Pinnetjes van processor gebroken

Pagina: 1
Acties:

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Hallo ik heb een 2.4 Ghz processor en daar zijn een paar pinnetjes van gebroken, en ook wat verbogen.

het liefst zou ik vol vuur alle pinnetjes rechtbuigen, en op de plaats van een pinnetje ontbreekt een pinnetje van een andere "dode" P4 erin stoppen, processor erop en dan moetie het doen mijns inziens.

Nu komt mijn vraag: kan dit? en dan doel ik op: een oud pinnetje op de plek waar zo'n pinnetje gebroken is, en de processor die het nog wel doet erop zetten. (nu doetie het niet, hij is bij verkeerd verwijderen een paar van die pinnetjes kwijt geraakt. Maar ik durf er een eed op te leggen datie het doet alstie alle pinnetjes heeft. < zie vraag plz: kan dit ;) >

anders begin ik er niet aan, gezien de tijd dat ik er mee bezig zal zijn minstends een hele avond vergt.

alvast bedankt

>:) ennuh voor de sneeky's onder ons: op Google en vooral op GoT heb ik gezocht: nix te vinden 8)7

Verwijderd

Wat heb je gedaan??! Moord!! Haha, nee joh, Pentiumpjuh.. Rechtbuigen kan wel, werkt meestal ook heb t laatst nog gedaan bij n 486DX2 maar daar waren er geen afgebroken... In theorie zou t kunnen alleen heb je dan weer problemen met geleidbaarheid enzow.. die dingen komen best nou zeg maar.. T is t proberen waard, als t lukt heb je weer wat geld bespaard.. ik zou t proberen, maarja ik hou dan ook van prutsen... hoop dat t lukt sterkte

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Dat rechtbuigen moet wel lukken met een klein pinnetje bijv... maybe kun je die pinnetjes met een heeele kleine soldeerbout er weer aan solderen al hoewel ik denk dat je nie echt suc6 krijgt. je kunt het proberen natuurlijk gewoon van een oude cpu (pentium 1 ofzo) de pinnetjes in de socket drukken en de CPU de bovenop. Ma de kans is groot dat je je hele mobo opblaast en maybe wel meer, dus watch out!

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=

Ik zou ze iig wel proberen vast te maken aan de processor zelf B)

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzor op 22-12-2004 19:16 ]

[This is what you get when you mess with us]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
ennuh voor de sneeky's onder ons: op Google en vooral op GoT heb ik gezocht: nix te vinden
Hier was een week of twee nog wat over, me zoekt ;)
Klik ! :)

[ Voor 24% gewijzigd door SH4D3H op 22-12-2004 19:03 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

of ze de aan lijmen. gaat ook makkelijker :o

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

stop wat koperdraadjes in het socket op die plekken en het werkt weer, heb ik ook eens gedaan voor iemand :)
Was wel aan de buitenant en maar een pinnetje en dan is het makkelijk, echter als er pinnetjes aan de binnenkant afgebroken zijn kan het nog best wel eens lastig zijn ;)

Verwijderd

Ik denk dat het wel mogelijk is, en dat je niet je mobo ofzo ermee kan opblazen, dus ik zou het gewoon proberen :)

• kvdd
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:04:
stop wat koperdraadjes in het socket op die plekken en het werkt weer, heb ik ook eens gedaan voor iemand :)
Was wel aan de buitenant en maar een pinnetje en dan is het makkelijk, echter als er pinnetjes aan de binnenkant afgebroken zijn kan het nog best wel eens lastig zijn ;)
YEA aan de buitenkant afgebroken!!!! dus er zit geen gaatje in mn processor!!! :):):) ik ga het proberen vanaaf nog en ik post mijn bevindingen hier

iedereen bedankt voor zover! _/-\o_

• SH4D3H
Die pinnetjes aan de buitenkant zijn niet zo belangrijk ;)
Maar dat kun je in het datasheetje vinden :)

• kvdd
vingerfrits schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:04:
of ze de aan lijmen. gaat ook makkelijker :o
tja word het dan niet te dik vraag ik me af. ik ga eerst alles recht proberen te buigen, dan passen, endan pas lijme.

zal ik maar secondelijm neme, of moet het perse zilverlijm zijn? is bij onze bouwmarkt niet te hale namelijk.

• SH4D3H
Als ie geen contact maakt door de lijm schiet het niet op he?
Lees da topic dat ik gaf nou eens, je hoeft helemaal niet te lijmen :)

Zilverlijm willen ze nog weleens hebben bij de garage :P

[ Voor 22% gewijzigd door SH4D3H op 22-12-2004 19:32 ]

• kvdd
SH4D3H schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:18:
Die pinnetjes aan de buitenkant zijn niet zo belangrijk ;)
Maar dat kun je in het datasheetje vinden :)
hey! meen je dat? of is dat een geintje, ik heb er niet zoveel verstand van maar er zijn 2 pinnetjes afgebroken die allemaal in de buitenste rij zitten.

• kvdd
SH4D3H schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:31:
Als ie geen contact maakt door de lijm schiet het niet op he?
Lees da topic dat ik gaf nou eens, je hoeft helemaal niet te lijmen :)

Zilverlijm willen ze nog weleens hebben bij de garage :P
als ik het goed begrijp, dus toch het volgende doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1: pinnetjes van processor goed buigen

2: proberen oftie het zo doet

3: als hij het niet doet, pinnetje van andere dode processor slopen

4: zo'n pinnetje op de goede plaats in je socket zette

5: hopelijk lukt dit :)

is dit correct of is dit onjuist?

ennuh SH4D3H, ik heb het topic geleze dat jij me aanbood, maar dit is het oordeel van dat topic, naar mijn mening.

ff reageren als we nog tijd hebben, want ik ben nu momenteel aan het verbuigen, dus ben zo klaar voor de actie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kvdd op 22-12-2004 20:18 ]

• SH4D3H
Jah, wat je zei klopt (dat code blok ;))
En jah dat eerste regeltje was een grapje, hoewel veelal de belangrijkste aan de binnenkant zitten :P

Verwijderd

kzou ff pinout bij intel support gaan bekijken mischien zijn het wel massa pennen, dan maakt een meer of minder ook niet zo veel uit.

• kvdd
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:12:
kzou ff pinout bij intel support gaan bekijken mischien zijn het wel massa pennen, dan maakt een meer of minder ook niet zo veel uit.
uhm data sheet bekeken, maar uhm kan ik geen wijs uit worde. (8>

het is een 478 socket, en hij doet het niet na pinnetjes rechtbuigen,

de situatie is zo: ik heb twee moederborden, waarvan 1 naar de klote.
tevens 2 processors waarvan de een kaduuk is naar mijn mening, omdattie alle pins nog heeft. en het op allebij de moederborden niet doet.

nu wacht ik een dagie en dan komt mn broer langs, die heeft een pentium 4 bij zich dan, en dan testen we ff allebij die proc's, en dan moet het goed komen. :)

iemand andere ideeën?
Pagina: 1