Film in powerpoint: zwart beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:02
Tja, beetje laat maar goed...
Vanavond ( half 8 ) vertrek ik naar een bruiloft waarvoor we als vrienden een powerpoint presentatie gemaakt hebben. Leuke foto's en video's erin en klaar, dacht ik...

Probleem is nu dat het beeld van de video's zwart is in powerpoint. Als ik ze open in Media-Player dan krijg ik wel beeld te zien...

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? :X
De films zijn in .avi-formaat en komen oorspronkelijk van een dvd.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Zelfde PC/laptop gebruikt? Kan namenlijk PC zijn met andere codec's. Media Player kan wat flexibeler zijn soms. (Media Player... Flexibel? Jah, I know... ;) )

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Veel videokaarten kunnen om de een of andere reden overlays niet op twee schermen tegelijk laten zien. Probeer het tft scherm van de laptop eens uit te zetten of in plaats van te mirrorren je desktop te laten extenden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Niek_
Leuke is dat ik de presentatie op m'n desktop gemaakt heb en deze daar ook op probeerde, daar kan het dus niet aan liggen.

Heb het ook nog niet op 2 schermen geprobeerd. Wil het eerst werkend hebben op m'n desktop.

--> ? Geluid blijkt het wel te doen, hoor exact wat ik moet horen maar ik zie niks... |:( <--

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 18:28
Het is wel handig om te weten wat voor videokaart je hebt, en hoe je deze exact hebt aangesloten op je schermen :)

• Niek_
Videokaart is ASUS V6600 Deluxe, heb hem alleen op m'n 'gewone' beeldscherm aangesloten, stomme is dat hij in Mediaspeler dus wel helemaal goed afspeeld....alleen in Powerpoint niet. |:(

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 13:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk kloppen de instellingen van je videokaartdrivers niet (probeer eens nieuwe drivers). Of gebruik je een verouderde PowerPoint versie die een antieke Media Player versie gebruikt om die filmpjes af te spelen en kan ie bepaalde codecs niet laden.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

misschien even een heel uitgebreid codec-pack installeren

. . . . . Youp.net . . . . .

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij heeft dat te maken met je overlay instellingen van je videokaart.. Ik zou daar maar eens ff mee gaan rommelen.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Of probeer even in plaats van Powerpoint, Powerpoint viewer

Dit zou natuurlijk eigenlijk niets uit moeten maken, maar je weet nooit.

[ Voor 19% gewijzigd door HenkieNL op 22-12-2004 18:29 ]

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
welke versie van powerpoint gebruik je?
in powerpoint 2003 heb ik dit probleem blijkbaar niet. Ik heb het geprobeerd met een aantal filmpjes, de meeste divx/xvid spul. En dat schijn allemaal te gaan zoals het hoort.
Je kan misschien proberen de filmpjes eens te hercoderen naar een ander formaat? of lukt dat niet meer (vanwege je tijdgebrek ;))?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is al vaker gezegd maar ik herhaal het nog een keertje omdat je twee posts doet zonder daar op in te gaan: check je overlay settings :Y)
Zoals vaak in de search is terug te vinden: open evt eerst een filmpje met de mediaplayer en open daarna pas PPT voor je eigen filmpje. Maar of dat in PPT werkt weet ik niet
offtopic:
En de reden dat ik reageer: 1 vraagteken in de topictitel is meer dan zat dus ik verwijder de andere ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En ik zie nu dat je in een spamtopic zegt voor 19.30 antwoord te "moeten" hebben omdat het dan nodig is. Dan kan het nu wel dicht ook 8)7

Als je als Tweaker toch er achter wilt komen: check dus eerst van overlay inhoudt :Y)

En ik lees nu dat Niek_ het antwoord in dat spamtopic had gekregen maar het niet nodig vond om dat te melden aan de mensen die hier wilden helpen :/
Niek_ schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:43:
Allemaal bedankt! Heb de oplossing gevonden.
echt weer microsoft logica...

De eerste keer heb ik de films ingevoegd door te kiezen voor invoegen-films.
Ik heb ze nu ingevoed door te kiezen voor invoegen-object. Hier heb ik dan het video-bestand gekozen.

Op de een of andere vage manier werkt het nu!! :Y)

Allemaal heel erg bedankt voor al jullie reacties. _/-\o_
Ik kan een onbezorgde avond tegemoet :)

[ Voor 60% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2004 20:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.