Toon posts:

Hoe van "buitenaf" middels mijn ip adres een pc te bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.
Ik heb een pc opererende onder Win XP prof. met een adsl verbinding met een wireless speedtouch 570i modem. Ik heb een pc gekocht voor video bewaking en deze "gekoppeld" aan het modem via een wireless, speedtouch 120, usb adapter. Ik kan via de eigen pc en mijn laptop zien wat voor beelden deze pc registreert. Mijn wens is dit mogelijk te maken via een externe pc via mijn eigen vaste IP adres. Mijn vraag is dan ook hoe is dit mogelijk te maken. Nu levert het invoeren van mijn ip adres niets op. Een vriendelijke medewerker van een helplijn mocht vanuit die positie geen antwoord geven maar adviseerde mij hier de vraag te stellen. Hij had het over een hulp programma om binnen te komen en vervolgens via poortopening en via intern ip adres deze beelden te kunnen bekijken. Mijn kennis is echter beperkt in deze en ik hoop dan ook dat iemand mij hiermee kan helpen.
Wat voor programma, waar kan ik dit vinden en hoe te combineren met dit modem.
In afwachting.
Ik dank u reeds voor de moeite dit verhaal te lezen, ik hoop dan ook dat ik het e.e.a. duidelijk heb weergegeven.
Groet Erwin

Verwijderd

je kan natuurlijk real vnc proberen, dan log je gewoon in op die pc zelf, werkt prima hier.

Verwijderd

Bovenstaande is een mogelijkheid, zelf, op afstand, inloggen op een computer op je netwerk dus.

In elk geval heb je het volgende nodig om door je router heen te komen: Het Grote Poortmappingsverhaal

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:06:
je kan natuurlijk real vnc proberen, dan log je gewoon in op die pc zelf, werkt prima hier.
VNC is wel een security issue zo vinden een hoop mensen. Het is wel de makkelijkste en een gratis oplossing. Maar ik zou in je firewall dan wel filteren op IP's of de sessie via een SSH tunnel laten verlopen.

eenvoudige windows SSH installer:
http://www.lingewoud.nl/b.../att_1043185418_setup.exe
(nog wel even bestaande user "activeren" en in de config file tunnelen aanzetten)

putty: (om poort 5900 van VNC te tunnelen)
http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html

VNC
real: http://www.realvnc.com/
tight: http://www.tightvnc.com/
ultra: http://sourceforge.net/projects/ultravnc/

edit:
Ik bedenk me net dat dit eigenlijk helemaal geen goede oplossing is! Remote desktop is dat ook zeker niet//

Wat je zoekt is gewoon iets om video mee te streamen, let wel op dat dit wel een hoop data verkeer opleverd:
http://www.videolan.org/

Veel video camera's hebben overigens ook de optie om te streamen. Zoek daar ook eens in de opties.

[ Voor 21% gewijzigd door SSH op 22-12-2004 18:02 ]

Verwijderd

HOE bekijk je op je andere pc de beelden van je videocamera?

Is dit via een programma? via een interne website? Want misschien is het wel helemaal niet nodig om de complete pc over te nemen.

EDIT: Als de videocamera aangesloten is op een pc waar WINXPpro opdraait hoef je helemaal geen VNC oid te gebruiken.Je kunt de pc dan overnemen met Remote desktop.Je moet dan alleen TCP en UDP 3389 (dacht ik?) (port)mappen naar het ipadres van de pc waar de videocamera aanhangt

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allen vast bedankt. Voor de goede orde, de main pc draait op Win XP pro, de pc waar de camera's op draaien op Win XP home. Zoals gezegd op de main pc kan ik middels 10.0.0.150 alle beelden zien via software, mpeg4 encoder viewer, welke op die pc door de leverancier is geinstalleerd. Blijft de vraag hoe hier in te komen via een externe pc ? Ik begrijp dat realvnc een optie is. Ga morgen eens voorzichtig proberen.
Mocht iemand nog ideen hebben dan graag een reactie.
Erwin

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 13:17
Mischien is dit wel iest voor je, het is vrij simpel, mischien iets te simpel. linkje

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal ok maar ik zie dat het alleen voor xs4all klanten werkt, toch ? Ik heb adsl via hccnet.
Misschien een domme vraag maar ik vind het niet in XP.
Erwin

Verwijderd

Snel werk-werken handleiding
(werk-werken is de tegenhanger van thuiswerken, hierbij neem je vanaf je werk je thuis pc over)

Je gaat naar http://www.watismijnip.nl/
Linksboven staat het internet IP van je ADSL-verbinding
Dit is IPnr1

Je klikt "Start/Uitvoeren" en vult "CMD" in en geeft Enter
Je toets in "IPCONFIG"
Hieruit volgt het IP-adres van je XP-pc
Dit is IPnr2

en de standaargateway, dit is IPnr3

Nu klik je met de rechtermuistoets op het ikoontje "Deze Computer"
Kies "eigenschappen" Klik tabblad: "Verbindingen van buitenaf"
Zet een vinkje in "gebruikers mogen een externe verbinding..."

Start de Internet explorer op, zet op de adresregel IPnr3 (waarsch. is dat 10.0.0.138)
1)Klik aan de linkerkant op ADVANCED.
2)Kies nu aan de linkerkant -> NAT. of NAPT
3)Het ziet er waarsch. als volgt uit: Afbeeldingslocatie: http://www.adslguide.org.uk/images/reviews/st510v4/st510v4-web1.jpg
niets van de nummers aantrekken.
4)Klik nu op NEW
5)Kies bij protocol voor: TCP 3389
6)Vul bij inside IP = IPnr2 in
7)Vul bij outside IP = IPnr1 in ( mag ook 0.0.0.0 zijn )
8)Klik op de onderegel op APPLY
9)Klik linksboven op SAVE ALL

Als je nu ergens extern zit en je hebt een XP-bak:
klik "Start/Alle programma's/Bureaus-accessoires/Communicatie/Verbinding met extern bureaublad"
Vul bij Computer nu: IPnr1 in
en voila, je XP thuisbakje, wachtwoord invullen en gaan met die banaan.

Heb je extern geen Windows XP ga dan naar http://www.microsoft.com/...ads/tools/rdclientdl.mspx
klik rechts onder op msrdpcli.exe, dit is de remote desktop client van mircosoft.
werking verder het zelfde als hierboven.

N.B. erg beveiligd is dit niet, maar niets minder dan bij VNC

Ik heb e.e.a. niet uitgeprobeerd, maar dan zijn er vast wel jongentjes die mij verbeteren.
succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 23:05 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:05:
(werk-werken is de tegenhanger van thuiswerken, hierbij neem je vanaf je werk je thuis pc over)

Dit is IPnr1

Je toets in "IPCONFIG"
Dit is IPnr2

(...)

Ik heb e.e.a. niet uitgeprobeerd, maar dan zijn er vast wel jongentjes die mij verbeteren.
succes
Helaas moet IP2 dan wel statisch geconfigureerd of d.m.v. een vaste lease geconfigureerd zijn. Overigens werkt RDP slecht voor video (geprobeerd over 100 Mbit, geen doen; RDP gebruikt maar 1% of minder van die bandbreedte).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:13:
Helaas moet IP2 dan wel statisch geconfigureerd of d.m.v. een vaste lease geconfigureerd zijn. Overigens werkt RDP slecht voor video (geprobeerd over 100 Mbit, geen doen; RDP gebruikt maar 1% of minder van die bandbreedte).
Dat IPnr2 statisch moet zijn maakt niet zoveel uit, als je regelmatig je pc gebruikt verloopt je lease toch niet (mijnes DHCP is al 3 jaar hetzelfde op mijn routertje), maar ik heb even video via RDP geprobeerd, inderdaad bagger, het lijkt wel "opsporing verzocht".

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:05:

Dit is IPnr1

Je toets in "IPCONFIG"
Dit is IPnr2

en de standaargateway, dit is IPnr3

Nu klik je met de rechtermuistoets op het ikoontje "Deze Computer"
Kies "eigenschappen" Klik tabblad: "Verbindingen van buitenaf"
Zet een vinkje in "gebruikers mogen een externe verbinding..."

Start de Internet explorer op, zet op de adresregel IPnr3 (waarsch. is dat 10.0.0.138)
Als ik dit doe vraagt hij om een username en wachtwoord. Wat zijn deze als ik geen wachtwoord voor Windows heb ingesteld? Ik heb de gegevens van mij i-net provider al geprobeerd... Zou dit ermee te kunnen maken hebben dat ik achter een router zit?

[ Voor 51% gewijzigd door AJ1815 op 22-12-2004 23:45 ]

Verwijderd

Probeer eens de meest voorkomende combinatie:
gebruikersnaam: administrator
wachtwoord:
OK

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:54:
Probeer eens de meest voorkomende combinatie:
gebruikersnaam: administrator
wachtwoord:
OK
Dan kom ik er ook niet doorheen!!!

Verwijderd

Dit gaat wel erg offtopic, maar
kies eens afmelden, welke naam staat er nu op je scherm,
probeer die dan zonder wachtwoord.
en anders moet je lusrmgr.msc opstarten en de administrator een wachtwoord geven

Verwijderd

AJ1815 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:55:
[...]

Dan kom ik er ook niet doorheen!!!
'Hij' vraagt om een wachtwoord? Dat is je router of je PC of ...? Maargoed, mocht het je router zijn, vul de standaard instellingen in, die je terug kan vinden in de gebruiksaanwijzing of eventueel bij de helpdesk van het desbetreffende merk. Als je ooit het wachtwoord van je router hebt veranderd, dan zul je het zelf moeten doen ;).

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:27:
Allen vast bedankt. Voor de goede orde, de main pc draait op Win XP pro, de pc waar de camera's op draaien op Win XP home. Zoals gezegd op de main pc kan ik middels 10.0.0.150 alle beelden zien via software, mpeg4 encoder viewer, welke op die pc door de leverancier is geinstalleerd. Blijft de vraag hoe hier in te komen via een externe pc ? Ik begrijp dat realvnc een optie is. Ga morgen eens voorzichtig proberen.
Mocht iemand nog ideen hebben dan graag een reactie.
Erwin
Als de beelden binnen het thuisnetwerk bereikbaar zijn via dat IP adres moet er een poort(en) op de router geopend worden zodat die ook van buitenaf bereikbaar is. Welke poort de mpeg4 encoder viewer gebruikt weet ik niet. Misschien zou je dit op internet op kunnen zoeken of dmv firewall instellingen te bekijken zijn.

• analog_
  • Niet online
Mag ik even opmerken dat realvnc dus weldegelijk zijn wachtwoorden encodeert ?
Is VNC secure?
The only really secure computer is one without a network. VNC requires a password when a viewer tries to connect to a server. This password is encrypted to deter snooping, but the following graphical data, the VNC protocol, is not. In many ways, VNC is more secure than remote login programs such as telnet where the password is and the following data are sent in the clear as ascii characters. Many people find it perfectly acceptable to use VNC like this behind a corporate firewall, across a VPN, or between computers within the home. However, if the computer or network is connected to the internet, we strongly advise the use of additional security. See how to make VNC secure using SSH. You might want to know how to use VNC with a firewall.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 13:17
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:55:
Helemaal ok maar ik zie dat het alleen voor xs4all klanten werkt, toch ? Ik heb adsl via hccnet.
Misschien een domme vraag maar ik vind het niet in XP.
Erwin
Je hebt inderdaad gelijk, dit geintje werkt alleen voor xs4all, zal even kijken of ik het mijn planet(ADSL) verbinding voor elkaar krijg.Ga het vanavond of morgevroeg even testen.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mr.SiS schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:11:
Mag ik even opmerken dat realvnc dus weldegelijk zijn wachtwoorden encodeert ?

[...]
Haha je was zeker vergeten het stukje goed door te lezen?

Verwijderd

Topicstarter
Allen nogmaals dank. Weet iemand hoe ik de poorten van mijn Speedtouch 570i open moet zetten? Ik heb van de leverancier meegekregen dat de poorten 80 3550 4550 en 5550 open moeten staan. Domst, enig idee ? Jij laat inderdaad een plaatje zien van mijn modem.
Ik ben er inmiddels achter dat ik geen extra programma nodig heb daar dit reeds in de pc zit. Ik moet alleen de mogelijk zien te vinden door mijn modem heen in deze pc terecht te komen, de main pc blijft buiten schot daar deze dan toch uitstaat maar de video recording pc en modem staan altijd aan.
Ben er nog steeds niet uit dus alle hulp is welkom.
Groet Erwin

Verwijderd

In mijn voorbeeld wordt poort 3389 opengezet (naar de XP pc)
Zo kun je dat ook doen voer de door jouw genoemde poorten,
poort 80 openzetten is in mijn optiek net zoiets als de voordeur openlaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 00:12 ]

Pagina: 1