Raar geluid uit de gitaar, klinkt waterig.

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 13:39

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb dit effect op m'n gitaar als ik 't opneem in Cakewalk Home Studio of met m'n NI Guitar Rig. Als ik 't met de Windows media recorder of n-Track Studio opneem is het helemaal zuiver, dus qua hardware moet 't correct lopen.

Kon verder niks vinden via google (en google groups) of de search hier, dus hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik dit oplos...

Alvast bedankt :)

edit: ik heb een Soundblaster Live! Platinum

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 22-12-2004 15:59 ]

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

hey, dit heb ik ook in Guitar Rig, geen idee hou dit komt. Even dit topic volgen. Btw ik heb dit met onboard sound op mn Epox 8rda3+

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

apNia schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:54:
Ik heb dit effect op m'n gitaar als ik 't opneem in Cakewalk Home Studio of met m'n NI Guitar Rig. Als ik 't met de Windows media recorder of n-Track Studio opneem is het helemaal zuiver, dus qua hardware moet 't correct lopen.

Kon verder niks vinden via google (en google groups) of de search hier, dus hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik dit oplos...

Alvast bedankt :)

edit: ik heb een Soundblaster Live! Platinum
Da's je probleem. ASIO drivers geinstalleerd? (probeer anders voor de grap http://michael.tippach.bei.t-online.de/asio4all/ ). Want dit lijkt er nogal hard op dat je computer 't niet kan bijbenen met de latency. Ik krijg kreeg* eensoortgelijk effect als ik met MIDI een softsynth wil aansturen die op m'n onboard draaide; allemaal gehakkel. "Buffersize" vergroten wil ook nog wel eens goed doen.

Met Windows soundrecorder neem je het gewoon op en doe je er verder niks mee. Cakewalk werkt niet op die manier.

*Hoontech DSP 2000 C-port met 3ms latency op 96khz, 8 sporen simultaan :D :P

[ Voor 16% gewijzigd door Yoozer op 22-12-2004 16:40 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik heb nog ff lopen uitproberen en doen, maar toen ik de kxdriver installeerde (http://kxproject.lugosoft.com/) kreeg ik het geheel wel aan de praat. Dus kijk daar ff naar zou ik zeggen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Hoi,

Vraagje: Hoe werkt dat guitar RIG programma,

Sluit je de versterker aan op de computer en komen er dan nieuwe effecten uit, of neemt de computer de functie van versterker over? Of iets anders?

Verwijderd

Heb het al gevonden: Je sluit de footswitch op de computer aan,

Dan een andere vraag: Is het mogelijk om gitaar of versterker rechtstreeks op geluidskaart aan te sluiten en is er dan een (gratis) programma waar je dan wat leuke effecten kunt toevoegen enzo?

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 13:39

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
De ASIO drivers doen hun werk prachtig! Onwijs bedankt Yoozer =D

MayaFreak >> Die KX drivers durfde ik niet aan, ooit geinstalled op m'n andere PC en gelijk nam ie alles over (soundmixer enzo). Dus dat was second choice. Maar de ASIO drivers deden het perfect.

Namens m'n pa en mij een dikke dank, zit die ouwe weer lekker de hele kerst met een dikke smile op z'n gitaartje te raggen ;)

Happy X-mas!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:03:
Dan een andere vraag: Is het mogelijk om gitaar of versterker rechtstreeks op geluidskaart aan te sluiten en is er dan een (gratis) programma waar je dan wat leuke effecten kunt toevoegen enzo?
Nou, als 't om een elektrische gitaar gaat heb je wegens 't gebrek aan een klankkast altijd een soort voorversterking nodig. Guitar Rig heeft er al een voetpedaal voor. Wat je zou kunnen proberen is om de line output van je versterker in de input van je geluidskaart te prikken, en vervolgens met behulp van die ASIO-for-all drivers 1) een VST-host op te starten en 2) een stel effecten te proberen.

Als het allebei gratis moet zijn:

1) http://www2.kvr-vst.com/news/1768.html < TobyBear's VST host

2) op dezelfde site : zoek naar VST effects.

Je installeert de host en wijst de inputs/outputs toe, je installeert de effecten (meestal een kwestie van een .dll file kopieren naar de juiste map), start de host op, selecteert het effect dat je wilt, en vervolgens raggen maar. Begin met iets simpels zoals chorus, filter of reverb of zo waar het overduidelijk is wat er naar de output moet en wat je kan verwachten.

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1