Wireless netwerk. Ping timeouts en lag in games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46
Hallo mensen.

Naar aanleiding van aanhoudende problemen met m'n Asus WL500g draadloze 54 mbit router heb ik deze vandaag geruild voor een ander.

Connectieproblemen zijn opgelost, behalve 1 heel vervelend ding. Zo om de 30 seconden treedt er een ping timeout op als ik van pc naar router of van pc naar pc ping. In spellen krijg je daardoor dus lag.

Router:
Asus WL500g met laatste firmare 1.9.2.4

Clients
3 x Asus WL160g 54 Mbit USB 2 adapters

OS
Allemaal WinXP met SP2 + updates t/m vandaag

IP-adressen handmatig (192.168.1.10 --> .11 --> .12 --> .13)

Ontvangst:
Alle drie de PC's "Good tot Excellent op 54 mbit /sec"

Op de router heb ik al:
-Kanaal vastgezet / automatisch gezet
-Frame bursting aan/uit
-54 G only
-Encryptie aan/uit
-Radio power aangepast
-DHCP aan/uit
-Firewall aan/uit
-Manual IP assignment aan/uit

Niets helpt, het signaal blijft goed tot excellent, maar de ping time-outs blijven sporadisch terugkomen.

Mijn vraag: Valt dit uberhaupt op te lossen op deze router? Als ik een Linksys 54g router koop, ben ik dan van dit probleem af?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Undertaker2 op 22-12-2004 19:06 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46
Okee dames en heren... het is EINDELIJK opgelost. Het blijkt dat Windows Zero Wireless Configuration Utility (of hoe het ook heten mag) simpelweg kut is.

Met het Asus Utility werkt alles wel zonder ping time-outs en dus danken wij meneer Gates voor deze fijne 'feature' van Windows XP ;)

/edit
Moest ook nog de clients op een vaste snelheid zetten... anders nog steeds sporadisch ping timeouts

/edit2
Uiteindelijk bleken de ping-timeouts toch niet verdwenen. Na veel geklooi blijkt het feit dat 1 pc hier in de DMZ zone staat de problemen te veroorzaken. Specifieker: De router gaat flippen zodra er een PC in de DMZ zone staat.

Samenvattend:
-Zero Wireless Configuration Utility/Service uitzetten lost het probleem van de lag in spellen op.
-Geen gebruik maken van de DMZ optie in de router lost het probleem van de traag ladende pagina's en de ping timeouts op
-Alles draait hier nu vast op 54 mbit, maar misschien dat automatic nu ook wel werkt. Voor mij is het in elk geval een kwestie van 'don't touch if aint broken anymore' :)

[ Voor 68% gewijzigd door Undertaker2 op 07-01-2005 15:33 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec