Toon posts:

asus 9800xt +silencer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een asus 9800xt nu wil ik een andere koeler erop zetten en dan graag de silencer,en zover ik heb kunnen vinden moet ik de versie 3 hebben.
maar goed ik heb me de pl....... gezocht maar ik kan er nog maar weinig over vinden,ik weet wel dat er topic,s over gelopen hebben maar ja .

1 hoe word het geheugen gekoeld?,nu is dat doormiddel van de koperen plaat achterzijde.
2 makkelijke montage
3 temperaturen verbeterd?geluid?

Verwijderd

Voor de 9800XT heb je deze nodig:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1723
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1723-1718.gif
Zo te zien word het geheugen er ook bij gekoeld.

Van de site:
1 De gebruikte ventilator heeft ten opzichte van zijn voorganger een grotere diameter en beschikt over een keramiek lagering. Hierdoor weet de ATI Silencer betere koelprestaties te leveren dan de standaard koeling terwijl eveneens het geluidsniveau drastisch lager wordt.

2 Het zilverkleurige koellichaam beschaat uit 35 grote aluminium koelvinnen en een bodemplaat van koper. Deze vervangt de standaard aanwezige koeler en wordt op de VGA-kaart bevestigd door middel van schroeven. De lucht die over het koellichaam geleidt wordt, verlaat de behuizing door de openingen in het slotplaatje. Op deze wijze wordt tevens de binnentemperatuur van de behuizing verlaagd.

3 Standaard wordt een grote aluminium RAM-koeler meegeleverd voor een effectieve koeling van de geheugenchips.

Ik heb er zelf ook 1 gehad en die was aanzienlijk stiller als een stock koeler! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt,mischien nog meer ervaringen??

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zijn er genoeg topics over volgens mij zowiezo wel 3

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 15:59
Deze koeler zit standaard op elke HIS X800 en ik heb hem dus ook erop zitten. De koeler werkt de eerste drie maanden stil en goed, maar daarna begint het. Dat ding is een letterlijke stofzuiger en na 3-4 maanden zit de koeler gewoon verstopt door het stof. De fan gaat dan ook zo heerlijk aanlopen zodat je soms een beetje vaag geluid uit je kast krijgt.

Koop gewoon een zalman koeler, er is net een nieuwe uit voor VGA kaarten. Zalman is wel goed spul, deze koeler haalt bij mij Q2 van 2005 iig niet :S

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

The Widow Maker schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:45:
Deze koeler zit standaard op elke HIS X800 en ik heb hem dus ook erop zitten. De koeler werkt de eerste drie maanden stil en goed, maar daarna begint het. Dat ding is een letterlijke stofzuiger en na 3-4 maanden zit de koeler gewoon verstopt door het stof. De fan gaat dan ook zo heerlijk aanlopen zodat je soms een beetje vaag geluid uit je kast krijgt.

Koop gewoon een zalman koeler, er is net een nieuwe uit voor VGA kaarten. Zalman is wel goed spul, deze koeler haalt bij mij Q2 van 2005 iig niet :S
Weet je van in de manual bij de Arctic staat? Dat je deze eens in de zoveel tijd moet schoonmaken, door met een stofzuiger erachter te hangen. Simpel as that.

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 16:03
The Widow Maker schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:45:

Hij houd het ieder geval al langer uit dan me standaard koeler ;) die ging na een maand al rammelen...

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je ervoor zorgt dat je PC niet een groot stofnest is, door bijvoorbeeld stoffilters of zelf in keer in de paar maanden zelf het stof verwijderen (busje perslucht) dan gaan je fan's veel langer mee, zonder irritante herrie te maken.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
lijkt mij dat elke koeler wel lawaai gaat maken als er veel stof tussenkomt B)
maar misschien is de nieuwe zalman een optie? even duur en schijnt stuk stiller te zijn.. :)
hij blaast wel geen lucht uit je kast maar lijkt me toch beter ( als je voor stilte gaat) en koeling ook wel..

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hem geplaatst maar mensen met een asus kaart moeten wel even de conector,s verwisselen(solderen).
die van de asus is veel kleiner dan van de silencer

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Weet iemand of deze ook op een Sapphire 9800xt past?.. Bij mij begint de standaard koeler ook langzaam te overlijden.

Iemand had het ook over een Zalman. Kan iemend me vertellen welk type/model er hier bedoeld wordt? (die uiteraard op een Sapphire past)

Bvd,

6pac

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:46
ik denk dat het een zalman VF 700 CU bedoeld word

Verwijderd

6Pac schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:38:
Weet iemand of deze ook op een Sapphire 9800xt past?.. Bij mij begint de standaard koeler ook langzaam te overlijden.

Iemand had het ook over een Zalman. Kan iemend me vertellen welk type/model er hier bedoeld wordt? (die uiteraard op een Sapphire past)

Bvd,

6pac
of de vf700cu past op een 9800 weet ik niet , heb zelf een 9600pro met de vf700 en de kaart is van sapphire, moest wel een modificatie uitvoeren aan de bevestigings clip ( lees stuk eraf zagen) omdat ie anders tegen een condensator aan kwam en ik hem dus niet goed kon vastdraaien...

dus als je het doet doe een goede research of zorg voor goed gereedschap ;)

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Ok, Thanks voor het advies en ik heb idd wat research gedaan.. ik heb uiteindelijk voor een Zalman combie ZM80D-HP en ZM-OP1 gekozen

Groeten, 6pac

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Pagina: 1