Allereerst wil ik even kwijt dat ik nog een beginneling ben op Delphi gebied. Al heb ik wel een klein beetje ervaring met basiszaken van delphi. Ook heb ik gezocht op het forum maar ik kon niets geschikts vinden wat me zou helpen. Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een programma gemaakt die vanuit een .dat bestand cd informatie ophaalt en deze afbeeld in een listbox. Dat werkt prima.
Ik wil de data weergeven in een nieuwe form zodat ik deze kan modifyen. Dat werkt ook. De data word netjes afgebeeld. Maar zo gauw ik deze wil opslaan krijg ik de foutmelding.

Als ik "The" vervang door een 1 (zoals je bovenin het scherm ziet) doet hij het wel.
De fout zit volgens delphi hier:
Maar ik zie er niets vreemds aan.
Weet iemand wat ik moet doen? Mocht je meer info willen dan wil ik die natuurlijk plaatsen.
Alvast bedankt.
Ik heb een programma gemaakt die vanuit een .dat bestand cd informatie ophaalt en deze afbeeld in een listbox. Dat werkt prima.
Ik wil de data weergeven in een nieuwe form zodat ik deze kan modifyen. Dat werkt ook. De data word netjes afgebeeld. Maar zo gauw ik deze wil opslaan krijg ik de foutmelding.
Als ik "The" vervang door een 1 (zoals je bovenin het scherm ziet) doet hij het wel.
De fout zit volgens delphi hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function TfrmCdDetails.Start (var crCd: TCdRecord; fsState: TFormState): Boolean; begin fsCurrentState := fsState; crCurrentCd := crCd; result := ShowModal = mrOk; <- hier crCd := crCurrentCd end; |
Maar ik zie er niets vreemds aan.
Weet iemand wat ik moet doen? Mocht je meer info willen dan wil ik die natuurlijk plaatsen.
Alvast bedankt.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs