Toon posts:

Acces macro op pauze

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben bezig met een macro in acces 2003. Deze macro doet een paar meldingen geven een paar formulieren openen, maar ik zit echter met 1 probleem, hij doet het allemaal net iets te snel. Ik wil hem dus op pauze zetten. Na alles te hebben geprobeerd (ben van de klik-generatie) kom ik er niet uit en ben got gaan afspeuren hier kom ik echter ook niet uit. Weet iemand hoe ik dit kan invoegen?

bvd,

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[google="access macro pause"]

Mag ik trouwens vragen wat hij te snel doet? Voor meldingen kan je modale vensters gebruiken, en formulieren openen kan beter snel dan langzaam gaan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
De macro moet tekst in het statusbalkje weergeven en dat gaat te snel. Waardoor mijn eigenhandgemaakte splash ook niet te zien is.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Wat dacht je van een message box. Dan moet je op Okéé drukken om verder te gaan.

In het nederlands (macro, berichtweergeven)

Verwijderd

Topicstarter
De macro wordt uitgevoerd als het "programmatje" wordt opgestart. dus om dan op ok te klikken is niet echt leuk.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Kan je niet een Timer gebruiken - dus dat je een schermpje of tekst niet-modaal weergeeft, timer start en zodra de timer triggert (na x seconden) haal je het schermpje weg.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
De timer moet in vb of niet? daar ben ik dus niet goed in, maar daar vind ik wel iets op.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Van de klikgeneratie: hoog tijd om er wat aan te doen door een handleiding of F1 te lezen. Heb je veel profijt van :Y)

Waarom trouwens in de statusbalk? In een logfile of evt. in het "Venster Direct" lijkt me dan logischer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ondertussen nog even verder gegaan en heb in vb liggen klungelen en het zal best wel werken, maar hoe kan ik een module weer terug naar een macro converteren

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt puur VB gebruikt? In principe kan je de Office DLL's vast gebruiken. Maar ik denk dat het handiger is om VBA te gebruiken ipv VB. Of bedoel je een Excel VBA module? Dat is +- een macro. Hang een knop aan de macro of start het via autostart in een document en het loopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu op een andere manier gefixet. dmv een klik systeempje op het splash.
Ja ik heb puur vb in access gebruikt. Er is nu dus een module van gemaakt en die krijg ik niet terug naar een macro.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Er is ook geen vba-to-macro converter :)

Wat je wel kan doen is in een macro de functie laten aanroepen die je in vba gemaakt hebt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1