Hallo mensen.
Naar aanleiding van aanhoudende problemen met m'n Asus WL500g draadloze 54 mbit router heb ik deze vandaag geruild voor een ander.
Connectieproblemen zijn opgelost, behalve 1 heel vervelend ding. Zo om de 30 seconden treedt er een ping timeout op als ik van pc naar router of van pc naar pc ping. In spellen krijg je daardoor dus lag.
Router:
Asus WL500g met laatste firmare 1.9.2.4
Clients
3 x Asus WL160g 54 Mbit USB 2 adapters
OS
Allemaal WinXP met SP2 + updates t/m vandaag
IP-adressen handmatig (192.168.1.10 --> .11 --> .12 --> .13)
Ontvangst:
Alle drie de PC's "Good tot Excellent op 54 mbit /sec"
Op de router heb ik al:
-Kanaal vastgezet / automatisch gezet
-Frame bursting aan/uit
-54 G only
-Encryptie aan/uit
-Radio power aangepast
-DHCP aan/uit
-Firewall aan/uit
-Manual IP assignment aan/uit
Niets helpt, het signaal blijft goed tot excellent, maar de ping time-outs blijven sporadisch terugkomen.
Mijn vraag: Valt dit uberhaupt op te lossen op deze router? Als ik een Linksys 54g router koop, ben ik dan van dit probleem af?
Alvast bedankt!
Naar aanleiding van aanhoudende problemen met m'n Asus WL500g draadloze 54 mbit router heb ik deze vandaag geruild voor een ander.
Connectieproblemen zijn opgelost, behalve 1 heel vervelend ding. Zo om de 30 seconden treedt er een ping timeout op als ik van pc naar router of van pc naar pc ping. In spellen krijg je daardoor dus lag.
Router:
Asus WL500g met laatste firmare 1.9.2.4
Clients
3 x Asus WL160g 54 Mbit USB 2 adapters
OS
Allemaal WinXP met SP2 + updates t/m vandaag
IP-adressen handmatig (192.168.1.10 --> .11 --> .12 --> .13)
Ontvangst:
Alle drie de PC's "Good tot Excellent op 54 mbit /sec"
Op de router heb ik al:
-Kanaal vastgezet / automatisch gezet
-Frame bursting aan/uit
-54 G only
-Encryptie aan/uit
-Radio power aangepast
-DHCP aan/uit
-Firewall aan/uit
-Manual IP assignment aan/uit
Niets helpt, het signaal blijft goed tot excellent, maar de ping time-outs blijven sporadisch terugkomen.
Mijn vraag: Valt dit uberhaupt op te lossen op deze router? Als ik een Linksys 54g router koop, ben ik dan van dit probleem af?
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door Undertaker2 op 22-12-2004 19:06 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec