gezegd op dat dit niet echt jouw ding is :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 21:56 . Reden: typo ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
als je dan toch geen html wil leren, gebruik dan alsjeblieft dreamweaver, dat kan je ook als wysiwyg gebruiken, en je hebt toch nog propere code... gebruik echt geen word, een html file die word maakt, is mss wel 4x te groot door allerlei overbodige tags...

Verwijderd

Topicstarter
opzicht wil ik html wel leren. Ik heb op http://www.mijnhomepage.nl best een goede uitleg gehad. Ik heb er een samenvatting voor mijzelf bijgemaakt met de belangrijkste dingen. Maar om met die informatie ver te komen lijkt me sterk. En omdat ik niemand ken die hier wel veel verstand van heeft probeer ik het hier. Maar waarschijnlijk zal er wel geen programma zijn zoals de pagebuilder van geocities, om een goede site te maken voor als ik een domeinnaam .nl zou nemen.
Mayco schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:53:
als je dan toch geen html wil leren, gebruik dan alsjeblieft dreamweaver, dat kan je ook als wysiwyg gebruiken, en je hebt toch nog propere code... gebruik echt geen word, een html file die word maakt, is mss wel 4x te groot door allerlei overbodige tags...

Verwijderd

Aangezien je een website voor je vriendenkring gaat maken wil je mischien ook wat interactiviteit op je website? Denk eens aan een forum of een fotoalbum waarbij je reacties kunt plaatsen.

Mischien op mambo iets voor je, Mambo is een complete website die je kunt downloaden en naar je eigen smaak kunt aanpassen. Op verschillende websites kun je template of onderdelen voor Mambo downloaden.

Voor het gebruik van Mambo heb je een beeje kennis nodig van HTML, PHP en MySQL en moet je weten hoe je rechten van de mappen op je ftp server kunt aanpassen. De gebruikshandleiding van Mambo kun je daarvoor prima gebruiken als referentie.

Als je Mambo wilt gebruiken moet je hostingprovider naast HTML ook PHP/MySQL ondersteunen.

Voor wat meer informatie over Mambo kun je eens een kijkje nemen op:
http://www.mamboserver.com
http://www.mamboportal.com

Verwijderd

Topicstarter
klinkt wel goed, ik zal het morgen eens proberen. Maar als anderen nog suggesties hebben; GRAAG
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:13:
Aangezien je een website voor je vriendenkring gaat maken wil je mischien ook wat interactiviteit op je website? Denk eens aan een forum of een fotoalbum waarbij je reacties kunt plaatsen.

Mischien op mambo iets voor je, Mambo is een complete website die je kunt downloaden en naar je eigen smaak kunt aanpassen. Op verschillende websites kun je template of onderdelen voor Mambo downloaden.

Voor het gebruik van Mambo heb je een beeje kennis nodig van HTML, PHP en MySQL en moet je weten hoe je rechten van de mappen op je ftp server kunt aanpassen. De gebruikshandleiding van Mambo kun je daarvoor prima gebruiken als referentie.

Als je Mambo wilt gebruiken moet je hostingprovider naast HTML ook PHP/MySQL ondersteunen.

Voor wat meer informatie over Mambo kun je eens een kijkje nemen op:
http://www.mamboserver.com
http://www.mamboportal.com

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Mooie tutorial hoe je een goeie site kunt maken zonder tabellen:

http://www.westciv.com/st...on_tutorial_sm/index.html

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:17

TMC

Begin gewoon met Frontpage/Dreamweaver (ik raad Dreamweaver aan) en maak daar een site. Analyseer de code vervolgens (HTML code snappen), en ga langzaam aan steeds meer in HTML doen.

Meteen beginnen met kladblok enzo lijkt mij een beetje teveel van het goede.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

TMC schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:30:
Meteen beginnen met kladblok enzo lijkt mij een beetje teveel van het goede.
Dat hangt er vanaf hoeveel inzicht je erin hebt. Wat mij betreft kun je juist beter in notepad beginnen... en er dan nooit weer vanaf stappen.

Zo moeilijk zijn de basistags nou ook weer niet. Begin gewoon met <html>, <head>, <title>, <p>, <h1 t/m 6>, <a>, <br> en <hr>. Vul het aan met kleurtjes (met <font> enzo) en als je de opmaak goed onder de knie hebt stap je over op stylesheets (css dus). Dan ben je aardig op weg. Ga dan eens met tabellen aan de slag (<table>, <th>, <tr> en <td>) en daarna met frames (<frameset> en <frame> dingen enzo).

Als je dat allemaal kent, wat je in 1 middag of hooguit 1 dag allemaal best kunt leren, wil je nooit weer anders. Het werkt gewoon 1000 keer prettiger als je alles zelf in de hand hebt. Vind ik tenminste. ;)

De overstap naar bijvoorbeeld PHP is daarna ook niet meer zo moeilijk gemaakt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 23-12-2004 00:47 ]

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Mayco schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:53:
Ik durf het haast niet te zeggen, maar Dreamweaver zet ook nog de nodige onzin in je script. Ik gebruik het al jaren niet meer dus ik kan zo geen voorbeelden noemen, maar weet wél dat het een rotzooitje werd. Vooral bij het toevoegen en verwijderen van verschillende elementen in je website. :X

Ik weet nog wel wat ik een Dreamweaver-site vergeleek met eenzelfde site die ik zelf gescript had. De meest simpele pagina was al een aantal kB's bij DW, terwijl het bij mij rond de één kB was... Dat keer een sh*tload aan pagina's, tel uit je winst (in snelheid en dus bandbreedte gebruik)... :9

Ik geef echter wél toe dat Word dit probleem nog eens heeft weten te verdrievoudigen (een prestatie op zich! ;)), plus het feit dat je in Dreamweaver ook gewoon met de HTML-editor kunt klooien (maar dat gaat uiteraard nog niet op voor de TS), iets wat ik al jaren doe omdat dit gewoon overzichtelijker is i.c.m. PHP- en JavaScript-code. Alleen dan niet in DW maar in AceHTML en UltraEdit. Maar dat is weer een heel ander verhaal... :)

Bla

Pagina: 1