Toon posts:

[laptop] Packard bell IGO 2150 on board memory defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Volgens de zaak waar ik de laptop, een IGO 2150, gekocht heb is het geheugen kapot.
Het probleem is nu echter dat dit geheugen on-board is.

Het geheugen is dus on board. Er zit echter ook nog 1 uitbreidingsslot op.
Is het mogelijk om het on-board geheugen los te krijgen (uit te schakelen misschien?) en dan alleen geheugen in het uitbreidingsslot te doen.

Of is het gewoon einde verhaal en dient er een nieuw moederbord ingeplaatst te worden.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Meestal zit het onboard geheugen vast op het bord en kan het niet uitgeschakeld worden.
Vroeger had je nog wel eens notebooks die het onboard geheugen uitschakelde als je er extra geheugen in stopte maar tegenwoordig wordt het extra geheugen toegevoegd.

Hoe weet je trouwens dat het onboard geheugen kapot is?
Als je in de BIOs kan komen, dan kan je ook de geheugentimings heel traag zetten. Sommige chips hebben alleen problemen als alle geheugentimings maximaal/optimal staan.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Uitschakelen is volgens mij inderdaad geen optie.
Ik was zelf al tot de conclusie gekomen (memtest) dat het geheugen brak was.
[rml][ XP] ntfs.sys error*[/rml]

De zaak waar de laptop vandaan komt heeft hem onderzocht en kwam met dezelfde constatering. Ze adviseerden dus echter een nieuw moederbord.

Mijn idee was dus om het on-board geheugen los te solderen (bijv) en dan alleen het uitbreidingsslot te gebruiken. Het is maar een idee, weet alleen niet of het realiseerbaar is

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:10:
Bedankt voor je reactie.
Uitschakelen is volgens mij inderdaad geen optie.
Ik was zelf al tot de conclusie gekomen (memtest) dat het geheugen brak was.
[rml][ XP] ntfs.sys error*[/rml]

De zaak waar de laptop vandaan komt heeft hem onderzocht en kwam met dezelfde constatering. Ze adviseerden dus echter een nieuw moederbord.

Mijn idee was dus om het on-board geheugen los te solderen (bijv) en dan alleen het uitbreidingsslot te gebruiken. Het is maar een idee, weet alleen niet of het realiseerbaar is
Tja waarom niet? Het ergste wat er kan gebeuren is (lijkt mij) dat je moederbord 100% stuk gaat :?

Maar als je toch al een nieuwe nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal binnenkort eens kijken wat ik er van kan maken.
bedank voor de reacties iig