Toon posts:

[NDPS] printer driver distributie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel verspreiden we onze drivers naar netwerk-printers via NDPS. Dit werkt gewoon lekker. Momenteel hebben we echter nog een paar remote sites zonder vette lijnen (256k enzo).

Wegens performantieredenen zouden we het printen lokaal willen laten gebeuren, maar voor de distributie van de printerdrivers willen we toch niet van het gemak van NDPS af.

Er zou in de kleinste remote sites zelfs met usb printers gewerkt willen worden.

Enige ervaring hierzo met het distribueren van USB printerdrivers? En vooral de installatie van de printerdrivers via NDPS zonder gebruik te maken van de centrale printqueue?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Heb je op de remote sites ook je eigen fileserver staan? Zoja dan zou je de install van die printerdrivers eventueel kunnen snapshotten

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25

Sjod

Ik ben goed luisterend

Je kan met "rundll32 printui.dll,PrintUIEntry" commando de drivers distribueren naar de clients.
voor een exacte lijst typ je inde prompt rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /? dan zie je alle opties.

Ik hoop dat dit is wat je bedoeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor deze 2 nuttige reply's. Snapshotten is inderdaad een leuke eenvoudige optie. Zo eenvoudig dat ik er niet aan dacht.

Het Rundll verhaal zal ik eens moeten bekijken aangezien ik op het eerste zicht niet meteen kan volgen. :9

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25

Sjod

Ik ben goed luisterend

Als je het volgende commando in de dos promtp of als start uitvoeren intypt, krijg je een mooi help bestandje

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /?

Hierin vind je hele makkelijke voorbeelden, van hoe je bijvoorbeeld een netwerprinter toevoegd aan een Windows machine (kan ook inclusief drivers),

Als je het commando in je netlogon plaatst dan word overal de printer automatisch geinstalleerd