Heeft iemand enig idee hoe je in mIRC de lengte van een zin kan bepalen? Dus hoeveel woorden er inzitten. De bedoeling is dat als je bijvoorbeeld "Hoi ik ben pietje Hoi" hebt dat hij dan 2 terug stuurt. Eigenlijk moet er dus gekeken worden hoevaak een woord in een zin voor komt
Ga voor jezelf eens na wat nu precies een woord is. Welke tekens mogen tussen groepen met karakters staan om ervoor te zorgen dat het een opzichzelfstaande groep met karakters (woord) is.
Uhm ja maar dan moet je nog steeds de zin woordje voor woordje af gaan om te kijken of het woord er in voor komt. En hoe doe je dat?
Je kunt toch 1 voor 1 de karakters bij langs gaan? Zo gauw je een 'woord' karakter tegenkomt dan verhoog je de woord count. Dan blijf je doorgaan totdat je een 'geenwoord' karakter tegenkomt (spatie, comma, etc)... dan weer verder.. etc etc.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:44:
Uhm ja maar dan moet je nog steeds de zin woordje voor woordje af gaan om te kijken of het woord er in voor komt. En hoe doe je dat?
Hmm tja... ligt eraan welke taal je werk. Je hebt wel string tokenizer en dat soort zaken, maar daar zul je dan even naar moeten zoeken. Maar zo doet een tokenizer ook zijn werk...Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:47:
Ja dat is wel een optie maar is daar geen simpele command ofzo voor?
voor command verwijs ik je door naar the 'rtfm'
[ Voor 7% gewijzigd door Alarmnummer op 22-12-2004 18:49 ]
Verwijderd
Wat wil je nu precies? Ik heb, denk ik, wel door wat je wil. Maar zoals je het voorbeeld hier opschrijft, is het ongedefinieerd wat je programma moet doen. => maak even een goed voorbeeld (en dan snap je het zelf hopelijk ook) .Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:37:
Heeft iemand enig idee hoe je in mIRC de lengte van een zin kan bepalen? Dus hoeveel woorden er inzitten. De bedoeling is dat als je bijvoorbeeld "Hoi ik ben pietje Hoi" hebt dat hij dan 2 terug stuurt. Eigenlijk moet er dus gekeken worden hoevaak een woord in een zin voor komt
Zoals het er nu staat wil je een programmaatje dat telt hoevaak het eerste woord van een zin in die zin voorkomt en daarna de rest vergeet.
Terwijl de lengte van een zin (als in het aantal woorden) in dit geval 5 zou zijn.
Een efficiënter tel-hoevaak-een-woord-in-een-zin-voorkomt-programma zou in
jouw voorbeeld 2 1 1 1 2 geven.
Dus.. verklaar u nader
Terwijl de lengte van een zin (als in het aantal woorden) in dit geval 5 zou zijn.
Een efficiënter tel-hoevaak-een-woord-in-een-zin-voorkomt-programma zou in
jouw voorbeeld 2 1 1 1 2 geven.
Dus.. verklaar u nader
[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 22-12-2004 18:56 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Oke
De bedoeling is dat het programma als iemand iets zegt (dus bijvoorbeeld "hoi ik ben pietje hoi") ziet dat er 2 keer hoi gezegt is en dat hij dus een variabele 2 keer met 1 verhoogt. Ik dacht zoiets van een while loop die doorgaat tot hij alle woorden gehad heeft. Dus:
while(%i <= Aantalwoorden-in-zin) {
if (woord-%i == hoi) {
inc %blaat
}
inc %i
}
zoiets maar dan werkend
De bedoeling is dat het programma als iemand iets zegt (dus bijvoorbeeld "hoi ik ben pietje hoi") ziet dat er 2 keer hoi gezegt is en dat hij dus een variabele 2 keer met 1 verhoogt. Ik dacht zoiets van een while loop die doorgaat tot hij alle woorden gehad heeft. Dus:
while(%i <= Aantalwoorden-in-zin) {
if (woord-%i == hoi) {
inc %blaat
}
inc %i
}
zoiets maar dan werkend
Pagina: 1