Medion USB Receiver/Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 1.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Mijn pa heeft tijdje terug een Medion PC bij de aldi gekocht. Daar zat een afstandsbediening bij, en die heb ik laatst meegenomen, leuk om eens mee te spelen. Echter hij was de driver CD kwijt. Goed op internet gekocht, en uitgevonden dat het een X10 afstandsbediening was. De drivers van die website gehaald (www.x10.com) en geinstalleerd. Stap 1 geslaagd. De tot dan toe vreemde USB-receiver wordt herkent als X10 USB Wireless Transceiver.
Mooi, maar nu ? Heb gespeelt met een programma Girder genaamd. Maar echt wijs eruit komen lukte me niet. Lijkt erop dat ik ALLE commando's apart in moet stellen. En begon met het volume. Dit kreeg ik alleen harder, niet zachter. Kortom, het werkt dus wel, dat weet ik nu zeker. Maar praktisch gezien lijkt het nog nergens op.

Zijn er mensen die mij verder kunnen helpen. Deze afstandsbediening (geleverd bij de Medion 8080XL computer (geloof dat dat um was), tijdje terug bij de Aldi) kennen, of eentje van X10 zelf. Of die misschien de ATI Remote Controll hebben en mij verder kunnen helpen vanuit die ervaring.
(ati software werkte niet bij mij, wel geprobeerd)

Geen inspiratie

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb de drivers online gezet, en kan je hier vinden.

Ik vind het alleen jammer dat ik Winamp niet kon besturen, dus zelf maar een app gemaakt. Hij luisterd naar elk channel van die remote.
Klik
Werkt hier super op WinAmp 2.91 winamp 5 zal die het wel niet mee doen, want die heb ik niet :)

Ey!! Macarena \o/

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
zo te zien is het gewoon een ati remote wonder en de drivers daarvan staan gewoon op ati.com.

En het proggie van ati werkt ook met winamp :)

en Raz heb je daar mischien de source van online staan??

[ Voor 39% gewijzigd door eppie op 23-12-2004 16:11 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelde probleem. Ik heb de RF receiver en de remote control. Ik heb de Aldi PC niet meer, dus ook de driver CD niet meer. Na lang zoeken vind ik eindelijk de driver, op GoT dan nog wel, zie 2 posts hierboven ;)

De RF recevier word herkent en staat geinstaleerd. Nu nog een programma. ATi remote wonder heb ik dan maar gedownload zoals hierboven gezegd is, maar dat werkt niet, het programma opent zelfs niet.. Wat kan ik nog proberen??