Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet standaard characters in topictitel worden ge-escaped

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Zoals in deze topictitel is te zien lukt het mij niet om een topic aan te maken met een titel die bestaat uit 'een bepaalde characterset' (vraag me niet welke)

избрания; de topictitel wordt overal escaped weergegeven en dat is lastig

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

grappig :)
De karakters worden blijkbaar dubbel omgezet naar entities

[ Voor 75% gewijzigd door crisp op 22-12-2004 17:25 ]

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Inderdaad; en dat lijkt me niet zo handig als Parse ooit React nog eens uit willen gaan rollen als Russisch communicatiemiddel :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb er nog even naar gekeken, maar de enige manier om dit echt op te lossen is overstappen naar UTF-8

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Is het niet raar dat de characters goed gaan in de tekst, maar niet in de titel? En overstappen naar UTF-8 is iets dat niet op korte termijn gepland staat? ;)

---

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In tekst worden gebruikte entities niet escaped, maar in de titel wordt alles escaped en doordat we geen UTF-8 gebruiken worden 'vreemde' karakters automagisch door je browser al als entities verstuurt.

Ik heb een tijd geleden al eens aangedragen om over te stappen naar UTF-8, maar ACM wou daar niet aan vanwege wat mogelijke DB-issues.

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Aha; dan valt dit probleem inderdaad lastig op te lossen tenzij er grotere wijzigingen doorgevoerd worden. Waarschijnlijk zal dit probleem nog wel vaker voorbijkomen; wellicht kan er binnenkort over een overstap worden nagedacht :)

---

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

DB issues? Een karakter in UTF-8 zoals de é word opgeslagen als é, dat kan de database toch wel aan?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:39:
DB issues? Een karakter in UTF-8 zoals de é word opgeslagen als é, dat kan de database toch wel aan?
De laatste versies van MySQL hebben inderdaad geen problemen meer met UTF-8; bij oudere versies waren er nog wel wat issues met bijvoorbeeld searches die gebruik maakten van de LIKE operator enzo..

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.