Vragen mbt nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Hallo,

Ik ben een nieuwe pc aan het opbouwen. En ik zat nog met enkele vragen waarop jullie miss een antwoord weten.

Ziehier wat ik heb/op het punt sta te kopen:
(x):heb ik al
(o): moet ik nog kopen

CASE: Chieftec Dragon Big Tower DA-01B-D (x)
PSU: OCZ PowerStream 470 (o)
FANS: 5x PAPST 8412 NGLLE(80x80) 1x 3412 N/2GL(92x92) (o)
COOLING: ZALMAN Resirator I (o)
HD: 5x MAXTOR 6B300S0 DiamondMax Plus 10 (o)
SOUND: Audigy 2 ZS Platinum Pro (o)
TV: Hauppage WinTV PCI FM (o)
VGA: X800XT (o)
KEYBOARD: Logitech cordless desktop mx (o)
Memory: nog over na te denken (na m'n stageperiode in buitenland aan te kopen: eind mei)
Cpu: idem
Mobo: idem
DVD-rewriter: NEC 3500-AG (x)

Ik vroeg me af of die OCZ PowerStream 470 voldoende/overkill/te weinig is , welke aansturing mogelijk is voor die papst fans, wat heb je er nog allemaal voor nodig: sensoren etc.(sorry op vlak van high performance systeem ben ik dus n00b: ben m'n schade aan het inhalen: reviews lezen, forums bekijken wat betreft comment op onderdelen). Welke optionele stukken kun je nog allemaal aansluiten op die Zalman resirator I (vga blokjes dacht ik alleszins al). Welke frontpanel is aan te raden, ik zoek dus iets met usb,firewire en card-reader aan boord. Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven en sorry als er in jullie ogen domme vragen/opmerkingen instaan :/ .

GreetzzZ,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 21:27
Hierbij een paar tips.

1. Neem een beter topic title de volgende keer.
2. Neem een WinTV-PVR-150 of 350, dan heb je ooit nog wat aan Windows MCE
3. Heb je een kostenplaatje of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ansich wel een nette configuratie. Maar waar ga je het systeem precies voor gebruiken? Je zou eventuee de review op de FP kunnen gebruiken (Tweakers net best buy editie december0
[wegbezuinigd]

klik

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
cardinal you've got a good point wat betreft die titel sorry ;) .

Systeem dient vooral voor photoshop,games(nieuwste games + mame32 retro games),dvd,divx,mp3 (+ overzetten naar MD),tv(canal+) en downloaden. En ik had gewoon graag wat meer uitleg/advies omtrent de voeding en de koeling. Ik had die graag zo goed en zo stil mogelijk gehad, vandaar ook die papst fans. Prijs speelt niet zo'n rol omdat ik maar om de paar jaar upgrade.

Gr,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
@cardinal: Welke chipset wordt er gebruikt bij die 350 of 150, want om canal+ te bekijken heb je een BT 8x8 chipset nodig, meen ik zowat overal rond te hebben gelezen.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die papst fans moeten op het moederbord aangesloten worden(zitten standaard afaik geen verloopstukjes naar een 12 volts molex bij) Ik denk niet dat je die allemaal zo gemakkelijk kwijt kan op je moederbord. Ik zou als ik jouw was of je videokaart met de resorator koelen of daar een andere cooler opzetten. Op de Resorator 1 zit standaard niet standaard een vga blok bij. Voeding moet het wel kunnen trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 21:27
lowrider2025 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:10:
@cardinal: Welke chipset wordt er gebruikt bij die 350 of 150, want om canal+ te bekijken heb je een BT 8x8 chipset nodig, meen ik zowat overal rond te hebben gelezen.
Tim
Nou dan zal ik je maar uit je illusie helpen. Er is inderdaad een hack om met een met BT8x8 en BT8x9 Canal+ te kunnen bekijken. Maar de meeste software is opgehouden met ontwikkeling in 1999. De kwaliteit is om te huilen en je kan beter naar sneeuw gaan kijken. Of gewoon een goede (MCE) kaart halen. Die zijn op het moment het meest stabiel en hebben de minste problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
cardinal808 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:36:
[...]

Nou dan zal ik je maar uit je illusie helpen. Er is inderdaad een hack om met een met BT8x8 en BT8x9 Canal+ te kunnen bekijken. Maar de meeste software is opgehouden met ontwikkeling in 1999. De kwaliteit is om te huilen en je kan beter naar sneeuw gaan kijken. Of gewoon een goede (MCE) kaart halen. Die zijn op het moment het meest stabiel en hebben de minste problemen.
En wat voor leuke dingen kun je allemaal met die MCE-kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
sorry voor offtopic: maar degene die titel aangepast heeft: thanks

Dus psu is ok voor systeem, nu alleen nog die papst fans onder controle krijgen. Iemand een idee hoe je die 6 fans beheert. Die 8412's zijn met een 5.25 stroom-kabel(4,2w) en die 3412 met 3-pins molex(1,1w), is dat mogelijk met dit: ZM-MFC1. Ja fans had ik int begin niet nodig voor m'n C64 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met MCE kaarten kun je van je computer een Media Center maken met Windows MCE, dit betekend dat je een mooi grafisch weergegeven scherm voor je krijgt waar me met een afstandbediening of je muis heel erg makkelijk 'windows' kunt bedienen. Je kunt programmas opnemen, dvd's kijken en gewoon tv kijken met een paar klickjes met je muis. Zeg maar een combinatie tussen een TV en een PC.
Pagina: 1