Als allereerst mijn specs
Mijn PC:
Asus ASUS A7V600-X (bios 1003 d8 ik)
AMD Athlon XP 2200+
PQI 512mb DDR PC3200
voor meer specs zie mijn sig (DESKTOP PC)
nu is het geval dat mijn processor een FSB van 133mhz heeft maar mijn geheugen wil niet op 266DDR lopen. Hij POST dan niet meer (beeld gaat niet meer aan, fannetjes etc wel), dit probleem heb ik niet als ik mijn geheugen Asynchroon laat lopen op 333DDR of 400DDR.
wat heb ik geprobeert:
Timings zo los mogelijk --> geen beeld op 266ddr
Timings zo strak mogelijk (ja je gaat tog dingen proberen) --> geen beeld op 266ddr
Timings op SPD --> geen beeld op 266ddr
Memtest 86+ gedraait --> geen fouten in geheugen na 24 uur gedraait te hebben (zowel op 333ddr als op 400ddr spd-timings)
PC ge de-oc'd (van 1900 terug naar stock 1800) --> geen beeld op 266ddr
PROBLEEM: geheugen draait niet op 266ddr, hoger is geen probleem (FSB en Geheugen zijn los instelbaar op het mobo) Wie'o'wie heeft er misschien nog een oplossing voor dit probleem?
EDIT: Ik heb ook geprobeert de BIOS op FAILSAFE te laden en op OPTIMIZED (weet zo gauw niet wat de juiste benamingen zijn, zit hier achter mijn laptop) en daarna wat met de latency's zitten te spelen
@BaAAz: ja dat had ik al gedaan maar was ik vergeten op te schrijven
Mijn PC:
Asus ASUS A7V600-X (bios 1003 d8 ik)
AMD Athlon XP 2200+
PQI 512mb DDR PC3200
voor meer specs zie mijn sig (DESKTOP PC)
nu is het geval dat mijn processor een FSB van 133mhz heeft maar mijn geheugen wil niet op 266DDR lopen. Hij POST dan niet meer (beeld gaat niet meer aan, fannetjes etc wel), dit probleem heb ik niet als ik mijn geheugen Asynchroon laat lopen op 333DDR of 400DDR.
wat heb ik geprobeert:
Timings zo los mogelijk --> geen beeld op 266ddr
Timings zo strak mogelijk (ja je gaat tog dingen proberen) --> geen beeld op 266ddr
Timings op SPD --> geen beeld op 266ddr
Memtest 86+ gedraait --> geen fouten in geheugen na 24 uur gedraait te hebben (zowel op 333ddr als op 400ddr spd-timings)
PC ge de-oc'd (van 1900 terug naar stock 1800) --> geen beeld op 266ddr
PROBLEEM: geheugen draait niet op 266ddr, hoger is geen probleem (FSB en Geheugen zijn los instelbaar op het mobo) Wie'o'wie heeft er misschien nog een oplossing voor dit probleem?
EDIT: Ik heb ook geprobeert de BIOS op FAILSAFE te laden en op OPTIMIZED (weet zo gauw niet wat de juiste benamingen zijn, zit hier achter mijn laptop) en daarna wat met de latency's zitten te spelen
@BaAAz: ja dat had ik al gedaan maar was ik vergeten op te schrijven
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:45 . Reden: extra info toegevoegd ]