[praktische opdracht natuurkunde] sleutel verklikker

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-02 12:59
Ten eerste spijt het me als dit topic niet hier thuishoort, kon zo snel niet bedenken waar het wel in hoorde.

Voor natuurkunde (5vwo) moeten wij dus als praktische opdracht een technisch ontwerp + prototype maken van een technisch hulpmiddel. Nu zaten wij zelf te denken aan een sleutelverklikker. Deze zou dan middels bijvoorbeeld een geluidje de plaats van de sleutel aan moeten kunnen geven. Ik heb echter op got en google al gezocht, en kan bar weinig over iets dergelijks vinden.

Is het zoiezo wel mogelijk om zoiets te maken? Of hebben jullie misschien een beter idee voor een technisch ontwerp?

Alvast bedankt

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 22:36
ontwerp-ontwerp of afkijk-ontwerp? :+

Ik heb nog wel een goed idee, stop wat radium in de sleutelhanger! Geigertellertje erbij en voila!
(edit: move naar sub-forum "huiswerk"? )

[ Voor 72% gewijzigd door Initial G op 22-12-2004 18:14 ]

Verwijderd

toen uw leeraar 20 was waren die sleutelhangers waarnaar je moest fluiten mega populair

dus naar uw punten voor de creativiteit kan je zeker fluiten

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-02 12:59
Initial G schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:07:
ontwerp-ontwerp of afkijk-ontwerp? :+

Ik heb nog wel een goed idee, stop wat radium in de sleutelhanger! Geigertellertje erbij en voila!
(edit: move naar sub-forum "huiswerk"? )
't Is de bedoeling dat je zelf een ontwerp bedenkt, maar of een dergelijk product al bestaat maakt niet uit. Heel grappig zo'n radioactiviteit sleutelhanger maar beetje duur en ''gevaarlijk" :?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Moeilijk is het niet, dat heb ik in mijn middelbareschool-tijd nog gemaakt met behulp van een systeembordje. Ga eens naar de bieb voor een simpel elktronica boekje of een stapel Electuur-tijdschriften. Je mag er wel zelf wat meer moeite voor doen vindt ik. 5VWO wordt verwacht wel wat niveau te hebben en zeker niet een kant en klaar gepost schemaatje hier van het forum te plukken! :z

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

/me denkt aan een grote accu en lamp >:)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 22:36
mastair schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:57:
[...]

't Is de bedoeling dat je zelf een ontwerp bedenkt, maar of een dergelijk product al bestaat maakt niet uit. Heel grappig zo'n radioactiviteit sleutelhanger maar beetje duur en ''gevaarlijk" :?
ja, dat was een geintje dus he. :+
Er schieten mij trouwens een heel aantal "technische hulpmiddelen" te binnen die je ook zou kunnen maken, alleen niet iedereen in je klas is al achttien denk ik...

ik sluit me aan bij breinonline
Pagina: 1