[XP] File beschadigt bij copy/paste in XP*

Pagina: 1
Acties:

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Normaal gesproken als ik een bestand verplaats krijg ik een raam waarin staat hoelang Windows er denkt nog over te zullen gaan doen maar dat was dus dit keer niet het geval. Ik heb toen dmv ctrl-alt-del bij taakbeheer gekeken waar dan al mijn geheugen in gestopt werd want mn computer was duidelijk hard aan het werk. Dat was natuurlijk Explorer. Het bleef lang doorgaan maar een half uur later was er nog steeds niets anders gebeurd dan de drukke bezigheden. Windows liep toen vast (wat me nog nooit eerder overkomen is) en moest herstart worden. Uiteraard vroeg die om een scandisk-sessie die ik uit heb laten lopen. Toen ik daarna Windows openende bleek dat mijn files beschadigd zijn tijdens het copy/paste proces en misschien door de abrupte afbreking daarvan. Ik heb het over 3 bestanden van circa 700 MB op de C-schijf. Openen van de eigenschappen laat zien dat de ruimte op schijf van de file nog maar 12mb voor de ene en 34 voor de tweede bedraagt. Van de derde file is wel de 700 MB gewoon goed transferred. Normaal doet mijn computer zeker niet zo lang over een copy/paste proces. Toen heb ik mijn computer gedwongen nogmaals scandisk uit te voeren waarbij hij wel gewerkt heeft aan iets want hij deed er langer over dan normaal (een uur ongeveer). Windows herstart maar geen veranderingen. Het zijn belangrijke images van CD's en ik zou ze graag herstellen. Kan iemand mij tips geven?

Belangrijke informatie :

Systeem : 2,4 ghz Compaq Evo D310
256 mb geheugen

Besturings-systeem:
Windows XP professional SP1
NTFS indeling

Er is geen sprake van:

Te weinig schijfruimte op een schijf
Teveel programmas tegelijk geopend

Alvast bedankt.

(Ik ben nieuw op dit forum, ik heb eerst een periode alleen maar gelezen maar sinds dit probleem hoopte ik dat jullie mij konden helpen. Uiteraard heb ik al gezocht. Ik hoop niet dat dit onderwerp al ergens staat. Ik wilde ook even zeggen dat het meestal bij de mensen niet aan het niet of wel zoeken maar aan de manier van zoeken. Goed zoeken vind ik in ieder geval erg
moeilijk.)

Voortgang : 22/12

Ik heb de betreffende TMP files uit de directory kunnen vinden, die zijn ook niet compleet. Ze bevatten bijna het tegenovergestelde deel van de andere files. Volgens mij moet ik nu dus die .tmp files weer verbinden aan de originele file maar hoe?

[ Voor 7% gewijzigd door DukeNukem3D op 22-12-2004 17:53 ]

Prettige dag.