Toon posts:

Info oproep over ud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik iedereen die extra info heeft over het dataverbruik en andere bijkomende koste van dpc gebruik op meerder computers op roepen om dat op te sturen of te posten.
Ik heb namemlijk binnekort een afspraak met de directie van 2 scholen om ud daar op de computers te gaan draaien.
Alleen wil ik nog effe wat meer info hebben.svp _/-\o_
Laat die koe maar grazen daar!!! }:O

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Move along please, nothing to see here...

[ Voor 91% gewijzigd door CowArt op 22-12-2004 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry typ vout _/-\o_
zo al beter???????? O-)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

In de FAQ staan al een hoop gegevens over het gebruik en verbruik van de client.
Verder zou je deze brief eens door kunnen lezen. Deze heeft betrekking op een ander project maar veel argumenten gaan voor al DC-projecten op.

Veel succes en we lezen graag de resultaten :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

je zou eventjes kunnen opzoeken hoeveel watt proc's gebruiken en wat het verschil is bij idle/full load

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 12:17
WDO:
Deze pagina is in onderhoud, probeer het later nog een keer.
8)7

Maar uhm, hoe groot is zo'n WU van UD? Kan er ook niet echt een antwoord voor vinden op WDO of zo.

Verder zou het verbruik van PC's met idle en full load (gemiddeld verschil tussen die 2) ergens op internet te vinden moeten zijn maar waar kan ik zo nog niet echt zeggen :D

Verwijderd

/me graaft energiemeter op

laptop xp2000+
idle 24 watt
load 54 watt (30 watt (125%) meer verbruik)

Desktop xp3000+
idle 115 watt
load 133 watt (18 watt (13,5%) meer verbruik)

Je zou eigenlijk moeten testen op een systeem dat gelijk is aan die schoolcomputers (ik gok dat het celeron systemen zijn) en dan kijken wat daar het verschil in gebruik is. Er kunnen nog behoorlijke verschillen zijn per processor. Een kilowattuur stroom kostte me hier de laatste keer dat ik keek ongeveer 14 cent, die kosten kunnen ook weer verschillen voor een school die grootafnemer is denkik. Op m'n desktop zou het dan 55,6 uur duren voordat ik die 14 cent extra kwijt ben voor DPC.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:14
Eind november is er door ReadyResponse.org een onderzoek gedaan naar het extra stroom (wattage) verbruik door een DC client. Het gaat dan wel om een d.net client maar denk niet dat het veel schil uitmaakt welke client je ervoor gebruikt. Er zijn diverse computerconfiguraties in de test gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.readyresponse.org/components/com_distcomp/images/wattagechart.jpg

Misschien heb je er wat aan.
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk da is info om mee voor de dag te komen.
Veel dank voor al het speurwerk _/-\o_
Op naar mijn afspraak en dat we maar veel computers erbij krijgen :9~
Laat die koe maar grazen }:O

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wow, hopelijk gaat het door. Hoeveel systemen kun je dan mee laten doen? en wat zijn de specs? :P

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Dit maakt me ook wel benieuwd :)
Over de grootte van de WU's tja: die durft nogal varieren maar ud_mon weet me te vertellen dat 42 kb normaal is.
Als het stroomverbruik een heikel punt is antwoord je gewoon dat die pc's niet perse 24/7 moeten draaien; ok het zou leuk zijn maar een school is ook een bedrijf. En op die manier draag je toch je steentje huis bij aan dit project!

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:02

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:26:
/me graaft energiemeter op

laptop xp2000+
idle 24 watt
load 54 watt (30 watt (125%) meer verbruik)

Desktop xp3000+
idle 115 watt
load 133 watt (18 watt (13,5%) meer verbruik)

Je zou eigenlijk moeten testen op een systeem dat gelijk is aan die schoolcomputers (ik gok dat het celeron systemen zijn) en dan kijken wat daar het verschil in gebruik is. Er kunnen nog behoorlijke verschillen zijn per processor. Een kilowattuur stroom kostte me hier de laatste keer dat ik keek ongeveer 14 cent, die kosten kunnen ook weer verschillen voor een school die grootafnemer is denkik. Op m'n desktop zou het dan 55,6 uur duren voordat ik die 14 cent extra kwijt ben voor DPC.
Reken ik het dan goed uit als ik zeg dat die XP3000+ je ongeveer 6 euro per jaar aan stroom kost ?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Topicstarter
Op een school praten we over min. 40 aan computers andere durf ik nie te zeggen.
Wel dat in mei er nog meer bij komen. ;)
Als we over het hele roc praten zijn het er vele honderden :9~
Dus ik hoop dat het met al jullie goed ga komen met de vergadering, goed doel steunen is altij mooi om te steunen voor een school :)

Verwijderd

Wessie schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:42:
[...]

Reken ik het dan goed uit als ik zeg dat die XP3000+ je ongeveer 6 euro per jaar aan stroom kost ?
Volgens mij bedoelde hij extra gebruik. Dus het verschil per jaar in je stroom rekening zou 6 euro euro zijn ten op zichte van een idle pc die net zolang aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Jow thnx, mensen die mij snappen.
Dat zijn bedragen waar een school nie over mag vallen lijkt mij :P
Betalen toch al genoeg school geld B)
Veel dank _/-\o_

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mja ik denk dat het toch niet door gaat. Als je honderden pc die normaal idle draaien nu opeens volledig gaat belasten, stijgen de kosten enorm. Op jaarbasis verschilt dat nogal. Geld dat de school liever aan anderen dingen besteed denk ik. Ik denk dat ze je wel zullen vragen om het exact uit te rekenen.

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

als je die 3000+ neemt, dan is dat 133*24=3192 watt per dag = ~ 44,5 ct per dag
doe dit maal 365 en je hebt 162 euri per jaar.

Hiervanaf trek je het dagelijks gebruik op school, dus dat is 10 uur per dag * 115 Wat = 1150 per dag = ~16ct per dag * 5 dagen per week * 45 weken per jaar = 36 euri. Het kost dus per jaar 126 euro extra. doe dit maal 40 en als ze 5000 euro willen investeren, dan zit je snor.

(please correct me if i'm wrong ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Marcelloz op 25-12-2004 10:09 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 12:17
Marcelloz schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:09:
als je die 3000+ neemt, dan is dat 133*24=3192 watt per dag = ~ 44,5 ct per dag
doe dit maal 365 en je hebt 162 euri per jaar.

Hiervanaf trek je het dagelijks gebruik op school, dus dat is 10 uur per dag * 115 Wat = 1150 per dag = ~16ct per dag * 5 dagen per week * 45 weken per jaar = 36 euri. Het kost dus per jaar 126 euro extra. doe dit maal 40 en als ze 5000 euro willen investeren, dan zit je snor.

(please correct me if i'm wrong ;) )
Dan moeten ze wel 24/7 draaien toch? Wat als ze gewoon de 10 uur per dag, 5 dagen per week en 45 weken per jaar draaien? Is misschien iets makkelijker over te halen ;)

Verwijderd

hey op welk roc is dit? ;) ik zit nl zelf ook op het roc in hengelo ;) dus als je die lui op dat roc everhaalt laat ze dan hier ook ff contact opnemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op het roc prinsentuin in breda, als het zo ver komt gaan we zeker voor meer scholen.
Je kan natuurlijk zelf bij je school al gaan informeren, hoe meer leerlingen er mee komen hoe beter natuurlijk. :)

Verwijderd

ja ik zit op "het ict college" :P zo noemen ze die :P Denk dat daar wel een paar honder pc's staan, 3 verdiepingen met bijna elk lokaal vol pc's gestouwd....net nieuwe p4's 2,8 Gz ;-)

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* COMPUTERFREAKED heeft zelf wel ens A meter tussen stroomkabel getweaked (neeh idd, dit zou niet door de KEMA komen maar boeien) en het maakte bij mij niets uit :+

Dit was met iets anders :X, k weet niet meer wat het uitmaakte, meende iets van 0,15A dus ongeveer 35 watt met een barton 2600

[ Voor 34% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 26-12-2004 19:22 ]

Pagina: 1