Toon posts:

3D performance van games in een Windows "window".

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry title moet 3D performance zijn uiteraard... :P

Ik zit te dubben over een TFT scherm en ben aan het kijken naar een 19 of 20 inch. Maar ik speel ook 3D games als half-life 2 etc, en speel die met mijn Ati Radeon 9800 Pro op een resolutie 1024 x 768 (ben meer van de performance dan van de kwaliteit). Als ik zo'n 20 inch ga gebruiken om fullscreen op (non-native) resolutie van 1076 te spelen wordt het niet het mooiste wat je kan krijgen, dus dacht ik, als ik het in een window speel, is het geen probleem met een hogere native resolutie en kan ik wel een groot scherm kopen.

Vraag: Wat is de impact op 3D peformance als je in een "window" speelt? (veronderstel even dat het scherm een extreem lage responstijd etc heeft)

(Of heb je daar meer info voor nodig?)

Thx :) ,
Gurt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 19:23 . Reden: typo in title ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
nou ipv het in een window spelen, kan je de meeste schermen/videokaarten ook zo instellen dat hij gewoon 1024x768 pixels tekent en de rest (er om heen) gewoon zwart laat. werkt misschien een stukkie beter (iig geen perfomrance verlies)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Typo topictitel fixed :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
:? ik lees toch nog steeds perfomance :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
e3 ipv 3D viel meer op :P

Titelfix #2 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, gevalletje van te snel typen... :P
Dank voor de verbetering. Zat volledig in de stress want door upgrade van php naar versie 4.3.10, lag mijn site uit de lucht (www.divestart.com) en had geen flauw idee waarom. Voor de afleiding even naar Tweakers, altijd goed. Las hier iets over conflict tussen Zend optimizer... etc. ben volledig off topic bezig nu... sorry.
Klinkt interessant, dat verhaal met die zwarte rand. Is er een standaard naam voor zo'n functie? Zodat ik kan checken of monitors dat ondersteunen? Of is dit een software verhaal? Zo ja, zit dit dan in Windows, de game, of de monitor?

Dank voor de suggesties en antwoorden
(Zo... even op spelfouten checken...)

Grtz Gurt

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 22:33

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ook een vraag: Verlies je wel je performance (of wat dan ook) in window-mode..?

Ici kann uw Werbung staan

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik weet niet in hoeverre het echt een "feature" is, ik had het ook op mijn P1 Toshiba laptop en op mijn P3 Toshiba laptop, ik kon onder winxp op die p3 dan wel instellen dat ie evt moest stretchen als ik onder de native resolutie kwam.
Pagina: 1