[Exchange 2003] gelimiteerde mailbox melding

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
in- en uitgaande mailtjes zijn gelimiteerd tot 10MB. Wil iemand een bericht versturen groter dan 10MB dan krijgt de verzender een standaard melding van Windows/Exchange terug. Is deze standaard melding aan te passen? en zo ja, hoe?

Melding is nu zoiets als:
Dit bericht is groter dan de huidige systeemlimiet of het postvak van de geadresseerde is vol. Kort het bericht in of verwijder bijlagen. Probeer het bericht vervolgens opnieuw te verzenden.

Verwijderd

Probeer eens op de engelse variant van de melding te googlen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik vond op msdn.com een document over het aanpassen van de mailboxquotamessages. Misschien vormt dit een aanknopingspunt voor je verdere zoektocht?

Wat heb je verder al kunnen vinden en wat daarvan heeft geen oplossing gevormd? We verwachten van je dat je wat mogelijkheden onderzoekt voordat je hier een topic opent. Het is voor mij moeilijk voor te stellen dat je de eerste bent die deze meldingen wil personaliseren :)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 23-12-2004 05:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Onderstaand heb ik als reactie gekregen na een post op win2kwereld.nl Ik zal echt niet de eerste zijn, maar ik ben ook niet degene die voor de 20e keer het wiel uitvind. :*)

I want to change the standard nondelivery reports (NDRs) in Exchange 2000 Server. I found the NDR text in the mdbsz.dll file, but how can I edit that text?

You shouldn't edit the standard NDRs by yourself. If you really need to change the NDR text, contact Microsoft Consulting Services. MCS has a tool that you can use. Although you might be tempted to simply edit the file yourself, be forewarned that edits can make Exchange 2000 unstable—and Microsoft supports file edits only if you use the MCS tool. In addition, as you apply hotfixes or service packs, you always run the risk that you'll have to make the same change again.