hulp nodig voor aansluiting Zalman CNPS7700Cu

Pagina: 1
Acties:

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
Specs:

Asus P4PE
Pentium 4 3,06 ghz ht

Nu ik hem voor de eerste keer opstarte (alles draaide, zelf de famate werkte)
moest ik mijn processor snelheid opnieuw (handmatig) invoeren. Ok geen probleem dacht ik. (heb ik al eens eerder gedaan toen ik mijn cpu eruit had gehaald)

Alelen nu reageede mijn toetsenbord ook niet... Dus ik herstarte. Maar nu start hij op en zegt hij steeds:

"hardware monitor found an Error. Enter Power setup menu for details.
Press F1 to continue, DEL to enter setup"

maar mijn toetsenbord reageerd niet :?
Ik heb DEL en F1 geprobeerd. p beide reageert hij niet. Ik heb er een ander toetsenbord aan gehangen. Reageert nog steeds niet...

Wat kan ik nu nog doen? Want opstarten doet hij zoiezo niet. Hij blijft halen bij die erro melding. En toetsenbord heb ik schijnbaar niks aan (en jah hij zit goed aangesloten)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
Hang er eens een PS2 toetsenbord aan ipv een USB. Zomaar een gokje :)

• jdiezrequejo
Icey schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:48:
Hang er eens een PS2 toetsenbord aan ipv een USB. Zomaar een gokje :)
het is ps2 ;)

BTW, de ventilator van de voeding draait niet. Nu weet ik niet of die altijd wel meteen aan het draaien ging?
Of kan het anders misschien zijn dat er te weinig koelpasta opzit??

[ Voor 33% gewijzigd door jdiezrequejo op 22-12-2004 20:00 ]

Verwijderd

jdiezrequejo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:44:
[...]

Alelen nu reageede mijn toetsenbord ook niet... Dus ik herstarte. Maar nu start hij op en zegt hij steeds:

"hardware monitor found an Error. Enter Power setup menu for details.
Press F1 to continue, DEL to enter setup"

[...]
Die melding had ik ook bij mijn zalman 7000CU, deze wordt veroorzaakt door een te lage toerental van de fan van je zalman. In de bios van je Asus bordje kan je bij Hardware Monitor de toerental controlle uitschakelen voor de cpufan, maar daar moet natuurlijk wel het tobo voor doen.

Zet je zalman eens op volle snelheid en zet dan je pc aan. Dan zou de bios geen melding moeten geven (bij mijn Asus A7V600-X in ieder geval niet).

• jdiezrequejo
goed toetsenbord was een foutje van mij. Zat in de muis aansluiting |:(

Yup noob me :+

maar goed, die melding blijft. Ik kan nu wel gewoon weer windwos starten door F1 te drukken. Maar de melding blijft.

Ook zegt staat de Fan speed in het rood bij mij in de bios (staat op de 2000 Rpm) das volgens mij ook het maximale wat deze Zalman haalt..

Temperatuur blijft als ik half life 2 speel rond de 45 graden dus dat vind ik netjes. eerst kwam hij zelf rond de 50 graden uit..

maar kan het zijn dat hij deze melding blijft geven omdat ik eerst een Itel coooler had die op 6000 rpm draaide, en hij denkt dat deze er nog inzit. Dat hij daarom dus die waarschuwing aangeeft?

Kan ik misschien aangeven dat er een andere cooler inzit? :p

Verwijderd

jdiezrequejo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:59:
goed toetsenbord was een foutje van mij. Zat in de muis aansluiting |:(

Yup noob me :+

maar goed, die melding blijft. Ik kan nu wel gewoon weer windwos starten door F1 te drukken. Maar de melding blijft.

Ook zegt staat de Fan speed in het rood bij mij in de bios (staat op de 2000 Rpm) das volgens mij ook het maximale wat deze Zalman haalt..

Temperatuur blijft als ik half life 2 speel rond de 45 graden dus dat vind ik netjes. eerst kwam hij zelf rond de 50 graden uit..

maar kan het zijn dat hij deze melding blijft geven omdat ik eerst een Itel coooler had die op 6000 rpm draaide, en hij denkt dat deze er nog inzit. Dat hij daarom dus die waarschuwing aangeeft?

Kan ik misschien aangeven dat er een andere cooler inzit? :p
Ik kon met mijn asus het toerental op ignored zetten en dan deed hij direct. Dat al geprobeerd?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
werkt het uitzetten van die melding in hardware monitor van bios niet?
edit: damm Ice freak net iets eerder :P

[ Voor 111% gewijzigd door Satch op 22-12-2004 21:13 ]

• jdiezrequejo
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:07:
[...]

Ik kon met mijn asus het toerental op ignored zetten en dan deed hij direct. Dat al geprobeerd?
Zag wel idd dat je hem op ignored kan zetten jah..
Maar dat geeft dus verder geen problemen ofzo? :)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:02
neej, dat hindert niet.

Alleen wanneer je CPU-fan een keer onverhoopt echt niet draait, dan geeft ie dus geen alarm...

Ik heb hier een 7000CU, die draait altijd op z'n langzaamst, gaf altijd een foutmelding en vroeg om F1 bij booten. Heb in de bios (ASUS P4P800S) uitgezet dat ie daarop moet wachten, maar dan gaf ie de melding alsnog. Een kennis voor me is toen in de bios gedoken en heeft de hardware-monitor gewoon helemaal gedisabled, (hardware-monitor is dat scherm met temps en toerentallen). Nu doet ie het probleemloos.
Pagina: 1