Toon posts:

DVDtje Kopieren ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,
ik zit met een probleem! Ik heb een stapeltje dvd's die ik wil kopieren en in mijn dell computertje een DVD speler en een DVD brander. Je zou dus denken: Twee laadjes, dus origineel in de een, lege in de ander en fikken maar. Niets is minder waar. Ik krijg van Nero de foutmelding dat ie van "deze schijf geen dvd kopie kan maken" en cloneDVD wil al helemaal niet werken. De brander werkt trouwens wel gewoon goed. Ik kan namelijk wel lezen en schrijven in die ene lade (ik bedoel dus dat ie eerst een imagebestand maakt en die daarna fikt)

De brander is een NEC en de speler een.....(geen idee)

Nu is mijn vraag: hoe komt het dat ik niet rechtstreeks kan kopieren? help!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 14:13

Nik

Twee dingen:

a ) je brander kan (denk ik) maximaal 4.7 GB branden op een DVD. De bron DVD is groter.
b ) er zit een kopiëer beveiliging op een DVD

Zoek een op google naar "Copy DVD", of hier op GoT op "DVD kopie".

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 09:06
Een stapeltje dvd's. Als eerste komt bij mij op het probleem van dvd9 --> dvd5? In dat geval moet je met een proggie (DVDShrink) ze naar dvd5 formaat verkleinen en dan branden?

Daarbij komt dat er denk ik genoeg informatie te vinden is al op dit forum... ff zoekfunctie gebruiken dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door dj_tjerk op 22-12-2004 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, t enige is dat het al gekopieerde DVD's zijn....
t is dus DVD5 -> DVD5

Ik heb overigens al diverse site nagepluist...nix gevonden

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 19:50 ]

Verwijderd

Download DVD Decrypter en je probleem is opgelost...

Verwijderd

Van welke planeet kom je ?

Ik neem aan dat je een originele film wilt kopieeren, daar zijn veel mogelijkheden voor, maar niet 1 op 1 met Nero.

Als je een klein beetje je best doet dan vindt je wel enkele 1000-den pagina's op internet met dit onderwerp.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

Harrie

NederVlaming

Waarschijnlijk zijn de dvd's encrypted. Nero doet uit principe geen encrypte dvd's kopieren. Om dit te omzeilen kan je anyDVD installeren, zodat de DVD's als niet encrypted aangeboden worden aan andere programma's...

(Ik hoop dat dit nog binnen de policies van GoT past...) :X

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Probeer DVD shrink deze kan direct met Nero samen werken. Dus ik denk ook kopieerbeveiliging. Smartripper kan ook.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 09:06
En de media? Ik weet niet wat voor schijfjes je gebruikt maar het kan zijn dat de media gewoon niet compatible is met firmware versie of in het algemeen met die specifieke NEC brander.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik had ook al geprobeerd om m te decrypten enzo....maar dat is toch 20 min extra. En ik wou eigenlijk niet mn hele kerstvakantie spenderen aan het kopieren van DVD's.
Ik zoek dus naar een snellere manier

Owja, NERO kan de DVD dus wel kopieren wanneer ie de DVD in de brander leest. Een image maakt, en die daarna fikt. maar das dus ook +20 min...

Ik zal t eens met shrink erbij gaan proberen....tenzij iemand nu met een geniaal idee komt natuurlijk

------------------

De schijfjes zijn t niet, want ik heb dr gister nog 2 met succes van mn hardeschijf af gebrand

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 19:56 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:55:
Ik zal t eens met shrink erbij gaan proberen....tenzij iemand nu met een geniaal idee komt natuurlijk
Had je AnyDVD al geprobeerd, zoals eerder is geadviseerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Moet ik ff googlen zeker :p

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De schijfjes die je wil gaan kopieren zijn zo slecht dat je dvd speler ze niet meer goed kan lezen....

Daarom kan nero hem ook alleen kopieren van brander naar brander :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Ik gebruik DVD X Copy Platinum, daarmee kan ik 1op1 branden.. Als een originele dvd 7 gb is comprimeert ie automatisch.. De hele dvd incl beveiligingen wordt gekopieerd. Ben er wel tevreden mee, ookal gebruikt dat proggie tijdens het branden veel van mn systeem bronnen.

Verwijderd

Topicstarter
haha, zo slecht zijn ze niet, sommige zijn nog geen 48 uur oud

Verwijderd

Topicstarter
Nope, AnyDVD helpt niks. Ik krijg nog steeds dezelfde melding in NERO

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:02:
haha, zo slecht zijn ze niet, sommige zijn nog geen 48 uur oud
Dat wil niets zeggen over de kwal ;) (en zeker niet bij gefikte DVD's)

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kijk ook eens hier, zag ik net langskomen:

[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

Verwijderd

Topicstarter
DVD Shrink kan ook de DVD's niet lezen (hoewel de standaard mediaspeler ze wel afspeelt)
Shrink geeft aan een "INVALID DVD NAVIGATION STRUCTURE" te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Weetje, ik doe t wel gewoon via de lange weg, decrypten en dan fikken.
Iedereen bedankt voor de hulp!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:50:
Mmm, t enige is dat het al gekopieerde DVD's zijn....
t is dus DVD5 -> DVD5

Ik heb overigens al diverse site nagepluist...nix gevonden
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:51:
Van welke planeet kom je ?

Ik neem aan dat je een originele film wilt kopieeren
En daar ging het nu net even fout :P. Je komt wel van een planeet waar ze leren lezen neem ik aan :).

Freelance tweaker

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:12:
DVD Shrink kan ook de DVD's niet lezen (hoewel de standaard mediaspeler ze wel afspeelt)
Alles wijst erop dat je DVD's van vrij slechte kwaliteit zijn en bijgevolg niet gelezen kunnen worden met je DVD lezer. Je brander is blijkbaar wel liever tegenover deze DVD'tjes, dus ik denk dat je zal moeten overwegen om eerst images te maken en dan te branden.

Voor de rest, zoals MenaceD al zei, kijk eens naar andere topics over hoe dvd's backuppen. Encoden naar Xvid/DivX nemen wat meer tijd in beslag, maar het is wel handig (en compacter) :)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:12:
Wat voor merk DVD's is er op gebrand? Is het nog wel een kwalitatief goede DVD? Heb hier een stapeltje Arita's liggen die zich niet meer laten kopiëren namelijk, en andere Fuji's wel nog.

Freelance tweaker

Pagina: 1